SDP Oulun piiri

SDP:n Oulun piirin ehdokaslista täynnä

SDP on nimennyt Oulun vaalipiiriin täyden 18 eduskuntavaaliehdokkaan listan. SDP lähtee tavoittelemaan vaaleissa kolmea kansanedustajan paikkaa.

Vaaliteemoinaan Oulun piirin sosialidemokraatit nostavat esille muun muassa osaamisen. Sosialidemokraatit korostavat alueella järjestettävän koulutuksen merkitystä. Se on yksi keino huolehtia siitä, että osavia työntekijöitä on jatkossakin.

Työelämän kysymykset ja oikeus ansaita toimeentulo työllä on sosialidemokraattien mielestä yksi tämän ajan tärkeimmistä aiheista. On huolehdittava, että alueelle luodaan vain sellaisia työpaikkoja, joiden palkalla tulee toimeen. Myös Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan liikenneyhteyksistä on huolehdittava ja niitä on kehitettävä jatkossa.

SDP:n Oulun piirin nimeämät ehdokkaat ovat:

Ala-Aho Tuula, Oulu, sairaanhoitaja (AMK)
Haapaniemi Jarmo, Kempele, kunnallisneuvos, asemamestari
Heikkinen Pasi, Raahe, pääluottamusmies
Heiskanen Miina-Anniina, Oulu, ekonomi, tanssinopettaja (AMK)
Hiltunen Pia, Oulu, luokanopettaja, KM
Hokkanen Inka, Kuusamo, sairaanhoitaja (AMK)
Kangasharju Marjo, Kajaani, sairaanhoitaja, pääluottamusmies
Kyllönen Tiina, Kajaani, nuorisotyöntekijä, omaishoitaja
Kärkkäinen Mari, Oulu, opettaja, terveysteknologian asiantuntija
Laine Sanna, Kempele, projektipäällikkö, sosionomi (YAMK)
Leinonen Eetu, Oulu, järjestösihteeri
Löfbacka Juhani, Ylivieska, dataverkkoasentaja
Meriläinen Joni, Oulu, järjestökoordinaattori
Oikarinen Markku, Kajaani, palomies, eläkeläinen
Salmela Marko, Raahe, asiantuntija
Salmi Mikko, Oulu, viestintäjohtaja, pastori
Seppänen Riikka, Kuhmo, biolääketieteen opiskelija, sairaanhoitaja
Tuppurainen Tytti, Oulu, kansanedustaja, ministeri

toiminnanjohtaja Sanna Husa

sanna.husa@sdp.fi

SDP Oulun piiri
Kirkkokatu 4
90100 Oulu

Oulun Sosialidemokraattinen piiri r.y.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta SDP Oulun piiri

Oulun piirin sosialidemokraattien syyskokous: Leikkausten sijaan lapset, nuoret ja opiskelijat tarvitsevat tulevaisuuden toivoa26.11.2023 12:08:08 EET | Tiedote

Oulun piirin sosialidemokraatit kokoontuivat syyspiirikokoukseensa. Piirin uudeksi puheenjohtajaksi kaudelle 2024-2025 valittiin Jari Männikkö Oulaisista. Ensimmäisenä varapuheenjohtajana aloittaa oululainen Janne-Pekka Niemimäki ja toisena varapuheenjohtajana kajaanilainen Marjo Kangasharju. Lisäksi piirihallitukseen valittiin varsinaisiksi jäseniksi Kristina Ahl (Oulu), Marko Anttila (Raahe), Katja Lassila (Ylivieska), Kerttu Mömmö (Kempele), Helena Ohtonen (Kajaani), Pasi Perkiö (Muhos), Tapio Pohjanvesi (Pudasjärvi), Riikka Seppänen (Kuhmo), Pirjo Sirviö (Oulu) ja Ulla Väätäjä (Liminka). Varajäseniksi valittiin Jaana Hautamäki (Raahe), Tuula Okkonen (Oulu) ja Esa Niskanen (Kempele).

SDP:n Pohteen aluevaltuustoryhmä: Kukaan apua tarvitseva ei saa jäädä ilman palveluita17.11.2023 13:55:52 EET | Tiedote

Valtioneuvostolta saadut lainanottovaltuudet ovat suuri tekijä, minkä vuoksi Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde joutuu etsimään ensi vuodelle noin 130 miljoonan euron säästöt. SDP:n aluevaltuustoryhmä pitää näin tiukkaa säästövaatimusta kohtuuttomana. Maan hallituksen olisi pohdittava tilanne uudelleen. Pakotettuna tehtävät säästöt on kuitenkin etsittävä niin, ettei kukaan pohjoispohjanmaalainen jää ilman tarvitsemiaan palveluita.