Sirico Electronics OySirico Electronics Oy

Sirico Electronics ostaa Ele-Products Oy:n liiketoiminnan

Tyrnävällä toimivan Ele-Products Oy:n elektroniikan sopimusvalmistusliiketoiminta siirtyy 07.09.2017 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla osaksi Sirico Electronics Oy:tä. Ostaja on Sirico Electronicsin uusi tytäryhtiö, jonka vähemmistöosakkaana Pasi Haapalainen jatkaa.

Liiketoimintakaupassa toiminta jatkuu vanhalla tutulla Ele-Products Oy:n nimellä ja henkilöstöllä. Työntekijät siirtyvät uuden yhtiön palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Ele-Products Oy jatkaa asiakkaidensa palvelemista ja pitkäjänteistä liiketoimintansa kehittämistä nykyisissä toimitiloissaan Tyrnävällä.

Osana toteutettavaa yritysjärjestelyä nimitetään 2.10.2017 alkaen sekä Sirico Electronics Oy:n että uuden Ele-Products Oy:n toimitusjohtajaksi DI Antti Meritalo (48v).

Sirico Electronics Oy:n hallituksen puolesta Harri Ojala toteaa, että tehty liiketoimintakauppa ja muutokset tukevat erinomaisesti Sirico Electronics Oy:n kasvustrategiaa. Kauppa kasvattaa valmistuskapasiteettiamme ja tarjoaa mahdollisuuden tarjota entistä monipuolisemmin ”one-stop-shop” periaatteella valmistuspalveluita niin yhtiöiden nykyisille kuin uusillekin asiakkaille. Ele-Products:ssa on esimerkiksi pitkä kokemus elektroniikan suojauksessa käytettävästä muovivaluteknologiasta sekä innovatiivisesta kotityöverkostosta osana joustavaa valmistuskapasiteettia.

Pitkän yrittäjäuran Ele-Productsin kehittämisessä tehnyt Toivo Haapalainen puolestaan uskoo1986 perustetun yrityksen näin jatkavan teknistä ja palvelukeskeistä toiminnan kehittämistä. Tehty liiketoimintakauppa säilyttää henkilöstön työpaikat, joka oli järjestelyyn ryhtyessämme keskeinen tavoite ja mahdollistaa samalla myös oman eläkkeelle siirtymiseni.

Antti Meritalo
puh.+358-50-4431567

Toivo Haapalainen
puh.+358-50-5613910

Sirico Electronics Oy
Penviikintie 1
68600 PIETARSAARI

06 781 3350http://www.sirico.fi

Sirico Electronics Oy harjoittaa korkealaatuista elektroniikan osavalmistusta pienissä ja keskisuurissa sarjoissa vaativille koneiden, laivanrakennusteollisuuden ja muiden investointituotteiden valmistajille. Yritys vastaa valmistamiensa tuotteiden koko toimitusketjusta sisältäen tuotannon lisäksi myös mm. prototyyppien valmistuksen, materiaalivirran hallinnan sekä lopputuotteiden testaukset ja logistiikan. Yhtiön liikevaihto on noin viisi miljoonaa euroa.