SDP:n puheenjohtaja Rinne palasi Suomeen

Matkallaan Espanjassa sairastunut SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja hänen vaimonsa Heta Ravolainen-Rinne ovat palanneet turvallisesti Suomeen perjantai-iltana.

Puheenjohtaja Rinteen toipuminen on edennyt, mutta hän jatkaa toipumista sairaalahoidossa myös kotimaassa.

Rinne joutui Espanjassa sairaalahoitoon vakavan keuhkokuumeen vuoksi. Myös Rinteen vaimo oli sairaalahoidossa hengitystieinfektion takia.

Aiemmin tällä viikolla ilmoitettiin, että Rinne on sairauslomalla tammikuun loppuun asti. Arvio sairausloman kestosta on edelleen sama.

Lisätietoja:

Dimitri Qvintus, 050 574 0956
SDP:n puheenjohtajan viestintävastaava

SDP:n puoluevaltuuston kannanotto: Tarvitaan työtä, luottamusta sekä kestävää kehitystä - SDP:n johtaman hallituksen tehtävä on helpottaa ja parantaa suomalaisten arkea17.11.2019 14:27:20 EETTiedote

Korjattu versio Tarvitsemme nyt luottamusta työmarkkinoille ja rakentavaa sopimisen kulttuuria. Työehdoista on sovittava uusia kasvun mahdollisuuksia luoden ja rakentamalla parempaa toimeentuloa. Tärkein kilpailuvalttimme on jatkossakin muuttuvassa työelämässä osaavaja hyvinvoiva työntekijä. Tässä avainasemassa on laadukas koulutus. Hyvinvoiva ja jaksava työntekijä on avain myös tuottavuuteen. Työelämässä tarvitaan lisää turvaa työntekijöille, joustavuutta ihmisten ehdoilla sekä kaikille yhteisiä pelisääntöjä eli reilut työmarkkinat. Suomi menestyy yhdessä sopimisella. Haluamme luoda vakautta ja ennustettavuutta talouteen. Olemme asettaneet tavoitteeksi työllisyysasteen nostamisen tämän vaalikauden aikana 75 % tasolle sekä keinojen löytämisen, jotka johtavat 60 000 uuteen lisätyölliseen. Näiden tavoitteiden saavuttamisen tarkoitus on tuoda Suomeen suurempaa osallisuutta, parempaa toimentuloa ja enemmän hyvinvointia. Vain työllä ja taloudellisella kasvulla pystymme turvaamaan laadukkaat

SDP:n Rönnholm ja Penny Progressiivisen Allianssin hallitukseen15.11.2019 19:24:27 EETTiedote

Edistyksellisiä puolueita yhteen kokoava Progressiivinen Allianssi (Progressive Alliance, PA) kokoontui tänään Tukholmassa. Paikalla oli edustajia 70 puolueesta ja 30 puoluejohtajaa. Kokouksessa puheenvuoron käytti myös SDP:n puheenjohtaja, pääministeri Antti Rinne. Rinteen puheen teemana oli työllisyyden edistäminen globalisaation ja digitalouden olosuhteissa. Progressiivisen Allianssin kokouksessa järjestön hallituksen jäseniksi kolmen vuoden kaudelle valittiin SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm ja puoluehallituksen jäsen Kaisa Penny. Progressiivinen Allianssi on vuonna 2013 perustettu edistyksellisten ja vasemmistolaisten puolueiden foorumi, joka kokoaa yhteen yli 130 puoluetta ja järjestöä. SDP on Progressiivisen Allianssin perustajajäsen.