Siipikaupungista myös Suomen paistinkääntäjien pääkaupunki – Tampere-talolla eniten Chaîne des Rôtisseurs -käätyjä suomalaisista ravintoloista

Tampere-talo Tampere-hall 2. Kuvaaja Laura-Vanzo.

Chaîne des Rôtisseurs -järjestö on kansainvälinen paistinkääntäjien järjestö, joka on laajin kansainvälinen gastronominen järjestö. Järjestön tarkoituksena on vaalia ja edistää kansallista ruokakulttuuria.

Järjestö myöntää ravintoloille ja herkkumyymälöille Rôtisseurs-kilven, joka on merkittävä tunnustus laadusta niin ruoka- kuin palvelupuolella. Kilven saamiseksi ravintolan on täytettävä järjestön tiukat ja monipuoliset laatukriteerit, ja kilpiyritykset myös tarkistetaan vuosittain tason säilymisen seuraamiseksi.

"Chaîne des Rôtisseurs -järjestö on erittäin iloinen, kuinka tosissaan ja ylpeydellä Tampere-talo suhtautuu vuonna 2014 saamaansa Rôtisseur-kilpeen. Talossa olevien jäsenkäätyjen määrä on poikkeuksellisen suuri, mikä sekin kertoo henkilöstön aktiivisuudesta ja sitoutuneisuudesta järjestön toimintaan, jossa yhdessä ammattilaisten ja harrastajien kanssa kehitämme alueemme ruoka-, juoma- ja ravintolakulttuuria. Tampere-talo on tässä esimerkillinen kumppani”, kertoo järjestön Tampereen vouti Mikko Reinikka.

Rôtisseurs-kilven lisäksi Tampere-talossa on peräti yhdeksän jäsenkäätyä. ”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että juuri meidän talostamme löytyy suurin määrä suomalaiselle ravintolalle myönnettyjä Chaîne des Rôtisseurs -käätyjä. Tämä on osoitus paitsi Tampere-talon sitoumuksesta ruokakulttuurin edistämiseen, myös poikkeuksellisen intohimoisen henkilöstömme rakkaudesta ruokaan”, iloitsee Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Tänä vuonna Tampereen voutikunnan pikkujouluissa 1. joulukuuta Tampere-talon runsasta käätymäärää juhlistetaan avaamalla käädyille ja kunniakirjoille oma seinä. Käädyt ja kunniakirjat tulevat jatkossa olemaan nähtävillä seinällä, osoittamassa Tampere-talon kiistattoman laadun myös hienona ravintolana.

Chaîne des Rôtisseurs -järjestön tunnuksen saaneet ammattilaiset ovat syvällisesti gastronomiaan perehtyneitä ammattilaisia, jotka kantavat käätyjä tunnustuksena jäsenyydestä. Jäsenvaatimuksena on hyvän ruokailukulttuurin, laadukkaiden raaka-aineiden, ammattitaidon ja ruoanlaittoon käytettävän ajan arvostus. Ammattilaisjäseniltä vaaditaan näiden lisäksi osoitettua ammattitaitoa ja kokemusta.

Lisätiedot:

Ravintolatoimenjohtaja Anne Nyberg,
anne.nyberg@royalravintolat.com

Keittiöpäällikkö Juhana Paturi
juhana.paturi@royalravintolat.com

Tampere-talo Tampere-hall 2. Kuvaaja Laura-Vanzo.
Tampere-talo Tampere-hall 1. Kuvaaja Laura-Vanzo.
Ravintola Tuhto Tampere-talossa.
Chaîne des Rôtisseurs

Tampere-talo on ohjelmistoltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus. Se on valittu jo seitsemän kertaa peräkkäin maamme parhaaksi kongressitaloksi. Tove Janssonin teoksista koostuva maailman ensimmäinen ja ainoa Muumimuseo avautui talossa kesäkuussa 2017. Helmikuussa 2018 Tampere-talossa saa ensi-iltansa Tampereen Oopperan suurtuotanto, uusi kotimainen tilausteos Veljeni vartija.

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa sekä 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa.

Royal Ravintolat laajentaa Tapahtumakeskus Telakalle - ravintolabrändien avulla tarjontaan uudenlaisia tapahtumaelämyksiä22.11.2017 09:00Tiedote

Royal Ravintolat mukaan viinimarkkinoille - ostaa osuuden Viinitiestä21.11.2017 10:00Tiedote

Royal Ravintolat ostaa vähemmistöosuuden Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluvasta Viinitie Oy:stä. Viinitie on erikoistunut artesaaniviinien saattamiseen yhä useampien kuluttajien ulottuville, sillä yhtiön omissa ja sen edustamissa laatuviineissä pyritään parhaaseen hinta-laatusuhteeseen. Royal Ravintolat uskoo osallisuuden pienten viinitalojen tuotteiden maahantuontiin paitsi antavan ravintoloille paremman mahdollisuuden erottautua viinilistoillaan, myös osaltaan tukevan suomalaisen viinikulttuurin yleistä kehitystä.