Kauppahalli24

Seulo Palvelut Oy förvärvar Bodenbox.fi

Seulo Palvelut Oy har förvärvat nätmatbutiken Bodenbox.fi. Bodenbox.fi är en matbutik på nätet med säte i Nykarleby, Österbotten och med ett leveransområde som sträcker sig från Vasa till Kokkola.

Torsdagen den 19.5 har överenskommits att Bodenbox.fi:s verksamhet överförs i sin helhet till Seulo Palvelut Oy. Seulo Palvelut Oy förvärvar således Bodenbox.fi:s affärsverksamhet och varumärke. Personalen överförs som gamla anställda.

“Vi är mycket glada över att ha nått denna överenskommelse med Seulo Palvelut Oy eftersom det skapar en stabil plattform för Bodenbox.fi att växa vidare ifrån. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med de nya ägarna och utveckla Bodenbox till en av de ledande matbutikerna på nätet i Österbotten.” - säger Boden Group Ab:s verkställande direktör Christoffer Sirén.

Bodenbox har under sina verksamhetsår byggt upp ett välkänt och omtyckt varumärke med vilket det är tänkt att fortsätta även i framtiden på övergripande svenskspråkiga områden. Företagets grundare kommer fortsättningsvis att fungera som Bodenbox ansikten utåt och bistå som en viktig del av Bodenbox fortsatta utveckling. Som ett resultat av denna överenskommelse får även den kommande koncernen tillgång till ett nytt försäljningsområde i framtiden.

“Vi är väldigt glada och exalterade över vårt nya samarbete med både kunder och leverantörer i Österbotten. Tillsammans med Bodenbox delar vi samma värderingar och planer för att till exempel stödja lokala småproducenter. Tillsammans kommer vi att på ett ännu effektivare och bättre sätt utveckla Bodenbox och Seulo Palvelut Oy:s nät matbutiker samt deras nationella utbredning.” - kommenterar Seulo Palvelut Oy:s verkställande direktör Petri Toivonen.

Om

Seulo Palvelut Oy är en pionjär och ett tillväxtföretag inom e-handel av mat på nätet i Finland. Till bolagets portfölj hör nätmatbutikerna för konsumenter Kauppahalli24 och Luomuntarina samt för företagsförsäljning Kauppahalli24 Business och Lahjalaatikossa. Kauppahalli24 som är vår mest kända butik har redan fungerat i 10 år och erbjuder ett varierande och brett urval av dagligvaror med förmånlig hemleverans till konsumenter. Vi har ingen traditionell fysisk matbutik - färska produkter distribueras omsorgsfullt baserat på kundens inköp. Vi ingår rättvisa samarbetskontrakt med småproducenter där vi inte tummar på prissättningen.

Följ Kauppahalli24

Senaste pressmeddelandena från Kauppahalli24

Ruoan verkkokaupan hyvä kehitys siivitti Kauppahalli24:n kasvua – taustayhtiö Seulo Palvelut Oy:ltä loistava tulos25.8.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa kasvaa voimakkaasti ja pandemia on voimistanut kasvua. Suomen kolmanneksi suurin ruoan verkkokauppa Kauppahalli24 on hyötynyt tilanteesta, mikä yhdessä yritysrakenteen muutosten kanssa on näkynyt sen taustayhtiö Seulo Palvelut Oy:n erinomaisessa tuloskehityksessä. Seulo Palvelut yli tuplasi liikevaihtonsa vuonna 2020. Myös yhtiön tuloksentekokyky ja omavaraisuus paranivat merkittävästi.

Suomen suurimpiin kuuluva ruokaverkkokauppa Kauppahalli24 laajentaa Lahteen – tuo uusia mahdollisuuksia myös paikallisille tuottajille22.4.2021 06:30:00 EEST | Tiedote

Suomen kolmanneksi suurin ruokaverkkokauppa, kotimainen Kauppahalli24 laajentaa toimintaansa Lahteen. Perinteisten ketjujättien haastaja panostaa pientuottajien tuotteisiin ja laadukkaaseen asiakaspalveluun, sekä tarjoaa uuden jakelukanavan myös paikallisille tuottajille. Kauppahalli24 tähtää Suomen parhaaksi ruokaverkkokaupaksi ja tuo palvelunsa nyt Lahden asukkaille.