Sivupolkuja-kirja käsittelee kirjallisuuden ja paikan suhdetta

Mikä on kirjallisuuden ja paikan suhde? Miten kadut, kaupungit ja maisemat ovat vaikuttaneet romaaneihin? Voiko fiktiivistä kirjallisuutta tulkita todellisten paikkojen välityksellä? Muun muassa näihin kysymyksiin kirjailija Ville-Juhani Sutinen etsii vastausta.

Sivupolkuja, Ville-Juhani Sutinen.

Paikkaa luetaan; tekstissä kuljetaan;
tekstiä voi lukea niin kuin paikassa kuljetaan.

Ville-Juhani Sutisen teoksessa Sivupolkuja matkustetaan kirjojen tapahtumapaikoille Fjodor Dostojevskin Pietarista August Strindbergin Tukholmaan ja Alfred Döblinin Berliinistä Anaïs Ninin Pariisiin ja edelleen Virginia Woolfin Englannista Leonard Cohenin kreikkalaiselle Hydran saarelle. Sivupolkuja kuljettaa kirjailijoiden ja henkilöhahmojen jalanjäljillä etsien uutta näkökulmaa klassikkoteoksiin.

Ville-Juhani Sutinen on Jyväskylässä asuva kirjailija ja kääntäjä, jolta on ilmestynyt niin romaaneja, esseitä, käännöksiä kuin tietokirjoja. Avain on aiemmin julkaissut häneltä teoksen Kadotettu sukupolvi (2018).

Teos: Sivupolkuja
Kirjoittaja: Ville-Juhani Sutinen
Kansikuva: Timo Numminen
Julkaisupäivä: 27.5.2020

puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Sivupolkuja, Ville-Juhani Sutinen.

Avaimen kirjat syksyllä 202025.3.2020 12:47:51 EETTiedote

Avaimen syksyn kustannusohjelma tarjoaa lukijoille monipuolista ja virkistävää luettavaa. Syksyllä ilmestyvät muun muassa Kirsikka Myllyrinteen teos suomalaisarjesta Kyproksella, Ismo Loivamaan herkullinen musikaalihistoriikki, Tomi Kontion opas Suomen kansallispuistojen lumoon ja Jarno Alastalon kirja outoakin oudoimmista tyypeistä. Krista Launosen teoksessa Hymyn salaisuus etsitään elämäniloa taidehistoriasta. Lapsille julkaistaan opas vegeruoanlaittoon, tietoa villieläimistä sekä huumorilla höystetty salapoliisiseikkailu Helsingissä. Kaunokirjallisuuden klassikoita ja ajankohtaisia nuortenromaaneja julkaistaan selkomukautettuna.