SEA LIFE Helsinki kasvoi täysi-ikäiseksi asukkiensa kanssa

Merimaailma SEA LIFE avasi ovensa yleisölle kesällä 2002, ja juhlistaa torstaina 18.6. 18-vuotis syntymäpäiviään. Vuosien varrella näyttelyssä on käynyt yli neljä miljoonaa vierailijaa, ja SEA LIFE on vakiinnuttanut paikkansa Suomen suosituimpien elämyskohteiden rinnalla.

Yleisön suosikki mustaevähai, joka asuu SEA LIFEn Valtamerialtaassa

Vuosiin mahtuu myös paljon huimia eläintarinoita, kuten maailman ensimmäinen onnistunut levyviiksihain lisääntyminen, taskulampun nielaisseen sähköankeriaan vauhdikas pelastusoperaatio, maailman uhanalaisimman kalan eli pandakillin viljelyprojekti sekä tietysti kaikkien tunteman julkkiskalan, Mikko Meriahvenen seikkailut.

”Vuosien varrelle mahtuu paljon huimia tarinoita, vastoinkäymisiä ja onnistumisia sekä upeita näyttelyitä, mutta tänään haluamme erityisesti juhlistaa niitä eläimiä, jotka ovat olleet kanssamme avajaisista lähtien. Näitä ”täysikäisiä” kaloja on talossa edelleen yllättävän paljon. Se on mielestäni positiivinen viesti myös eläintenhoidon tasosta”, kertoo intendentti Markus Dernjatin.

SEA LIFEn alkuperäiseen kalastoon kuuluvia kalayksilöitä ovat mm. kaikki meribassit, ohuthuulikeltit ja sokkelomureena.

”Eläintenhoito-osasto on valmistellut erityisherkkuja päivänsankareille. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, kyseessä on jonkinlainen äyriäiskakku tai vastaava.”, pohtii Dernjatin.

SEA LIFE Helsinki on auki joka päivä klo 10-17. Kesäaukioloajat astuvat voimaan 22.6. eteenpäin, jolloin keskus on auki joka päivä klo 10- 20.

General Manager
Michelle Hoeneveld (englanninkielinen)