SDP:n valtuustoryhmä: Östersundomin kehittämisellä on suuri rooli kohtuuhintaisen asumisen tavoitteen edistämisessä

Kaupunginvaltuusto hyväksyi kokouksessaan 24.10. Östersundomin yhteisen yleiskaavaehdotuksen. SDP:n valtuustoryhmän mukaan kaavan eteneminen mahdollistaa koko Helsingin, mutta erityisesti Itä-Helsingin kehittymisen ja kasvun. Östersundomin kehittämisellä on merkittävä rooli kohtuuhintaisen asumisen tavoitteen edistämisessä.

“Östersundomin alueelle on tarkoitus rakentaa asuntoja n. 80 000-100 000 uudelle asukkaalle ja alueelle syntynee n. 15 000-40 000 uutta työpaikkaa. Asuinalue edellyttää metroradan rakentamista, jotta alueen asukkaille saadaan toimiva ja nopea yhteys Helsingin keskustaan päin.” kommentoi SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma.

Uuden alueen suunnittelu on kestänyt pitkään, sillä Östersundomissa on luonnonsuojelun kannalta tärkeitä Natura-alueita ja suunnittelussa on haluttu huolehtia siitä, että metrorata ja asuinalueet ovat riittävän kaukana näistä luonnonsuojelualueista.

“Alueen luontoselvitykset ovat myös tehty erittäin huolellisesti, sillä Natura-lainsäädäntö edellyttää tarkkoja lajistoarviointeja ja viranomaisyhteistyötä. Nyt käsittelyssä olevassa kaavassa metroyhteys ei kulje lähellä Natura-alueita ja mm. aiemmin suunnitelmissa ollut Salmenkallion metroasema on poistettu. Luontoarvoiltaan tärkeä Salmenkallio säilyy rakentamattomana,” Heinäluoma kertoo.

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma

SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja

Kutsu medialle: SAMAKin kokous Helsingissä 28.–29.1. – Ruotsin pääministeri Löfven ja ESP:n kärkiehdokas Timmermans Suomeen23.1.2019 10:50Kutsu

Hyvät median edustajat, Lämpimästi tervetuloa SAMAKin kongressiin, joka järjestetään 28.–29.1. Helsingin Paasitornissa. Kokoukseen osallistuu mm. Ruotsin pääministeri Stefan Löfven ja Euroopan sos.dem. puolueen kärkiehdokas, komission varapuheenjohtaja Frans Timmermans. Kokous alkaa maanantaina 28.1. klo 12 ja päättyy lounaaseen tiistaina 29.1. klo 12. Tarkka aikataulu kokouksen kulusta lähetetään perjantaina. Median edustajilla on mahdollisuus haastatteluihin maanantaina 28.1. klo 18.00. Pyydämme ilmoittautumisia kokoukseen perjantaihin 25.1. mennessä osoitteeseen iida.vallin@sdp.fi. SAMAK on sosiaalidemokraattisten puolueiden ja ammattiliittojen keskusjärjestöjen pohjoismainen yhteistyökomitea. Järjestyksessä ensimmäinen työväenpuolueiden ja ammattiliittojen pohjoismainen työläiskongressi pidettiin Ruotsin Göteborgissa jo vuonna 1886.

Toimituksille tiedoksi: SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin sijaistaa puheenjohtaja Rinnettä22.1.2019 10:45Tiedote

SDP:n puoluejohto keskusteli kalenterijärjestelyistä puheenjohtaja Rinteen sairausloman aikana. Puheenjohtajaa sijaistavat varapuheenjohtajat valintajärjetyksessä ensimmäisenä varapuheenjohtajana Sanna Marin. Kaikkiin tiedossa oleviin tilaisuuksiin järjestetään edustaja puoluejohdosta. Rinteen sairausloma kestää helmikuun loppuun saakka. Puheenjohtaja Rinteen sairauslomaan liittyviin kysymyksiin vastaa puoluesihteeri Antton Rönnholm.