Oy Snellman Ab

Snellmans Glädjens sommar-produkter hjälper barn i Finland

Dela
För varje såld produkt försedd med kampanjmärket “Glädjens sommar” donerar Snellman 2 cent till ändamål för barn i Finland. Målet är att under sommaren samla in 50 000 euro som delas jämt mellan fyra inhemska välgörenhetsorganisationer.

Vi jobbade med reklamfilmen för sommaren 2018 när idén för kampanjen uppstod. I reklamen visas barn i olika sommarminnen och då uppstod tanken hur Snellman kunde vara med och hjälpa så många barn som möjligt att få en lycklig sommar.

Med Glädjens sommar-kampanjen vill vi lyfta fram fyra organisationer som gör ett mycket viktigt jobb – och samtidigt uppmana människor att också själva hjälpa barn som har det sämre ställt i samhället. Glädjens sommar är för alla, men alla har inte samma förutsättningar. Till målgrupp valdes därför barn som har det sämre ställt, är ensamma eller överlag i behov av mera glädje.

– Snellman är ett familjeföretag, där medmänsklighet, gemenskap och värnande om andra är en del av vardagen. Vår egen personal har både stora och små familjer, så tanken kändes naturlig. Det viktigaste är inte hur idén uppkommer, utan vad man gör med den. Vi blev snabbt ivriga och resan från idé till förverkligande var kort, säger Snellmans Köttförädlings marknadsförings- och kommunikationsdirektör Tommi Fors.

Till samarbetspartners valdes fyra organisationer som jobbar med barn; Hope rf,Mannerheims barnskyddsförbund, Project Liv rf och WAU rf, som sedan delar ut stöden till lämpliga mottagare i Finland. Via vår hemsida, www.snellman.fi/onnenkesä, kan man följa med hur insamlingen framskrider. Med kampanjen vill vi också utmana människor att själva bidra till välgörenhet och på organisationernas hemsidor kan man bekanta sig med flera sätt att hjälpa.

– Hope satsar på ge möjlighet till hobby- och fritidsaktiviteter för mindre bemedlade barn och ungdomar. Vi erbjuder bland annat utflykter och biljetter till olika slags aktiviteter, så att barnen ska ha en möjlighet till en mer jämlik vardag, berättar verksamhetsledare Eveliina Hostila från Hope rf.

– Mannerheims barnskyddsförbund vill med hjälp av stöden se till att upprätthålla Barn- och ungdomstelefonen på sommaren. Årligen kontaktas MLL mer än 20 000 gånger per år via Barn- och ungdomstelefonen. Telefonen dejourerar under årets alla dagar, även under sommaren. När skolor och andra tjänster stänger sina dörrar under sommaren är det väldigt viktigt att barn och unga fortfarande har tillgång till stöd och en vuxens tid. Barnen är tacksamma för det varma och stressfria mottagandet i hjälptelefonen, berättar Tatjana Pajamäki som är chef för MLL:s telefontjänster.

Project Liv använder stödet från Glädjens sommar-kampanjen till att ordna drömdagar för långtidssjuka barn samt till färgglad inredning på barnsjukhus, detta för att göra sjukhusvistelserna trevligare, berättar Project Liv rf:s grundare Nina Brännkärr-Friberg.

– Enligt WAU har varje barn och ungdom rätt till kvalitativa hobbyaktiviteter. Snellmans Glädjens sommar-kampanj hjälper WAU rf att nå 10-årsjubileumets mål: en miljon motionstimmar. Vi är glada och rörda över den gemensamma kampanjen med Snellman, berättar Rami Luomanpää, som är verksamhetsledare för de kostnadsfria hobbyverksamheterna som ordnas av WAU rf.

Till kampanjen hör samtliga Eetvartti- och Iivarigrillkorvar, filébiffar av lantgris och Extramör bacon. 

Kampanjen är i kraft 1.5.-31.8.2018.

Nyckelord

Kontakter

Tommi Fors
Marknadsförings- och kommunikationsdirektör, Snellmans Köttförädling Ab
tommi.fors@snellman.fi
044-796 6513

Bilder

Länkar

Om

Oy Snellman Ab
Oy Snellman Ab
Kuusisaarentie 1
68600 PIETARSAARI

06 786 6111http://www.snellmangroup.fi/

Snellmans Köttförädling Ab är ett familjeföretag från Jakobstad som har tillverkat högkvalitativa kött- och charkprodukter i över 65 år. Företaget tillverkar sina produkter utgående från principer de inte ger avkall på, hög kötthalt och inga onödiga tillsatsämnen. Vid fabriken i Jakobstad jobbar ca 900 människor. Snellmans Köttförädling Ab ingår i livsmedelskoncernen Snellman Ab.

Följ Oy Snellman Ab

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Oy Snellman Ab

Snellman-koncernens omställningsförhandlingar har avslutats16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Omställningsförhandlingarna som Snellmankoncernen inledde i februari har avslutats. Förhandlingarna gällde Köttförädlingens tjänstemannaorganisation och produktionsadministrativa funktioner samt försäljning och försäljningsrelaterade funktioner inom Färdigmat Finland. Som ett resultat av förhandlingarna kommer 17 arbetsförhållanden att upphöra och väsentliga förändringar i arbetsuppgifterna kommer att påverka 7 personer. För dem vars tjänst avslutats erbjuder företaget nya uppgifter i mån av möjlighet. När förändringsförhandlingarna inleddes förväntades åtgärderna leda till uppsägning av högst 40 anställningar och att väsentliga förändringar skulle påverka högst 100 anställningar. Snellmankoncernen sysselsätter cirka 2 000 personer. Bakgrunden till omställningsförhandlingarna var produktionsmässiga, ekonomiska och omorganiseringsrelaterade skäl. Syftet med de nu genomförda förändringarna är att förbättra koncernens lönsamhet och utveckla verksamheten för att bättre motsvara både kunder

Snellman-konsernin muutosneuvottelut on saatu päätökseen16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Snellman-konsernin helmikuussa käynnistämät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Lihanjalostuksen toimihenkilöorganisaatiota ja tuotannon hallinnollisia toimintoja sekä Valmisruoan myyntiä ja myynnin avustavia toimintoja. Neuvottelujen tuloksena 17 nykyistä työsuhdetta päättyy ja työtehtävien olennaiset muutokset koskevat 7 henkilöä. Päättyvissä työsuhteissa työskennelleille yritys tarjoaa mahdollisuuksien mukaan uusia tehtäviä. Muutosneuvottelujen alkaessa toimenpiteiden arvioitiin johtavan enintään 40 työsuhteen päättymiseen ja olennaisten muutosten koskevan enintään 100 työsuhdetta. Snellman-konserni työllistää noin 2 000 henkilöä. Muutosneuvotteluiden taustalla olivat tuotannolliset, taloudelliset sekä toiminnan uudelleenorganisoinnista johtuvat syyt. Nyt tehtävien muutosten tavoitteena on parantaa konsernin kannattavuutta ja kehittää toimintaa vastaamaan paremmin sekä asiakkaiden että kuluttajien tarpeita. – Pitkään haastavana jatkunut toimintaympäristö ja opera

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye