Siltavuorenrannan Kansallisarkiston rakennusautomaatiojärjestelmät saneerataan

Siltavuorenrannan rakennusautomaatiojärjestelmät saneerataan Assemblinin toimesta. Siltavuorenrannan tilat ovat Kansallisarkiston lisätiloja.

Kuva: Kansallisarkisto / Marko Oja 2015

1990-luvun loppupuolella Siltavuorenranta 16:sta peruskorjattiin Kansallisarkistolle lisätilat. Aikaisemmin tilat toimivat sota-arkistona, josta löytyy melkein 33 kilometriä hyllytilaa keskushallinnon asiakirjoille. Nyt Kansallisarkiston automaatiojärjestelmät saneerataan vastaamaan uutta tekniikkaa.

- Olimme mukana yli 15 vuotta sitten kohteen peruskorjauksessa uusimassa rakennusautomaatiojärjestelmiä. Nyt pääsemme ajanmukaistamaan laitteistot Kansallisarkiston lisätiloihin, toteaa Assemblinin rakennusautomaatioyksikön liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen.

Kohteessa on yli 5 700 m2 ja kohde saneerataan vuoden 2018 aikana.

Kuva: Kansallisarkisto / Marko Oja 2015

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi