SDP:n puheenjohtaja Rinne palasi Suomeen

Matkallaan Espanjassa sairastunut SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja hänen vaimonsa Heta Ravolainen-Rinne ovat palanneet turvallisesti Suomeen perjantai-iltana.

Puheenjohtaja Rinteen toipuminen on edennyt, mutta hän jatkaa toipumista sairaalahoidossa myös kotimaassa.

Rinne joutui Espanjassa sairaalahoitoon vakavan keuhkokuumeen vuoksi. Myös Rinteen vaimo oli sairaalahoidossa hengitystieinfektion takia.

Aiemmin tällä viikolla ilmoitettiin, että Rinne on sairauslomalla tammikuun loppuun asti. Arvio sairausloman kestosta on edelleen sama.

Lisätietoja:

Dimitri Qvintus, 050 574 0956
SDP:n puheenjohtajan viestintävastaava

Medialle tiedoksi: SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen puhe puoluevaltuustossa 17.3.17.3.2019 13:40:00 EETTiedote

SDP:n puoluevaltuusto 17.3.2019 Puheenjohtaja Antti Rinne MUUTOKSET PUHUTTAESSA MAHDOLLISIA Arvoisat SDP:n puoluevaltuuston jäsenet, hyvät tulevaisuudentekijät, ystävät ja toverit, bästa vänner! Yksi parhaista tunteista, minkä ihminen voi kokea, on se hetki, kun palaa kotiin pitkän matkan jälkeen. Viime viikkojen aikana olen kokenut sen tunteen kaksi kertaa. Reilu kolme viikkoa sitten avasin Mäntsälän kotioven pitkän tauon jälkeen. On vaikea kuvailla, kuinka hyvältä tuntui tulla kotiin. Se oli iloinen ja onnellinen hetki. Toinen kerta oli, kun palasin eduskuntaan ja tapasin ystävät ja työtoverit. Tänäänkin, omien keskellä, minusta tuntuu siltä, että palaan kotiin. Ette usko, kuinka hyvältä tuntuu olla täällä. Minulla on ollut teitä ikävä. Oman sairaslomani keskellä sain kuulla surullisen uutisen Maarit Feldt-Rannan sairauden uusiutumisesta. Vaikka tämä mahdollisuus oli tiedossa, uutinen järkytti. Maarit on ollut vahva lenkki puoluejohdossa ja toivon hänelle ja hänen läheisilleen voimia

Medialle tiedoksi: Puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paateron puhe puoluevaltuustossa 17.3.17.3.2019 13:02:00 EETTiedote

Puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paateron puhe SDP:n puoluevaltuustossa 17.3.2019 MUUTOKSET PUHUTTAESSA MAHDOLLISIA Hyvät toverit ja ystävät, Nuorisobarometrin mukaan politiikka kiinnostaa nuoria aiempaa enemmän, mikä on hyvä uutinen. Luottamus alkaa näkyä myös sosiaalidemokraattien tulevaisuustyöhön nuoremmissa ikäryhmissä. Eri tutkimukset antavat ristiriitaista aineistoa siitä keitä nuoret haluavat äänestää. Mutta tärkeintä on, että nuorilla on vahvat arvot ja halu vaikuttaa ja heitä kiinnostavat monet ajankohtaiset asiat kuten koulutus, ilmastonmuutos, perhepolitiikka ja kuluttamisen eettisyys. On jännittävää nähdä miten nuoret lähtevät uurnille. Puoluetta on soimattu nuorten puutteesta, mutta listoilla on paljon aiempaa enemmän alle 25-vuotiaita ja jopa alle 20-vuotiaita. Tuetaan heitä kaikin voimin. Olemme tehneet hyvää työtä valmistautumisessa eduskuntavaaleihin ja palaute on ollut hyvä sekä ehdokkailta, mukaan kutsutulta kansalaisyhteiskunnalta että jopa kilpailijoilta, joil

Kutsu medialle: Sd-edustajat julkaisevat aloitteen kansallisen akkustrategian laatimiseksi14.3.2019 14:29:56 EETTiedote

Hyvä median edustaja, Olet tervetullut tilaisuuteen, jossa SDP:n kansanedustajat Jutta Urpilainen, Krista Kiuru, Johanna Ojala-Niemelä, Ville Skinnari, Katja Taimela ja Tytti Tuppurainen julkaisevat aloitteen kansallisen akkustrategian laatimiseksi tulevalla vaalikaudella. Edustajat luovuttavat tilaisuudessa aloitteen SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteelle. Aika ja paikka: pe 15.3. klo 12.20 eduskunnan kahvilan 2. krs Keltainen kabinetti Lisätiedot ja ilmoittautumiset pe 15.3. klo 9.30 mennessä: maarit.hirvensalo@eduskunta.fi p. 040 587 1755