SDP:n Kansalaispaneeli: Lähes kaksi kolmesta huolissaan ikääntyvien vanhempien pärjäämisestä

Kuva: Jukka-Pekka Flander

SDP:n kansalaispaneelin jäsenilleen tekemässä kyselyssä lähes 2/3 vastaajista (62,8 prosenttia) kertoo olleensa huolissaan omien ikääntyvien vanhempien tai isovanhempien pärjäämisestä. Samassa kyselyssä yhteensä 71,4 prosenttia vastaajista piti vanhustenhoidon tilannetta erittäin tai melko huonona tällä hetkellä.

Ikäihmisten asioista kysyttiin Kansalaispaneelin perhekyselyn yhteydessä. Vastauksia kyselyyn tuli 520. SDP:n Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014. Jäseniä paneelissa on tällä hetkellä reilut 2200. Vastauksia Kansalaispaneelissa on annettu eri kyselyihin yli 36 000. Jäsenet saavat viikoittain lyhyitä kyselyitä ajankohtaisista aiheista, joita SDP hyödyntää kantojen muodostamisessa. Kansalaispaneeli toimii mobiilisovelluksella ja lähiaikoina julkaistaan myös selainversio.

Lisätietoja: https://sdp.fi/fi/vaikuta/kansalaispaneeli/

Maarit Hirvensalo
Tiedottaja

Kuva: Jukka-Pekka Flander

SDP Helsingin valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma: Vastaako pormestarin talousarvioehdotus riittävästi kasvavan kaupungin tarpeisiin?10.10.2018 15:11Tiedote

Pormestari Vapaavuori on julkistanut tänään 10.10. ensi vuotta koskevan talousarvioesityksen. Esityksen jälkeen käynnistyvät puolueiden väliset talousarvioneuvottelut. ”Sosialidemokraatit odottavat kohentuneen verotulovirran käyttämistä nyt nimenomaan palveluihin. Haasteena on pysyykö Helsinki väestönkasvun vauhdissa mukana. Erityisesti lasten, nuorten sekä ikäihmisten palvelut vaativat huomiota”, sosialidemokraattisen valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma painottaa.