Sirkat ja siiderit messuilla 5.-8.10. - Turun Ruoka- ja Viinimessut tarjoilee ruokakulttuuria lokakuussa

Turun Ruoka- ja Viinimessuilla nautiskellaan kauden mauista ja tutustutaan ruokavieraisiin. Tuttuun tapaan kuhinaa riittää messujen näytteilleasettajien houkuttelevilla osastoilla. Tapahtuma on Turun Messukeskuksessa 5.-8.10.

Messujen viinialueella voi viihtyä erityisen pitkään lauantaina 7.10. Tapahtumaa on uudistettu siten, että messut jatkuvat alueella kello 21 asti. Edullinen iltalippu on käytössä kello 17-21.

Messujen yhteyteen avataan tasting-alue, ja se tehdään yhteistyössä Turku Food & Wine Festivalin kanssa. Tarjolla onkin olutta, viiniä ja siideriä.

Antti Vahteran ja Aki Wahlmanin isännöimällä Atria-lavalla vierailee tunnettuja kokkeja ja ruoka-alan ihmisiä, kuten Vappu Pimiä, Jyrki Sukula, Rene Uusmees ja Kasmir eli Thomas Kirjonen. Koska tapahtuma järjestetään samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa, nähdään lavalla myös vieraita kirjamaailman puolelta. Messuilla päästään tutustumaan mm. Viron ruokakulttuuriin.

Mielenkiintoisena uutuutena on mm. Instagram-työpaja, jossa opetellaan ottamaan edustavia ruoka-aiheisia kuvia. Tarjolla on kalaa, sirkkatuotteita, suklaata ja juustoa. Näytteilleasettajien tiskit notkuvat maistuvia tuttavuuksia.

−Lähiruoka on messuillamme aina ollut keskeisessä roolissa. Messuyleisö tutustuu mielellään tapahtumassa uusiin tuotteisiin. Kestävä ruoantuotanto on myös messuyleisölle tärkeä. Messuilla saadaan mm. vinkit ruokahävikin vähentämiseen, projektijohtaja Tiina Heiskari kuvailee.

Messuilla jaetaan nyt kolmannen kerran Kirja à la Carte – Book à la Carte -palkinto. Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut perustivat vuonna 2016 yhteisen tunnustuspalkinnon. Palkinnossa yhdistyvät molempien messutapahtumien ydinalueet, kirja ja ruoka. Tunnustus jaetaan kirjailijalle, jolta on vuotuisten messujen väliaikana ilmestynyt fiktiivinen teos, joka palkintoraadin mielestä parhaiten käsittelee ruokateemaa. Palkinnon aiemmin saanut Donna Leon ja Heikki Valkama. Palkinto jaetaan messusunnuntaina.

Lisätiedot messuista:

Turun Messukeskus, puh. (02) 337 111
projektijohtaja Tiina Heiskari, puh. 050 487 2015, tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

#Kirjamessut #turunruokamessut #Turku #istutakirja

IG turunmessukeskus
Twitter @ Kirjamessut @ turunmessukeskus
Facebook: facebook.com/turunkirjamessut

Tiina Heiskari
projektijohtaja
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.

Messuhumua Turun Messukeskuksessa viikonloppuna – Twerkkausta, kansainvälinen tankotanssikilpailu ja Onnellisten mummojen muotinäytös26.10.2018 10:30Tiedote

Turun Messukeskuksen tapahtumassa puhutaan viikonloppuna mm. terveydestä, hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Kädentaidot, muoti ja kauneustrendit sekä erilaiset henkisen kasvun puheenvuorot ovat myös vahvasti esillä. Yhteistapahtuma Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet järjestetään Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua 130:een ohjelmanumeroon.

Greppa sminktips och hantverkstekniker26.10.2018 10:30Tiedote

Evenemanget Kvinnor som Kan arrangeras tillsammans med evenemangen Må bra och Outlet på Åbo Mässcentrum 26–28.10. Totalt medverkar omkring 220 företag i evene¬manget och därutöver framträder tiotals intressanta gäster med anföranden och infor¬mations¬inslag. Bland annat kommer en intressant paneldiskussion att föras på temat Utmaningar och möjligheter med artificiell intelligens. Arrangör för diskussionen är Henry ry.

Meikkivinkit ja käsityötekniikat haltuun22.10.2018 13:33Tiedote

Osaava Nainen -tapahtuma järjestetään yhdessä Terve Olo ja Outlet-tapahtumien kanssa Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Kaikkiaan noin 220 yritystä osallistuu tapahtumaan ja lisäksi messuilla esiintyy kymmeniä mielenkiintoisia vieraita puheenvuoroineen ja tietoiskuineen. Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.