Sipoon Wolf ja taksiyrittäjät haastavat hyviin tekoihin, tarjoavat palvelukodin asukkaille lätkämatsin kyytien kera

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko. Jääkiekkojoukkue ja paikalliset taksiyrittäjät tarjoavat peli-illan ja kyydit jäähallille palvelukodissa asuville. Samalla Wolf Sipoon joukkue haastaa kaikki suomalaiset hyviin tekoihin.

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Viime kaudella kakkosdivariin nousseelle miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko.

”Illan vastustajamme Keravan KJT on sopinut paikallisen hoivakodin kanssa, että asukkaat pääsevät katsomaan heidän kotipelejään ilmaiseksi. Pelaajamme Eero Lehvonen pohti, että jollain tavalla tähän haasteeseen pitäisi vastata, vaikka Kerava ei ollut muille varsinaista haastetta esittänyt. Pelaajiemme joukossa on pari taksikuskia ja he tuntevat paikallisen Attendo Joenrannan palvelukodin asukkaat työnsä puolesta hyvin. Aika nopeasti syntyi idea tarjota Joenrannassa asuville ilmainen peli-ilta ja kyydit jäähallille. Koko joukkue syttyi nopeasti tähän ideaan”, kertoo itsekin taksia ajava Wolf Sipoon joukkueenjohtaja Michael Tötterman.

Palvelukodista lauantain jääkiekko-otteluun ilmoittautui saman tien noin 15 jääkiekon ystävää. Työntekijöitä ja avustajia lähtee mukaan 7. Taksi Kaj Forsström, Taksi Jaakko Lehvonen ja Taksi Tom Salminen aloittavat kutsuvieraiden non stop -kyyditykset palvelukodista jäähallille klo 16.45, jotta kaikki ehtivät klo 17.30 alkavaan peliin, jossa aloituskiekon jäähän tiputtaa tällä kertaa palvelukodin johtaja Mervi Natri.

Hyvän mielen tekoon vahvasti vaikuttanut Aapo Lehvonen ei tartu lauantaina itse taksin rattiin, vaan pelaa keskushyökkääjänä Wolfin riveissä.

”Olen pelannut 17 vuotta jääkiekkoa ja tämä tapahtuma on etuoikeus myös meille pelaajille. Haluan haastaa joukkueemme puolesta kaikki suomalaiset hyviin tekoihin. Tämä antaa kaikille osapuolille niin paljon. Toivon, että meidän ja Keravan esimerkkiin tarttuisi aluksi koko sarjamme paikallinen eteläinen lohko ja jatkaisi hyviä tekoja heille sopivalla tavalla, haastaa Aapo Lehvonen.

Paikallisessa lohkossa pelaavat Kellokosken alku, KJT edustus Hyrylästä, HC Vantaa, Harjun Kiekko Lohjalta ja Hoki Klupi Hyvinkäältä sekä KJT Keravan miehet.

”Meillä Joenrannassa asuu vammautuneita nuoria kolmikymppisiä ja muutenkin asukkaiden keski-ikä on viiden kuudenkymmenen välissä. Ottelukutsusta ja kyydeistä on iloittu jo ennakkoon. Joukossa on junnuvuosina itse pelanneita ja jääkiekosta muuten nauttivia, kertoo palvelukodin johtaja Mervi Natri.

Michael Tötterman
joukkueenjohtaja
Sipoo Wolf
mika.totterman@gmail.com