Sisäilma ja mobiilikuuluvuus Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön palkitsemisaiheina

Säätiön vuosittainen 20 000 euron tunnustuspalkinto on myönnetty StealthCase Oy:lle, ja lisäksi 10 000 euron tunnustus Sisäilmatutkimuspalvelut Elisa Aattela Oy:lle Tampereella 9.11. järjestetyssä Kiinteistöalan Vuosiseminaarissa. Palkituksi tuli energiatehokkaiden rakennusten mobiiliverkkokuuluvuuden sekä sisäilman toksisuuden ja laadun mittauksen eteen tehty työ.

Suomi 100 -juhlavuoden tunnustuspalkinto päätettiin jakaa yhtäältä liikeidean ja toisaalta terveyttä ja hyvinvointia edistävän hankkeen kesken. Säätiö halusi tällä kertaa palkita erityisesti nuoria yrityksiä, joiden palveluilla se katsoi olevan merkittäviä mahdollisuuksia vaikuttaa rakennusalaan.

StealthCase Oy on kehittänyt seinärakenteisiin integroitavan antennin, joka mahdollistaa mobiiliverkkojen toiminnan energiatehokkaissa rakennuksissa, joissa voi ilmetä kuuluvuusongelmia. Arviointiraati perusteli valintaa sillä, että tuote edistää kestävää ja tuottavaa rakennettua ympäristöä, ja että sillä on mahdollisuuksia menestyä myös kansainvälisillä markkinoilla. Tunnustuspalkinnon vastaanotti Stealthcase Oy:n toimitusjohtaja Janne Mansikkamäki.

Sisäilmatutkimuspalvelut Elisa Aattela Oy on kehittänyt sisäilman toksisuuden analysointiin uudenlaisen, ilmankosteuden härmistykseen perustuvan näytteenotto- ja mittausmenetelmän. Menetelmän avulla voidaan tutkia sisäilman toksisuutta ihmissoluille, sekä muita sisäilman laatuun vaikuttavia tekijöitä. Arviointiraati perusteli valintaa sillä, että yritys on tehnyt alallaan merkittävää tutkimusta ja kehitystä, ja sen ratkaisu edistää terveellistä sisäilmaa ja hyvinvointia rakennuksissa. Yrityksellä on lisäksi mahdollisuuksia menestyä myös kansainvälisesti. Tunnustuspalkinnon vastaanotti sisäilmatutkija Elisa Aattela.

Molemmat tunnustukset luovutti Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen.

Mukana palkittavien yritysten valinnassa olivat RAKLI, Talotekniikkateollisuus ja Rakennusteollisuus RT. Lopullisen päätöksen tunnustuspalkinnon saajista teki säätiön hallitus.

Mika Halttunen, Teknologiasta Tuotteiksi -säätiön hallituksen puheenjohtaja
mika.halttunen(at)halton.com
www.teknologiastatuotteiksi.fi

Janne Mansikkamäki, CEO, StealthCase Oy puh. 040 761 1585 Janne(at)stealthcase.fi

Elisa Aattela, Sisäilmatutkimuspalvelut Elisa Aattela Oy puh. 040 743 6659 elisa.aattela(at)sisailmatutkimuspalvelut.fi

Teknologiasta Tuotteiksi –säätiö

Vuonna 1994 perustetun säätiön toiminta-ajatus on edistää erityisesti terveellisiä, kestäviä ja tuottavia sisäympäristöjä tukemalla innovaatioiden tuotteistamista. Säätiö voi myöntää tunnustuspalkinnon yritysten ohella yhteisöjä tai yksityishenkilöitä. Erityisasemassa arvioinnissa tunnustuspalkinnon saajiksi ovat pk-yritykset. Säätiön hallituksessa on edustus seuraavista organisaatioista: Finpro, Finnvera, Työ- ja elinkeinoministeriö, Keksintösäätiö, SITRA, Tekes, Ympäristöministeriö, Iitin kunta ja Halton Oy.

Kiinteistöalan Vuosiseminaari

Kiinteistö- ja rakennusalan huipputapahtuma kokoaa yhteen mahtavan kattauksen: lähes 700 alan vaikuttajaa, johtajaa ja asiantuntijaa 9.-10.11.2017 Tampere-taloon. Ensimmäistä kertaa Tampereella järjestettävä Vuosiseminaari on ainutlaatuinen mahdollisuus kohdata sijoitus-, rahoitus-, rakennus- kuin palveluliiketoiminnankin toimijoita ja asiakkaita. Lisätietoja www.vuosiseminaari.fi

Kiinteistö- ja rakennusalan huipputapahtuma, Kiinteistöalan Vuosiseminaari, kokoaa alan vaikuttajat ensimmäistä kertaa Tampereelle 9.-10.11.2017 -tervetuloa mukaan keskusteluun2.11.2017 09:25Kutsu

Suomalaisen kiinteistövälittäjien työ on vaativaa ja kiireistä – mutta samalla entistä mielekkäämpää31.3.2017 11:23Tiedote

Onnistumisen tuoma ilo ja mahdollisuudet vaikuttaa itseä koskeviin asioihin kannustavat välitysammattilaista työssään eteenpäin. Tärkeimpinä tekijöinä alan arvostuksen ja houkuttelevuuden lisäämisessä nähtiin olevan alan ammattilaisten osaamisen lisääminen ja alan ammattilaisten julkisuusmielikuvan kehittämisen. Nämä ja monet muut kiinnostavat asiat käyvät ilmi tuoreesta Kiinteistönvälitysalan Ammattilaiset 2017 -tutkimuksesta.