Sipoon Wolf ja taksiyrittäjät haastavat hyviin tekoihin, tarjoavat palvelukodin asukkaille lätkämatsin kyytien kera

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko. Jääkiekkojoukkue ja paikalliset taksiyrittäjät tarjoavat peli-illan ja kyydit jäähallille palvelukodissa asuville. Samalla Wolf Sipoon joukkue haastaa kaikki suomalaiset hyviin tekoihin.

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Viime kaudella kakkosdivariin nousseelle miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko.

”Illan vastustajamme Keravan KJT on sopinut paikallisen hoivakodin kanssa, että asukkaat pääsevät katsomaan heidän kotipelejään ilmaiseksi. Pelaajamme Eero Lehvonen pohti, että jollain tavalla tähän haasteeseen pitäisi vastata, vaikka Kerava ei ollut muille varsinaista haastetta esittänyt. Pelaajiemme joukossa on pari taksikuskia ja he tuntevat paikallisen Attendo Joenrannan palvelukodin asukkaat työnsä puolesta hyvin. Aika nopeasti syntyi idea tarjota Joenrannassa asuville ilmainen peli-ilta ja kyydit jäähallille. Koko joukkue syttyi nopeasti tähän ideaan”, kertoo itsekin taksia ajava Wolf Sipoon joukkueenjohtaja Michael Tötterman.

Palvelukodista lauantain jääkiekko-otteluun ilmoittautui saman tien noin 15 jääkiekon ystävää. Työntekijöitä ja avustajia lähtee mukaan 7. Taksi Kaj Forsström, Taksi Jaakko Lehvonen ja Taksi Tom Salminen aloittavat kutsuvieraiden non stop -kyyditykset palvelukodista jäähallille klo 16.45, jotta kaikki ehtivät klo 17.30 alkavaan peliin, jossa aloituskiekon jäähän tiputtaa tällä kertaa palvelukodin johtaja Mervi Natri.

Hyvän mielen tekoon vahvasti vaikuttanut Aapo Lehvonen ei tartu lauantaina itse taksin rattiin, vaan pelaa keskushyökkääjänä Wolfin riveissä.

”Olen pelannut 17 vuotta jääkiekkoa ja tämä tapahtuma on etuoikeus myös meille pelaajille. Haluan haastaa joukkueemme puolesta kaikki suomalaiset hyviin tekoihin. Tämä antaa kaikille osapuolille niin paljon. Toivon, että meidän ja Keravan esimerkkiin tarttuisi aluksi koko sarjamme paikallinen eteläinen lohko ja jatkaisi hyviä tekoja heille sopivalla tavalla, haastaa Aapo Lehvonen.

Paikallisessa lohkossa pelaavat Kellokosken alku, KJT edustus Hyrylästä, HC Vantaa, Harjun Kiekko Lohjalta ja Hoki Klupi Hyvinkäältä sekä KJT Keravan miehet.

”Meillä Joenrannassa asuu vammautuneita nuoria kolmikymppisiä ja muutenkin asukkaiden keski-ikä on viiden kuudenkymmenen välissä. Ottelukutsusta ja kyydeistä on iloittu jo ennakkoon. Joukossa on junnuvuosina itse pelanneita ja jääkiekosta muuten nauttivia, kertoo palvelukodin johtaja Mervi Natri.

Michael Tötterman
joukkueenjohtaja
Sipoo Wolf
mika.totterman@gmail.com
www.sipoonwolf.fi

Aapo Lehvonen
keskushyökkääjä, Sipoo Wolf
taksikuski, Taksi Jaakko Lehvonen
aapo.lehvonen@gmail.com

Mervi Natri
palvelukodin johtaja, Attendo Joenranta
mervi.natri@attendo.fi
www.attendo.fi/joenranta

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.