SDP:n Oulun piiri vastustaa verokikkailua

SDP:n Oulun piiri vahvisti eduskuntavaaliehdokkaita ja ottaa kantaa verotukseen.

Oulun sosialidemokraattinen piiri vaatii maan hallitusta puuttumaan verokikkailuun. SDP:n tavoitteena on laaja veropohja ja matalat verokannat. Oulun piiri haluaa siirtää verotuksen painopistettä työn verotuksesta omistamisen verotukseen veronmaksukyvyn mukaisesti. Verotus on työkalu, jolla taataan hyvinvointiyhteiskunnan edellytykset: rahoitetaan laadukas koulutus, sosiaali- ja terveyspalvelut ja hoiva sekä kavennetaan eriarvoisuutta.

Eläkkeensaajia ei tule verotuksessa kohdella kovemmin kuin palkansaajia.  SDP:n vero-ohjelmassa mainitut kestävään kehitykseen sidotut verokannat ovat tulevaisuuden ympäristöteko. Tarpeeton 50 euron lääkkeiden omavastuu on poistettava mahdollisimman pian.

Oulun sosialidemokraattinen piiri tavoittelee tulevissa kevään 2019 eduskuntavaaleissa 35000 ääntä ja kolmea kansanedustajan paikkaa. Piirikokous vahvisti eduskuntavaaliehdokkaiksi seuraavat henkilöt:

Alasalmi Asko (Siikalatva)
Haapaniemi Jarmo (Kempele)
Heikkinen Tiina (Kajaani)
Heiskanen Miina-Anniina (Oulu)
Hokkanen Inka (Kuusamo)
Laava Jere (Kempele)
Männikkö Jari (Oulainen)
Pietilä Mika (Oulu)
Piirainen Raimo (Kajaani)
Sirviö Ari-Pekka (Oulu)
Tiainen Tanja (Oulu)
Torro Kaarina (Oulu)
Tuppurainen Tytti (Oulu)

Sanna Husa

p. 0505927444
sanna.husa(at)sdp.fi

Kutsu medialle: SDP julkaisee ikäpoliittisen ohjelman4.2.2019 13:52:31Kutsu

Aika: keskiviikko 6.2. klo 8.30 Paikka: Eduskunta, sd-ryhmähuone SDP julkaisee keskiviikkona 6.2. ikäpoliittisen ohjelman. Tilaisuudessa on läsnä puolueen varapuheenjohtaja Ville Skinnari. Ohjelman sisältöjä esittelee valmistelusta vastanneen työryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen. Ilmoittautumiset 5.2. mennessä: Emilia Tervonen, 050 552 0676, emilia.tervonen@eduskunta.fi Ilmoitathan saapumisestasi, tilaisuudessa on aamiaistarjoilu.