Oy Snellmanin Lihanjalostus Ab

Snellmanin uusi maksapasteijapakkaus auttaa vähentämään ruokahävikkiä

Snellman tuo markkinoille uuden kaksiosaisen maksapasteijarasian, joka auttaa ruokahävikin vähentämisessä. Rasia on jaettu kahteen osaan, jolloin tuotteesta voidaan avata vain puolet kerralla. Tämän ansiosta toinen puoli tuotteesta säilyy käyttökelpoisena pidempään

Uudesta kaksiosaisesta maksapasteijarasiasta voidaan avata vain puolet kerralla.

Ruokahävikin vähentäminen on yksi parhaista keinoista vähentää ruuan vaikutuksia ilmastoon ja ympäristöön. Ruokahävikki on asia, johon meistä jokainen voi vaikuttaa. Tässä Snellman haluaa toimia kuluttajan apuna.

– Haluamme tehdä vastuullisemmista valinnoista ihmisille helppoa. Tarjoamalla parempia elintarvikepakkauksia voimme vaikuttaa ruokahävikin vähentämiseen kotona. Kehittämällä oivaltavia pakkauksia hävikki vähenee automaattisesti ilman, että sitä tarvitsee juuri miettiä, sanoo Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors.

Lihaliemestä parempi maku

Pakkausuudistuksen yhteydessä maksapasteijoiden makua on parannettu lihaliemellä. Uudistettu tuote on nyt myös täysin maidoton. Lihaliemellä on osuus myös hävikin vähentämisessä.

- Hyödynnämme liemen valmistukseen lihaleikkuusta yli jääviä luita ja keitämme niistä itse lihaliemen. Maukkaan liemen perustana ovat liha, luut ja aidot mausteet, tuoteryhmäpäällikkö Johanna Salo kertoo.

Luiden hyödyntämistä varten Snellman investoi viime vuonna liemitehtaaseen, joka toimii biokaasulla, kuten koko Snellmanin tehdas Pietarsaaressa.

Uudistetut maksapasteijat:

- Maksapasteija 2 x 75 g
- Maalaismaksapasteija 2 x 75 g
- Ruohosipulimaksapasteija 2 x 75 g

Lisätietoja:
Tommi Fors, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Snellmanin Lihanjalostus Oy
044-7966513, tommi.fors@snellman.fi

Kuvat

Snellmanin uusi maksapasteijapakkaus auttaa vähentämään ruokahävikkiä.

Oy Snellmanin Lihanjalostus Ab
Kuusisaarentie 1
68600 PIETARSAARI

06 786 6111http://www.snellman.fi

Snellmanin Lihajalostus Oy on pietarsaarelainen perheyritys, joka on valmistanut korkealaatuisia liha-, leikkele- ja makkaratuotteita jo 70 vuotta. Yhtiöllä on tinkimättömät periaatteet valmistaa tuotteita, joissa lihapitoisuus on korkea eikä turhia lisäaineita käytetä. Pietarsaaren tehtaalla työskentelee noin 900 henkilöä. Snellmanin Lihanjalostus Oy kuuluu elintarvikealan Snellman-konserniin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Oy Snellmanin Lihanjalostus Ab

Snellman investerar i nytt fryslager – viktig tillväxtfaktor på vägen mot säkrare, effektivare och mer ansvarsfull verksamhet.28.5.2020 10:00:00 EESTTiedote

Snellmans Köttförädling inleder byggandet av ett nytt fryslager i Jakobstad. Investeringens värde uppgår till 4 miljoner euro och expansionen väntas bli klar nästa vår. Den höjda fryskapaciteten kommer att drastiskt minska på frysfrakterna runt om i Finland. Det nya lagret byggs i direkt anslutning till den befintliga fabriken. Den interna logistiken och arbetssäkerheten tar samtidigt stora kliv mot det bättre.

Snellman investoi uuteen pakkasvarastoon – tärkeä askel kasvun tiellä osana vastuullista, turvallista ja tehokasta toimintaa.28.5.2020 10:00:00 EESTTiedote

Snellmanin Lihajalostus aloittaa uuden pakkasvaraston rakentamisen Pietarsaareen. Investoinnin arvo on noin 4 miljoonaa euroa ja varasto valmistuu ensi keväänä. Uuden varaston myötä varastointikuljetukset ympäri Suomea vähenevät merkittävästi. Uusi varasto sijaitsee suoraan tehtaan yhteydessä. Samalla sisäinen logistiikka ja työturvallisuus paranevat huomattavasti.