Sirkat ja siiderit messuilla 5.-8.10. - Turun Ruoka- ja Viinimessut tarjoilee ruokakulttuuria lokakuussa

Turun Ruoka- ja Viinimessuilla nautiskellaan kauden mauista ja tutustutaan ruokavieraisiin. Tuttuun tapaan kuhinaa riittää messujen näytteilleasettajien houkuttelevilla osastoilla. Tapahtuma on Turun Messukeskuksessa 5.-8.10.

Messujen viinialueella voi viihtyä erityisen pitkään lauantaina 7.10. Tapahtumaa on uudistettu siten, että messut jatkuvat alueella kello 21 asti. Edullinen iltalippu on käytössä kello 17-21.

Messujen yhteyteen avataan tasting-alue, ja se tehdään yhteistyössä Turku Food & Wine Festivalin kanssa. Tarjolla onkin olutta, viiniä ja siideriä.

Antti Vahteran ja Aki Wahlmanin isännöimällä Atria-lavalla vierailee tunnettuja kokkeja ja ruoka-alan ihmisiä, kuten Vappu Pimiä, Jyrki Sukula, Rene Uusmees ja Kasmir eli Thomas Kirjonen. Koska tapahtuma järjestetään samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa, nähdään lavalla myös vieraita kirjamaailman puolelta. Messuilla päästään tutustumaan mm. Viron ruokakulttuuriin.

Mielenkiintoisena uutuutena on mm. Instagram-työpaja, jossa opetellaan ottamaan edustavia ruoka-aiheisia kuvia. Tarjolla on kalaa, sirkkatuotteita, suklaata ja juustoa. Näytteilleasettajien tiskit notkuvat maistuvia tuttavuuksia.

−Lähiruoka on messuillamme aina ollut keskeisessä roolissa. Messuyleisö tutustuu mielellään tapahtumassa uusiin tuotteisiin. Kestävä ruoantuotanto on myös messuyleisölle tärkeä. Messuilla saadaan mm. vinkit ruokahävikin vähentämiseen, projektijohtaja Tiina Heiskari kuvailee.

Messuilla jaetaan nyt kolmannen kerran Kirja à la Carte – Book à la Carte -palkinto. Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut perustivat vuonna 2016 yhteisen tunnustuspalkinnon. Palkinnossa yhdistyvät molempien messutapahtumien ydinalueet, kirja ja ruoka. Tunnustus jaetaan kirjailijalle, jolta on vuotuisten messujen väliaikana ilmestynyt fiktiivinen teos, joka palkintoraadin mielestä parhaiten käsittelee ruokateemaa. Palkinnon aiemmin saanut Donna Leon ja Heikki Valkama. Palkinto jaetaan messusunnuntaina.

Lisätiedot messuista:

Turun Messukeskus, puh. (02) 337 111
projektijohtaja Tiina Heiskari, puh. 050 487 2015, tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

#Kirjamessut #turunruokamessut #Turku #istutakirja

IG turunmessukeskus
Twitter @ Kirjamessut @ turunmessukeskus
Facebook: facebook.com/turunkirjamessut

Tiina Heiskari
projektijohtaja
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja, tarinaa yrittämisestä ja työnhausta tulevaisuudessa8.4.2019 11:32:17 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa ja töitä tarjoavia yrityksiä on mukana noin 40. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy.

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja riittää edelleen Rekryexpossa2.4.2019 12:36:04 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt jo neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy. Tapahtumassa on mielenkiintoista sisältöä myös muille kuin aktiivisesti töitä etsiville.