Siipikaupungista myös Suomen paistinkääntäjien pääkaupunki – Tampere-talolla eniten Chaîne des Rôtisseurs -käätyjä suomalaisista ravintoloista

Tampere-talo Tampere-hall 2. Kuvaaja Laura-Vanzo.

Chaîne des Rôtisseurs -järjestö on kansainvälinen paistinkääntäjien järjestö, joka on laajin kansainvälinen gastronominen järjestö. Järjestön tarkoituksena on vaalia ja edistää kansallista ruokakulttuuria.

Järjestö myöntää ravintoloille ja herkkumyymälöille Rôtisseurs-kilven, joka on merkittävä tunnustus laadusta niin ruoka- kuin palvelupuolella. Kilven saamiseksi ravintolan on täytettävä järjestön tiukat ja monipuoliset laatukriteerit, ja kilpiyritykset myös tarkistetaan vuosittain tason säilymisen seuraamiseksi.

"Chaîne des Rôtisseurs -järjestö on erittäin iloinen, kuinka tosissaan ja ylpeydellä Tampere-talo suhtautuu vuonna 2014 saamaansa Rôtisseur-kilpeen. Talossa olevien jäsenkäätyjen määrä on poikkeuksellisen suuri, mikä sekin kertoo henkilöstön aktiivisuudesta ja sitoutuneisuudesta järjestön toimintaan, jossa yhdessä ammattilaisten ja harrastajien kanssa kehitämme alueemme ruoka-, juoma- ja ravintolakulttuuria. Tampere-talo on tässä esimerkillinen kumppani”, kertoo järjestön Tampereen vouti Mikko Reinikka.

Rôtisseurs-kilven lisäksi Tampere-talossa on peräti yhdeksän jäsenkäätyä. ”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että juuri meidän talostamme löytyy suurin määrä suomalaiselle ravintolalle myönnettyjä Chaîne des Rôtisseurs -käätyjä. Tämä on osoitus paitsi Tampere-talon sitoumuksesta ruokakulttuurin edistämiseen, myös poikkeuksellisen intohimoisen henkilöstömme rakkaudesta ruokaan”, iloitsee Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Tänä vuonna Tampereen voutikunnan pikkujouluissa 1. joulukuuta Tampere-talon runsasta käätymäärää juhlistetaan avaamalla käädyille ja kunniakirjoille oma seinä. Käädyt ja kunniakirjat tulevat jatkossa olemaan nähtävillä seinällä, osoittamassa Tampere-talon kiistattoman laadun myös hienona ravintolana.

Chaîne des Rôtisseurs -järjestön tunnuksen saaneet ammattilaiset ovat syvällisesti gastronomiaan perehtyneitä ammattilaisia, jotka kantavat käätyjä tunnustuksena jäsenyydestä. Jäsenvaatimuksena on hyvän ruokailukulttuurin, laadukkaiden raaka-aineiden, ammattitaidon ja ruoanlaittoon käytettävän ajan arvostus. Ammattilaisjäseniltä vaaditaan näiden lisäksi osoitettua ammattitaitoa ja kokemusta.

Lisätiedot:

Ravintolatoimenjohtaja Anne Nyberg,
anne.nyberg@royalravintolat.com

Keittiöpäällikkö Juhana Paturi
juhana.paturi@royalravintolat.com

Tampere-talo Tampere-hall 2. Kuvaaja Laura-Vanzo.
Tampere-talo Tampere-hall 1. Kuvaaja Laura-Vanzo.
Ravintola Tuhto Tampere-talossa.
Chaîne des Rôtisseurs

Tampere-talo on ohjelmistoltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus. Se on valittu jo seitsemän kertaa peräkkäin maamme parhaaksi kongressitaloksi. Tove Janssonin teoksista koostuva maailman ensimmäinen ja ainoa Muumimuseo avautui talossa kesäkuussa 2017. Helmikuussa 2018 Tampere-talossa saa ensi-iltansa Tampereen Oopperan suurtuotanto, uusi kotimainen tilausteos Veljeni vartija.

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa sekä 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa.

Jasper Pääkkönen otettu Time-lehden Löyly-saunaravintolalle myönnetystä tunnustuksesta23.8.2018 17:54Tiedote

Sauna- ja ravintolakompleksi Löyly on jälleen saanut tunnustusta maailmalla, kun TIME Magazine on valinnut Löylyn World's Greatest Places 2018 -listalleen. Arvostettu yhdysvaltalainen aikakauslehti TIME Magazine on koonnut listan yli 1200 toimittajan ja asiantuntijan mielipiteiden ja suositusten pohjalta ympäri maailman. Listalta löytyy niin hotelleja, ravintoloita, kylpylöitä kuin museoitakin, jotka tarjoavat kävijöilleen ainutlaatuisia kokemuksia.

Hanko Sushi avaa Regatta SPA -kylpylään3.5.2018 13:05Tiedote

Stockmann Roof by Teatteri -terassiravintola laajenee vielä korkeammalle2.5.2018 10:01Tiedote