Sitran hallitus ei ole tehnyt esitystä seuraavasta yliasiamiehestä

Toisin kuin julkisuudessa on kerrottu, Sitran hallitus ei ole tehnyt päätöstä esityksestään Sitran yliasiamieheksi.

”Sitran yliasiamiehen valintaprosessi etenee niin, että Sitran hallitus tekee esityksen hallintoneuvostolle, joka tekee päätöksen nimityksestä”, Sitran hallituksen puheenjohtaja Martti Hetemäki kertoo.

Tavoitteena on saada valintaprosessi valmiiksi syyskuussa.

”Sitran hallitus ei ole tehnyt vielä päätöstä esityksestään”, Hetemäki täsmentää.

Uuden yliasiamiehen toimikausi alkaa 1.1.2020. Tehtävää haki määräaikaan mennessä 51 henkilöä. Tehtävä on määräaikainen ja kestää viisi vuotta.

Sitran hallituksen puheenjohtaja Martti Hetemäki, +358 295 530 292
Sitran viestintäjohtaja Veera Heinonen, +358 50 372 5244

Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitra on rohkea tulevaisuustalo, ennakointityön edelläkävijä ja riippumaton muutoksen ajuri, jolla on laajat yhteiskunnalliset verkostot. Suomen mittakaavassa Sitran asema ja vaikutusmahdollisuudet ovat ainutlaatuisia. Työn tavoitteena on reilu ja kestävä tulevaisuus, joka syntyy tiiviissä yhteistyössä eri sektoreiden toimijoiden kanssa Suomessa ja kansainvälisesti. Sitra on julkisena omarahoitteisena organisaationa muutoksentekijä, jonka kokeiluissa ja hankkeissa yhdistyvät uusin tieto ja osaaminen sekä vastuullinen tuloksellisuus. Sitra on eduskunnan alainen rahasto, jonka hallintoneuvosto on eduskunnan pankkivaltuusto. Katso tarkemmin www.sitra.fi ja Laki Suomen itsenäisyyden juhlarahastosta (24.8.1990/717).