SDP:n valtuustoryhmä: Vapaavuoren on tuotava koulutuksen lisärahat välittömästi päätettäväksi

SDP:n valtuustoryhmä vaatii, että pormestari Vapaavuoren on tuotava kasvatuksen ja koulutuksen toimialan ylimääräinen rahoitus välittömästi päätöksentekoon. Toimialalautakunta teki jo yli kuukausi sitten esityksen 17,5 miljoonan euron lisärahoituksesta mm. oppimisvajeen paikkaamiseksi perusopetuksessa ja toisella asteella. Rahoitusta lisättiin myös varhaiskasvatukseen ja oppilashuoltoon. Rahoitus vaatii vielä valtuuston siunauksen, mutta asiaa ei saada eteenpäin, ennen kuin pormestari tuo asian kaupunginhallitukseen.

Valtuusto päätti viime syksynä talousarvion hyväksyessään, että koronan vuoksi lautakunnilla on oikeus tehdä ylitysesityksiä valtuustolle. ”Etäopetus on aiheuttanut opintojen viivästymistä ja keskeytyksiä. Nyt kun on aika ryhtyä konkreettisiin toimiin lasten ja nuorten hyvinvoinnin turvaamiseksi, ei rahoitusta kuulu. Valtuuston yli käveleminen on vallan väärinkäyttöä” toteaa SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma.

”Kouluissa ja oppilaitoksissa tehdään parhaillaan tulevan syksyn suunnitelmia ja palkataan henkilökuntaa. Kesä lähestyy, mutta oppilaitoksissa vallitsee epävarmuus, millä resursseilla syksyn toiminta järjestetään. Rahoituksesta on päätettävä välittömästi” sanoo kasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsen Ville Jalovaara.

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma
valtuustoryhmän puheenjohtaja

Ville Jalovaara
valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja, kasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsen
p. 0440114803

SDP:n viestintäpäälliköksi Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijaksi Laura Paatelainen16.8.2021 10:19:52 EEST | Tiedote

SDP:n viestinnässä on tapahtunut muutoksia elokuun aikana. Viestintäpäällikkönä on aloittanut Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijana Laura Paatelainen. Järvi siirtyi tehtävään Palvelualojen ammattiliiton viestintäpäällikön tehtävästä. Paatelainen puolestaan on viestinnän väitöskirjatutkija, jonka tutkimuskohteena on erityisesti poliittinen viestintä sosiaalisessa mediassa. – Avoimuus ja kohderyhmälähtöisyys ovat tärkeä osa toimivaa viestintää ja onkin hienoa päästä edistämään näitä uudessa roolissa. Lisäksi koen merkitykselliseksi SDP:n tulevaisuuslinjan näkyväksi tekemisen sekä valmistautumisen tammikuisiin hyvinvointialuevaaleihin. Edessä on mielenkiintoinen ja työntäyteinen syksy, sanoo Järvi. – Poliittinen viestintä ja keskustelu ovat olleet intohimoni jo pitkään. SDP:llä on rakentava, tulevaisuuteen katsova linja, ja olen todella innostunut mahdollisuudesta päästä omalta osaltani tekemään tätä viestiä näkyväksi, Paatelainen kertoo. – Miian pitkän kokemus vastuullisista viestintäte

Helsingin valtuusto päätti: Kouluille lisärahaa koronasta toipumiseen16.6.2021 20:18:22 EEST | Tiedote

Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyi kokouksessaan keskiviikkona 16.6. Yli 160 miljoonan euron lisämäärärahan koronakriisin aiheuttamien tarpeiden paikkaamiseen. Lisärahat kohdistuvat sosiaali- ja terveystoimen- , kasvatuksen ja koulutuksen- sekä kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalle. Kaupunginvaltuusto päätti jo budjettisovun yhteydessä, että ylitysoikeuksia voidaan tarvittaessa myöntää koronan aiheuttamien kustannusten kattamiseen.

SDP toteuttaa maraton-livelähetyksen – suora lähetys kestää 24 tuntia25.5.2021 08:23:39 EEST | Tiedote

SDP toteuttaa 24H-livelähetyksen, joka alkaa perjantaina 28.5. klo 15 ja jatkuu vuorokauden ympäri aina lauantaihin 29.5. klo 15 saakka. Lähetystä voi seurata SDP:n Facebook-sivuilla osoitteessa https://www.facebook.com/sosialidemokraatit. – Myönnetään, että idea 24 tuntia kestävästä lähetyksestä on jopa hieman hullu, mutta usein hieman hulluista ideoista syntyvät myös ne parhaat projektit. Lähetys on jotain aivan muuta, kuin mitä puolueviestinnässä on totuttu näkemään, kertoo SDP:n kaupunkipoliittinen suunnittelija ja yhtenä lähetyksen juontajista toimiva Tiina Isotalus. Lähetyksessä on mukana SDP:n kärkinimiä ja iso joukko kuntavaaliehdokkaita ympäri Suomen. Perjantai-iltana lähetyksen huipentaa näyttelijä Seela Sellan juhlahaastattelu. Sellaa haastattelee 24H-lähetyksessä puoluesihteeri Antton Rönnholm. – Lähetykseen mahtuu todella monenlaista ohjelmaa ja uskallan luvata, että jokainen löytää sieltä itselleen jotain. Luvassa on muun muassa mielenkiintoisia keskusteluja, aamujoogaa,