Sitran yliasiamieheksi 51 hakijaa

Sitran yliasiamiehen tehtävää haki määräaikaan mennessä 51 henkilöä. Uuden yliasiamiehen toimikausi alkaa 1.1.2020. Tehtävä on määräaikainen ja kestää viisi vuotta.

Sitran hallitus vastaa rekrytointiprosessista ja valmistelee esityksen nimityksestä Sitran uudelle hallintoneuvostolle, joka tekee nimityksen. Valintaprosessissa ja valmistelussa apuna toimii henkilöstökonsultti Personnel Oy. Tavoitteena on, että nimitys tehdään syyskuussa.

Sitran yliasiamiehen paikkaa hakivat:

Aitta, Jarmo
Tunkelo, Teemu
Turtiainen, Juha
Wilenius, Markku

19 hakijaa ei halunnut nimeään julkisuuteen.

Sitran hallituksen puheenjohtaja Martti Hetemäki, +358 295 530 292
Personnel Oy:n konsulttijohtaja Timo Tuohimaa,+358 40 040 3032

Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitra on rohkea tulevaisuustalo, ennakointityön edelläkävijä ja riippumaton muutoksen ajuri, jolla on laajat yhteiskunnalliset verkostot. Suomen mittakaavassa Sitran asema ja vaikutusmahdollisuudet ovat ainutlaatuisia. Työn tavoitteena on reilu ja kestävä tulevaisuus, joka syntyy tiiviissä yhteistyössä eri sektoreiden toimijoiden kanssa Suomessa ja kansainvälisesti. Sitra on julkisena omarahoitteisena organisaationa muutoksentekijä, jonka kokeiluissa ja hankkeissa yhdistyvät uusin tieto ja osaaminen sekä vastuullinen tuloksellisuus. Sitra on eduskunnan alainen rahasto, jonka hallintoneuvosto on eduskunnan pankkivaltuusto. Katso tarkemmin www.sitra.fi ja Laki Suomen itsenäisyyden juhlarahastosta (24.8.1990/717).

Över 2 000 påverkare inom cirkulär ekonomi och tiotals utländska journalister kommer till Helsingfors29.5.2019 08:30:00 EESTTiedote

Det finländska toppforumet inom cirkulär ekonomi, World Circular Economy Forum (WCEF), samlar innovatörer inom världsekonomin från cirka hundra länder i Finlandia-huset den 3 till 5 juni. Sitra ordnar evenemanget i samarbete med bland andra Världsbanken, Europeiska investeringsbanken, EU-kommissionen och flera ministerier. WCEF2019 presenterar och skapar metoder för att bygga en ny, effektivare ekonomi som utgår från jordens bärkraft.

Yli 2000 kiertotalousvaikuttajaa ja kymmeniä ulkomaisia toimittajia saapuu Helsinkiin29.5.2019 08:30:00 EESTTiedote

Suomalainen kiertotalouden huippufoorumi World Circular Economy Forum (WCEF) kokoaa maailman talouden uudistajat noin sadasta maasta Finlandia-talolle 3.–5. kesäkuuta. Sitra järjestää tapahtuman yhteistyössä muun muassa Maailmanpankin, Euroopan investointipankin, Euroopan komission ja useiden ministeriöiden kanssa. WCEF2019 esittelee ja luo keinoja rakentaa uutta, tehokkaampaa taloutta, joka perustuu maapallon kantokykyyn.