Seudun tekoälyosaaminen vahvistuu - dataan ja analytiikkaan keskittyvä Brightly avaa toimipisteen Tampereelle

Helsingissä ja Oulussa toimiva, noin 50 henkeä työllistävä Brightly laajentaa toimintaansa Tampereelle. Dataan pohjautuviin digitaalisiin ratkaisuihin keskittyvä yritys avaa toimipisteen Tampereelle heinäkuun aikana. Brightly on osa Reaktor-ryhmää.
Kuva: Marko Kallio, Skyfox

Yhtiö toimii pääasiallisesti yksityissektorin ja teollisuuden parissa pilvipohjaisissa data- ja analytiikkahankkeissa, IoT-hankkeissa ja digiratkaisujen kehityshankkeissa. Tampereen toimipisteen avaamisen myötä yritys tavoittelee osaajajoukkonsa kasvattamista.

Tampereen seudulle meitä veti erityisesti se, että täällä on vahva alan osaajien keskittymä. On myös hyvä olla läsnä siellä, missä asiakkaammekin ovat. Tampereen seudun valmistavan teollisuuden yritykset olivat selkeä vetovoimatekijä sijoittua Tampereelle, kertoo Pasi Lantiainen, Brightlyltä.

Tampereen kaupunki panostaa systemaattisesti ja pitkäjänteisesti tekoälyyn liittyvän toiminnan kehittämiseen. Tekoälyä ja dataa hyödynnetään monissa kaupungin kehitysprojekteissa, jotka mahdollistavat useita eri liiketoimintamahdollisuuksia seudun yrityksille.

Business Tampereen koordinoima Tampere AI -verkosto tuo yhteen erilaisia yrityksiä, tarjoaa tukipalveluita yrityksille ja mahdollistaa yhteistyötä kaupungin eri toimijoiden kanssa. Mukana verkostossa on jo yli 50 yritystä.

Toivotamme Brightlyn lämpimästi tervetulleeksi Tampereelle ja mukaan AI-ekosysteemin toimintaan. Seudun data- ja analytiikka-osaajien keskittymä tarjoaa hyvän osaamispohjan yhtiön uuden toimipisteen ja vahvan kasvun tueksi, toteaa tekoälymuutoksen ohjelmajohtaja Kristian Valkama Business Tampereesta.

Brightly täydentää vahvalla teollisuusprojektien osaamisellaan myös hienosti alueen valmistavan teollisuuden ekosysteemiä, jatkaa Business Tampereen asiakkuusvastaava Jouni Myllymäki.

Vuoden 2020 alussa perustettu Brightlytähtää johtavaksi seuraavan sukupolven älykkäiden AI-pohjaisten digitaalisten palveluiden ja data-alustojen toteuttajaksi. Vuoden 2022 loppuun mennessä yhtiön tavoitteena on työllistää Tampereella noin 10 henkeä.  Brightly uskoo nopeaan kasvuun ja ennakoi, että nyt avattava 250m2:n toimipiste tarvitsee suurempia tiloja jo kahden vuoden kuluttua.

Brightly on uusi älykkäiden data- ja AI-pohjaisten digitaalisten palveluiden, pilvipohjaisten tietovarastojen ja data-analytiikan asiantuntijayritys, joka panostaa alan parhaaseen osaamiseen, osaamisen kehittämiseen sekä yhteiseen omistamiseen. Brightlyn erikoisosaamista on toteuttaa asiakkailleen digitaalisia palvelukokonaisuuksia, jotka tehostavat automaatiolla monimutkaisia asiakaspalvelu- ja tuotantoprosesseja ja tarjoavat henkilökohtaisesti räätälöityjä palvelukokemuksia sekä toteuttaa pilvipohjaisia datajärjestelmiä. Brightlyn ovat perustaneet alan kokeneet osaajat yhdessä Reaktorin kanssa.

Lisätiedot:

Brightly