Siltavuorenrannan Kansallisarkiston rakennusautomaatiojärjestelmät saneerataan

Siltavuorenrannan rakennusautomaatiojärjestelmät saneerataan Assemblinin toimesta. Siltavuorenrannan tilat ovat Kansallisarkiston lisätiloja.

Kuva: Kansallisarkisto / Marko Oja 2015

1990-luvun loppupuolella Siltavuorenranta 16:sta peruskorjattiin Kansallisarkistolle lisätilat. Aikaisemmin tilat toimivat sota-arkistona, josta löytyy melkein 33 kilometriä hyllytilaa keskushallinnon asiakirjoille. Nyt Kansallisarkiston automaatiojärjestelmät saneerataan vastaamaan uutta tekniikkaa.

- Olimme mukana yli 15 vuotta sitten kohteen peruskorjauksessa uusimassa rakennusautomaatiojärjestelmiä. Nyt pääsemme ajanmukaistamaan laitteistot Kansallisarkiston lisätiloihin, toteaa Assemblinin rakennusautomaatioyksikön liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen.

Kohteessa on yli 5 700 m2 ja kohde saneerataan vuoden 2018 aikana.

Kuva: Kansallisarkisto / Marko Oja 2015

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?