Siltavuorenrannan Kansallisarkiston rakennusautomaatiojärjestelmät saneerataan

Siltavuorenrannan rakennusautomaatiojärjestelmät saneerataan Assemblinin toimesta. Siltavuorenrannan tilat ovat Kansallisarkiston lisätiloja.

Kuva: Kansallisarkisto / Marko Oja 2015

1990-luvun loppupuolella Siltavuorenranta 16:sta peruskorjattiin Kansallisarkistolle lisätilat. Aikaisemmin tilat toimivat sota-arkistona, josta löytyy melkein 33 kilometriä hyllytilaa keskushallinnon asiakirjoille. Nyt Kansallisarkiston automaatiojärjestelmät saneerataan vastaamaan uutta tekniikkaa.

- Olimme mukana yli 15 vuotta sitten kohteen peruskorjauksessa uusimassa rakennusautomaatiojärjestelmiä. Nyt pääsemme ajanmukaistamaan laitteistot Kansallisarkiston lisätiloihin, toteaa Assemblinin rakennusautomaatioyksikön liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen.

Kohteessa on yli 5 700 m2 ja kohde saneerataan vuoden 2018 aikana.

Kuva: Kansallisarkisto / Marko Oja 2015

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.