Oy Snellman Ab

Snellmanin rohkea veto tuotekehityksessä villitsi somekansan

Jaa
Snellman-konserniin kuuluvan Mr. Paninin uusi paninimaku syntyi rohkean tuotekehitystyön tuloksena. Mr. Panini innosti Facebook-kilpailussaan kuluttajia kehittämään uuden paninin, joka luvattiin ottaa tuotantoon. Tämä innosti suomalaiset rustaamaan reseptejä. Kilpailu poiki kuukaudessa lähes 3000 ehdotusta.
Kuva: Pasi Tiitola.
Kuva: Pasi Tiitola.

– Tämä on ensimmäinen kerta, kun annoimme kuluttajalle mahdollisuuden suunnitella tuotteen, jonka otamme tuotantoon ja myyntiin. Kuluttajien osallistaminen tuotekehitykseen sopi toimintatapaamme ja voimme hyödyntää menetelmää myös jatkossa, Snellman-konsernin valmisruokatoimialan johtaja Tommy Snellman sanoo.

Kokeilu osoitti Snellman-konsernille, kuinka toimivan kanavan sosiaalinen media tarjoaa tuotekehitykseen. Kokeilun ytimessä oli kuluttajien aito kuunteleminen – ja Mr. Paninille välittyi viesti, että suomalaiset ovat intohimoisia paninin ystäviä.

Äänestyksen voittanut nyhtökaurapanini maistuu myös lihan syöjille

Kilpailu inspiroi helsinkiläisen Ida Tokolan kehittämään Vege BBQ -paninin, jonka somekansa äänesti voittajaksi kolmen finalistin joukosta. Tokolan BBQ-kastiketta ja vegejuustoa sisältävä panini nappasi muhkeat 44 prosenttia kilpailun äänistä. Finaalikolmikon kanapanini hävisi niukasti vegelle.

Tuotekehityspäällikkö Janne Ikonen ei ole yllättynyt siitä, että vege-vaihtoehto voitti kanan ja kolmannen sijan saaneen kebabtäytteen.

– Kaikki kolme finaaliin yltänyttä reseptiä olivat erinomaisia. Meidän valikoimastamme on puuttunut nyhtökauratäytteinen panini, ja äänestyksen perusteella sille on selvästi tilausta, Janne Ikonen toteaa.

Tokolan kehittämä resepti saa tuomaristolta tunnustusta BBQ-kastikkeesta, joka antaa makua ja oikeanlaista suutuntumaa kuitupitoiselle nyhtökauralle. Voittajapanini sopii myös vegaaneille.

Seuraavaksi Mr. Paninilla käynnistyy raaka-aineiden hankintaprosessi ja pakkauksen suunnittelu. Tavoitteena on käyttää kotimaisia raaka-aineita.

Kilpailun voittanut Ida Tokola puolestaan lähtee palkintomatkalle paninin syntyjuurille Italiaan.

– Kilpailun voitto tuntuu huikealta. Kokkaan BBQ-nyhtökauraa kotona koko ajan. Keksin reseptin pari vuotta sitten, kun nyhtökaura tuli markkinoille. Uskon, että kaikki vegaaneista sekasyöjiin tykästyvät tähän makuun. BBQ-nyhtökaura maistuu varmasti vannoutuneimmille lihan syöjillekin, Ida arvelee.

Tokolan voittajapanini on Mr. Paninille yksi vuoden 2020 tärkeimpiä tuoteuutuuksia. Vege-BBQ tulee myyntiin ensi vuonna maanlaajuisesti kauppojen hyllyille ja huoltamoille, jotka myyvät Mr. Paninin tuotteita.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Janne Ikonen, Mr. Panini, kehityspäällikkö
050 501 9197 janne.ikonen@panini.fi


Tommy Snellman, Snellman-konserni, valmisruokatoimialan johtaja
044 7966 305 tommy.snellman@snellman.fi

Kuvat

Kuva: Pasi Tiitola.
Kuva: Pasi Tiitola.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Oy Snellman Ab
Oy Snellman Ab
Kuusisaarentie 1
68600 PIETARSAARI

06 786 6111http://www.snellmangroup.fi/

Mr. Paninin tuotteet valmistetaan Ulvilassa tuoreesta kotimaisesta leivästä, itsetehdystä majoneesista sekä 100 % kotimaisesta lihasta ja kanasta. Laadun varmistamiseksi jokainen panini tarkastetaan ennen pakkaamista. Mr. Paninin tuotteita myyvät liikenneasemat, kahvilat ja ruokakaupat. Mr. Panini kuuluu elintarvikealalla toimivaan Snellman-konserniin.  www.mrpanini.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Oy Snellman Ab

Snellmankoncernens starka tillväxt fortsatte trots kraftigt ökade kostnader23.2.2023 06:00:00 EET | Tiedote

År 2022 var det tredje året i rad med god tillväxt för Snellman. Koncernens omsättning uppgick till 421,3 miljoner euro (372,0 M€). Ökningen jämfört med året innan var 13 procent. Försäljningsutvecklingen var stark inom verksamhetsområdena Meat Production och Ready Meals. Rörelseresultatet uppgick till 12,9 miljoner euro (17,1 M€). Det innebär en nedgång på 24 procent jämfört med året innan. Den största delen av resultatförsämringen kom från i verksamhetsområdet Meat Production. Resultatet belastades av kraftigt ökade verksamhetskostnader, varav merparten kunde överföras till försäljningspriserna först med en viss fördröjning.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye