SDP:n varapuheenjohtaja Feldt-Ranta: Eduskuntavaalien vaihtoehdot eläkeläisen osalta alkavat nyt hahmottua; Kokoomus haluaa jatkaa verotetujen jakamista etupiireilleen, SDP haluaa parantaa pienituloisten eläkeläisen asemaa

Tänään julkistetun Eläketurvakeskuksen tutkimuksen mukaan joka kymmenes eläkeläinen kokee vakavia toimeentulovaikeuksia. Osa eläkeläisistä joutuu tinkimään välttämättömistä menoista, kuten lääkkeistä ja terveydenhoidosta. Noin puolet eläkeläisistä kokee tavallisten, arkistenkin menojen kattamisessa jonkin asteisia vaikeuksia.

• Tämä on pysäyttävä ja vakava viesti siitä, että meidän on pystyttävä parempaan. Eläkeläisköyhyyttä ei voi helpottaa joskus tulevaisuutta, vaan ikäihmiset tarvitsevat tukeamme nyt, sanoo SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta.
  • SDP on esittänyt, että alle 1400 € eläkkeitä tulee astettain nostaa; tämä on tärkeä keino nostaa pienituloisia eläkeläisiä toimeentuloahdingosta. SDP on useaan otteeseen esittänyt hallitukselle toimenpideohjelman käynnistämistä eläkeläisköyhyyden vähentämiseksi. Toimenpiteitä tarvitaan niin verotuksessa, kuin esimerkiksi lääkemaksuissa. Myös palveluiden ja palvelumaksujen merkitys eläkeläisten toimeentuloon on suuri ja niitä pitää kohtuullista, Feldt-Ranta sanoo.
  • Meille tämä asia on selvä - ja nämä ovat suorat terveiset veronalennuksia väläyttelle Kokoomukselle - meidän arvomaailmassamme huolehditaan ensin niistä, jotka kaikkein eniten apua tarvitsevat.
  • Tulevien vaalien vaihtoehdot eläkeläisen osalta alkavat nyt hahmottua; Kokoomus haluaa jatkaa verotetujen jakamista etupiireilleen, kun SDP haluaa parantaa pienituloisten eläkeläisen asemaa, Feldt-Ranta sanoo.

Lisätiedot: Kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta puh. +358 50 5122544

Toimituksille tiedoksi: SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin sijaistaa puheenjohtaja Rinnettä22.1.2019 10:45Tiedote

SDP:n puoluejohto keskusteli kalenterijärjestelyistä puheenjohtaja Rinteen sairausloman aikana. Puheenjohtajaa sijaistavat varapuheenjohtajat valintajärjetyksessä ensimmäisenä varapuheenjohtajana Sanna Marin. Kaikkiin tiedossa oleviin tilaisuuksiin järjestetään edustaja puoluejohdosta. Rinteen sairausloma kestää helmikuun loppuun saakka. Puheenjohtaja Rinteen sairauslomaan liittyviin kysymyksiin vastaa puoluesihteeri Antton Rönnholm.

SDP:n puheenjohtaja Rinne palasi Suomeen11.1.2019 21:42Tiedote

Matkallaan Espanjassa sairastunut SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja hänen vaimonsa Heta Ravolainen-Rinne ovat palanneet turvallisesti Suomeen perjantai-iltana. Puheenjohtaja Rinteen toipuminen on edennyt, mutta hän jatkaa toipumista sairaalahoidossa myös kotimaassa. Rinne joutui Espanjassa sairaalahoitoon vakavan keuhkokuumeen vuoksi. Myös Rinteen vaimo oli sairaalahoidossa hengitystieinfektion takia. Aiemmin tällä viikolla ilmoitettiin, että Rinne on sairauslomalla tammikuun loppuun asti. Arvio sairausloman kestosta on edelleen sama. Lisätietoja: Dimitri Qvintus, 050 574 0956 SDP:n puheenjohtajan viestintävastaava