Sipe Santapukki mukaan Toton SM -karsintaan Jokimaalle – ”Lapulle mustin hevonen”

Apulannan rumpali Sipe Santapukki on mukana Toton SM -kilpailun karsinnassa Jokimaalla torstaina 12.10. Sipe tietää, kuinka noustaan mustan hevosen asemasta palkintoloimen alle, sillä Apulanta on vuosien mittaan käynyt sen tien.

Sipe Santapukki on katsonut raveja myös ohjastajan näkökulmasta. Kuva: Tapio Imporanta

Sipe on itsekin istunut rattailla Jokimaalla. Katso video tästä. Kokemuksesta huolimatta hän kuuntelee asiantuntijoita, kun pelataan Totoa.

Millä taktiikalla haastat rutinoituneet ravitietäjät?

- Soluttaudun vanhojen kettujen pöytään kahvipisteellä ja kuuntelen pro-tipsit muina miehinä. Toki kenokaulojen nimilläkin on painoarvoa.

Urheilijoilla näkee nykyään lähes joka lajissa kuulokkeet korvilla ennen kisaa. Millaisella musiikilla psyykkaat itsesi keskiviikon kisaan?

- Sibeliuksen viidennessä sinfoniassa on tarvittavaa jylhyyttä ja sähäkkyyttä.

Teillä oli 1990-luvun lopulla jonkinlainen hevoskausi, kun julkaisitte videokokoelmat Musta hevonen, Tohtori Halla ja mustempi hevonen sekä Mustin hevonen. Mistä hevosaihe kumpusi?

- Kyllä musta hevonen tuli ihan vaan sen sanonnan myötä... suora viittaus meidän bändiin. Että Apulanta päätyi tekemään pitkää ja ansiokasta uraa, ennakkoasetelmista ja -odotuksista huolimatta.

Veikkaatko torstaina mustaa tai mustinta hevosta?

- Ehdottomasti mustinta hevosta. Sitä, joka yllättää kaikki. Siinä on kerroinkin kohdillaan.

Kustakin Toto SM -karsinnasta selviää kaksi parasta 11.11. järjestettävään finaaliin.

Ensimmäiset karsinnat järjestettiin viime viikolla Vermossa ja Kuopiossa. Lahden jälkeen jäljellä olevat karsinnat:

13.10. Pori
14.10. Mikkeli