Suomen Senioriliike

Senioriliike vaatii hoivayritysten rikosoikeudellisten vastuiden selvitystä

Suomen Senioriliike edistää arvokasta vanhenemista. Siihen kuuluu hyvä, laadukas ja kunnioittava hoito myös hoivakodeissa.

Esiin tulleet väärinkäytökset vanhusten hoidossa ovat olleet arvokkuuden irvikuvia. Siksi niihin on vihdoin puututtava.

Laiminlyönneissä on lupa- ja sopimusrikkomusten lisäksi syyllistytty heitteille jättöön ja mitä ilmeisimmin vaarannettu asiakkaiden henkeä ja terveyttä.

Koska ensisijaisen vastuu laiminlyönneistä on hoivayritysten johdolla, Suomen Senioriliike vaatii, että myös rikosoikeudelliset vastuut selvitetään.

Suomen Senioriliike - Arvokkaan Vanhenemisen Puolesta ry

Reijo Vuorento
Senioriliikkeen hallituksen jäsen

Suomen Senioriliike
Siltasaarenkatu 4

Yhdistys, jonka tavoitteena on ikäihmisten hyvän elämän edistäminen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Senioriliike

Neljäs koronarokotus pitää antaa kaikille yli 65-vuotiaille24.5.2022 13:24:45 EEST | Tiedote

Suomessa on viime viikkoina julkistettu huolestuttavia tietoja koronaan liittyvistä kuolemista. Suurin osa kuolemista on tapahtunut ikäryhmissä yli 80-vuotiaat ja 70-80 -vuotiaat. Myös yli 60-70 -vuotiaiden ryhmässä koronaan liittyviä kuolemia on enemmän kuin muissa ikäryhmissä. Suomi on HUS:n sairaanhoitopiirin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtosen mukaan maalis-huhtikuussa 2022 maailman kärjessä asukasta kohti lasketun koronaan liittyvien kuolemien tilastossa. Vuoden 2022 ensimmäisen vuosikolmanneksen aikana koronainfektioon on Suomessa kuollut yli 2000 henkeä ja pahimmillaan kuolemien määrä on ollut yli 200 viikossa.

Uusi kansalaisaloite työeläkeindeksin muuttamiseksi: Ehdotus taitetun indeksin muuttamisesta määräaikaisesti puoliväli-indeksiksi1.11.2018 10:00:00 EET | Tiedote

Tiedote 1.11.2018. Suomen Senioriliike – Arvokkaan Vanhenemisen Puolesta ry. Senioriliikkeen hallituksen jäsenet ovat laatineet uuden kansalaisaloitteen työeläkeindeksin muuttamiseksi. Aloitteessa ehdotetaan, että työeläkkeisiin palautetaan puoliväli-indeksi kymmeneksi vuodeksi. Saadun kokemuksen valossa uudistuksen vaikutukset eläkemenoon ja rahastojen kasvuun arvioidaan.