Snellmanin Onnen kesä -tuotteilla kerätään varoja lapsille Suomessa

Snellman lahjoittaa kesällä jokaisesta Onnen kesä -tunnuksella myydystä tuotteesta 2 senttiä suomalaisten lasten hyväksi. Tavoitteena on kerätä noin 50 000 euron potti jaettavaksi tasan neljän kotimaisen hyväntekeväisyysjärjestön kesken.

Kampanjan idea syntyi Onnen kesä -mainosfilmiä tehdessä. Filmissä esiintyy paljon lapsia erilaisissa kesämuistoissa ja syntyi ajatus siitä, että voisiko Snellman olla jollakin tavalla mukana mahdollistamassa onnen kesää lapsille Suomessa? Onnen kesä kuuluu kaikille, mutta kaikilla ei ole siihen yhtä hyviä eväitä. Tukikohteeksi valittiin vähävaraiset, yksinäiset ja ylipäänsä enemmän onnea tarvitsevat lapset.

– Snellman on perheyritys, jossa ihmisestä välittäminen, yhteisöllisyys ja lähimmäisen auttaminen ovat osa arkipäivää. Henkilökunnallamme on niin suuria kuin pieniä perheitä, joten ajatus tuntui täällä meillä läheiseltä ja luontevalta. Tärkeintä ei ole se, mistä idea syntyy, vaan mitä sille tehdään. Innostuimme nopeasti ja matka ideasta toteutukseen oli lyhyt, Snellmanin Lihanjalostuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors sanoo.

Yhteistyökumppaneiksi on valittu neljä lasten kanssa työtä tekevää suomalaista järjestöä; Hope ry, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Project Liv rf ja WAU ry, jotka ohjaavat tuen oikeisiin kohteisiin. Tavoitteen rahallista edistymistä voi seurata osoitteessa www.snellman.fi/onnenkesä. Lisäksi järjestöjen kotisivuilla voi tutustua moniin muihin auttamistapoihin. Kampanjalla halutaan haastaa ihmiset mukaan hyvän tekemiseen. Yhteistyökumppanit ohjaavat kampanjan avulla kerätyt varat Onnen kesä -teeman mukaisesti parhaaksi katsomiinsa kohteisiin oman toimintansa puitteissa.

– Hope ohjaa lahjoituksen harrastustoiminnan tukemiseen sekä vapaa-ajan elämysten mahdollistamiseen vähävaraisille lapsille ja nuorille. Tarjoamme muun muassa retkiä sekä lippuja erilaisiin aktiviteetteihin, jotta lapsilla olisi mahdollisuus tasavertaisempaan arkeen, kertoo toiminnanjohtaja Eveliina Hostila Hope ry:stä.

– Mannerheimin lastensuojeluliitto auttaa tuen avulla ylläpitämään Lasten ja nuorten puhelinta kesällä. MLL:n Lasten ja nuorten puhelimeen tulee vuosittain yli 20 000 yhteydenottoa. MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä, myös kesällä. Koulujen ja monien muiden palveluiden sulkiessa ovensa kesäksi on todella tärkeää, että lapsi saa halutessaan tukea ja aikuisen aikaa. Palvelu saa lapsilta kiitosta kiireettömästä, lämpimästä kohtaamisesta, kertoo MLL:n auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki.

– Project Liv käyttää Onnen kesä -kampanjan kautta saadun tuen pitkäaikaissairaille lapsille järjestettäviin unelmapäiviin ja värikkäisiin sairaalasisustuksiin, joilla sairaalakäynneistä tehdään mukavampia, sanoo Project Liv ry:n perustaja Nina Brännkärr-Friberg.

– WAUn mielestä jokaisella lapsella ja nuorella on oikeus osallistua laadukkaaseen harrastukseen. Snellmanin Onnen kesä -kampanja auttaa WAU ry:tä pääsemään käynnissä olevan 10-vuotisjuhlavuotensa tavoitteeseen, miljoonaan liikutettuun tuntiin. Olemme iloisia ja otettuja yhteisestä kampanjasta Snellmanin ja arvokasta työtään tekevien hyväntekeväisyystahojen kanssa, maksutonta harrastustoimintaa järjestävän WAU ry:n toiminnanjohtaja Rami Luomanpää toteaa.

Onnen kesä -kampanjatuotteita ovat kaikki Snellmanin Eetvartti ja Iivari -grillimakkarat, Maatiaispossun pihvit sekä Ylikypsä pekoni.

Kampanja on voimassa 1.5.-31.8.2018.

Tommi Fors
markkinointi- ja viestintäjohtaja, Snellmanin Lihanjalostus Oy
tommi.fors@snellman.fi

Snellmanin Lihajalostus Oy on pietarsaarelainen perheyritys, joka on valmistanut korkealaatuisia liha-, leikkele- ja makkaratuotteita yli 65 vuotta. Yhtiöllä on tinkimättömät periaatteet valmistaa tuotteita, joissa lihapitoisuus on korkea eikä turhia lisäaineita käytetä. Pietarsaaren tehtaalla työskentelee noin 900 henkilöä. Snellmanin Lihanjalostus Oy kuuluu elintarvikealan Snellman-konserniin.