Smile Henkilöstöpalvelut Oy ostaa osake-enemmistön Make My Solutions Oy:stä

Henkilöstövuokraukseen erikoistunut Smile Henkilöstöpalvelut Oy vahvistaa kasvuaan ostamalla 70 prosenttia Seinäjoella toimivasta Make My Solutions Oy:stä (MMS Henkilöstöpalvelut). Rekrytointiin ja henkilöstövuokraukseen keskittynyt yritys tullaan tuntemaan jatkossa nimellä Smile MMS.
Sami Asikainen, toimitusjohtaja, Smile Henkilöstöpalvelut Oy. Kuva: Jonathan Melartin

Yrityskaupassa Smile Henkilöstöpalvelut ostaa 70 prosenttia MMS Henkilöstöpalvelujen osakkeista yrityksen omistajilta Teemu Viitalalta, Antti-Jussi Rauhalalta ja Timo Rantasaarelta. Kolmikko jatkaa edelleen yhtiön osakkaina ja työntekijöinä sekä Viitala yhtiön toimitusjohtajana. Yrityskauppa astuu voimaan 1.5.2016.

- On mahtavaa saada MMS Henkilöstöpalvelujen asiantuntijoiden vankka osaaminen organisaatioomme. Yrityskaupan myötä toimintamme laajenee Etelä-Pohjanmaalle ja asemamme vahvistuu Lapissa. Lisäksi mukaan toimintaamme tulee kaksi uutta toimialaa: logistiikka ja teollisuus. Yhdessä voimme kehittää Smilestä merkittävän valtakunnallisen toimijan myös näillä toimialoilla, iloitsee Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Sami Asikainen.

Yrityskauppa tukee vahvasti Smile Henkilöstöpalvelujen kasvustrategiaa eli laajentumista niin maantieteellisesti kuin uusille toimialoille. MMS Henkilöstöpalvelujen ravintola-alan henkilöstövuokraus jatkuu entiseen tapaansa, ja se tulee osaksi Smilen HoReCa-toimintoja. Smile MMS tulee vastaamaan logistiikan ja teollisuuden toimialojen kehittämisestä ja laajentamisesta.

- Smile MMS saa heti käyttöönsä Smilen ”muskelit” ja osaamisen, mikä luo oivalliset mahdollisuudet toiminnan kasvattamiseen, toteaa MMS Henkilöstöpalvelujen toimitusjohtaja Teemu Viitala.

Yhdessä parempaa palvelua – valtakunnallisesti

Yhteistyö tuo molemmille toimijoille merkittäviä synergiaetuja paitsi hallinnon myös asiakaspalvelun suhteen.

- Olemme erittäin iloisia siitä, että saamme yhdistää eri toimialojen osaamisemme Smilen palvelukattaukseen. Olemme jo pitkään palvelleet asiakkaitamme Etelä-Pohjanmaan alueella useilla toimialoilla, ja jatkossa tulemme aktiivisesti kehittämään toimintaamme maanlaajuisesti. Tämä tuo myös etua asiakkaillemme, kun pystymme jatkossa palvelemaan heitä entistä kattavammin valtakunnallisesti, Viitala kertoo.

- Yhteistyön myötä meillä tulee olemaan Etelä-Pohjanmaalla tukeva asema. Lisäksi voimme hyödyntää Pohjois-Suomessa MMS:n olemassa olevaa henkilöstöpankkia sekä vahvaa aluetuntemusta, Asikainen täsmentää.

MMS Henkilöstöpalvelujen henkilöstöpankissa on noin 200 työntekijää. Yhtiön tytäryhtiö MMS Työllistämispalvelut keskittyy haastavassa työmarkkina-asemassa olevien henkilöiden työllistämiseen. Sen toimitusjohtajana jatkaa Jani Latvala, joka omistaa yhtiöstä 30 prosenttia.

- Meille avautuu mahdollisuus käyttää myös MMS Työllistämispalvelujen osaamista valtakunnallisesti, mikä osaltaan vahvistaa Smilen roolia vastuullisena työnantajana, Asikainen sanoo.

Smile Henkilöstöpalvelut Oy on pörssiyhtiö Restamax Oyj:n tytäryhtiö. Yhtiö tarjoaa henkilöstövuokrauspalveluja ravintola-alan lisäksi terveydenhuollon sekä kaupan alalle.

Lisätiedot:
Sami Asikainen, toimitusjohtaja, Smile Henkilöstöpalvelut Oy, puh. +358 40 700 9915
Teemu Viitala, toimitusjohtaja, Make My Solutions Oy, puh. +358 40 579 5579

Smile Henkilöstöpalvelut Oy on vuonna 2002 perustettu henkilöstöpalveluyritys, joka tarjoaa henkilöstövuokrauspalveluja ravintola-alan, terveydenhuollon ja kaupan alan tarpeisiin. Yritys on yksi Suomen suurimmista henkilöstöpalveluyrityksistä, joka välittää työvoimaa yli kahdelle sadalle asiakkaalle ympäri Suomen. Yhtiön kasvavassa henkilöstöpankissa on yli 3000 osaajaa. Smile-yhtiöihin kuuluvat Smile Henkilöstöpalvelut Oy, Smile Doctors Oy, Smile Retail Oy, Smile Palvelut Helsinki Oy, Smile Tampere Oy, Smile Palvelut Hämeenlinna Oy, Smile Palvelut Pori Oy, Smile Palvelut Jyväskylä Oy, Smile Palvelut Pohjoinen Oy, Max Henkilöstöpalvelut Oy, Resta Henkilöstöpalvelut Oy, Smile Palvelut Turku Oy, Huippu Henkilöstöpalvelut Oy, Happy Henkilöstöpalvelut Oy ja Onni Henkilöstöpalvelut Oy. Smile Henkilöstöpalvelut Oy on ravintola-alan pörssiyhtiö Restamaxin tytäryhtiö. smilepalvelut.fi

Smile Henkilöstöpalvelut Oyj on vuonna 2014 perustettu valtakunnallinen henkilöstöpalveluyritys, joka välittää työvoimaa yli 1 200 asiakkaalle ja työllistää yli 10 000 työntekijää ympäri Suomen. Smile Henkilöstöpalvelut on yksi Suomen suurimpia henkilöstöpalveluyrityksiä.

Kauttamme löydät työpaikat ja työntekijät muun muassa seuraavilta toimialoilta: hotelli-, ravintola- ja cateringala, tapahtumat ja promootiot, rakentaminen, teollisuus, logistiikka, kunnossapito sekä lääkäripalvelut. Tarjoamme palveluita myös suorarekrytoinnissa sekä koulutuksien ja oppisopimusten rakentamisessa. Smilen vuoden 2018 liikevaihto oli 127,1 miljoonaa euroa ja yhtiö on kasvanut vahvasti.