SOK:n hallintoneuvosto lahjoitti lapsille iloa ja valistusta

SOK:n hallintoneuvosto on tuttuun tapaan myöntänyt 25 000 euron joululahjoitukset. Tänä vuonna tukea jaetaan yhteensä kahdeksalle toimijalle. Lähes puolet avustussummasta menee jälleen lasten ja nuorten kanssa toimiville tahoille, sairaalaklovnien toimintaan, ympäristökasvatukseen ja ehkäisevään päihdetyöhön. Loput avustussummasta on myönnetty muun muassa lapsikuolemaperheiden vertaistukitoimintaan ja hankkeelle, joka tähtää ilon ja virkistyksen tuomiseen muistisairaiden ja heidän hoitajiensa elämään.

Lahjoituskohteet:

• Sairaalaklovnit ry 4 000 euroa
  • Ympäristökasvatusjärjestö FEE Suomi/Vihreä lippu -ohjelma 4 000 euroa
  • EHYT ry:n Elokolot-hanke (päihteettömien kohtaamispaikat) 3 000 euroa
  • KÄPY- Lapsikuolemaperheet ry 3 000 euroa
  • Silmäsäätiö 3 000 euroa
  • Raide ry: ehkäisevä päihdetyö nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi 3 000 euroa
  • Maanpuolustuksen tuki ry 2 500 euroa
  • Teatteri Geist: Aurinkoinen mieli -hanke muistisairaille 2 500 euroa

Viestinnän vanhempi asiantuntija Kai Ovaskainen, SOK, 010 76 80370

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut. S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2019 noin 11,7 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa  38 000 työntekijällään.

S-ryhmä palkkaa ensi kesänä 12 000 nuorta: ”Tilannearvioissa on alueellista vaihtelua”22.1.2021 09:53:44 EETTiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2021 ympäri Suomen noin 12 000 nuorta myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Arvio on lähes sillä tasolla, jolla kausiapualaisia työllistettiin ennen koronakriisiä. Nuorille halutaan välittää toiveikkaita signaaleja ja katsoa kesään jo luottavaisesti. Koronatilanteen kehittymistä kuitenkin seurataan tiiviisti koko ajan.

MSC-sertifikaatteja kalatiskeille, QR-koodeja tonnikalapurkkeihin – S-ryhmä auttaa valitsemaan vastuullista kalaa14.1.2021 08:32:03 EETTiedote

S-ryhmä haluaa tehdä vastuullisen kalan valitsemisen asiakkaille aiempaa helpommaksi. Rainbow-tonnikalapurkista löytyy nyt QR-koodi, jonka avulla voi jäljittää ostamansa tonnikalan matkan valtamerestä purkkiin ja kaupan hyllylle. Myymälöiden kalatiskien vastuullisuussertifiointi puolestaan etenee Food Market Herkuista muihin marketkaupan ketjuihin. Tammikuun aikana peräti 14 myymälän kalatiski saa MSC-sertifikaatin.

Edelläkävijyys vastuullisuusasioissa toi kaikille Pohjois-Karjalan Sokos Hotelleille kestävästä matkailusta kertovan Sustainable Travel Finland -tunnuksen11.1.2021 13:00:00 EETTiedote

Break Sokos Hotellit Koli ja Bomba sekä Joensuun Original Sokos Hotellit Vaakuna ja Kimmel ovat saaneet joulukuussa 2020 Sustainable Travel Finland -tunnuksen. Tunnuksen saa, kun täyttää Visit Finlandin luoman kestävän kehityksen kriteeristön, joka huomioi niin hotellin ekologisen, taloudellisen, sosiaalisen kuin kulttuurisen kestävyyden. Hotelleja operoivalle Pohjois-Karjalan Osuuskaupalle ihmisten, luonnon ja oman maakunnan hyvinvointi on koko toiminnan lähtökohta, jonka eteen on jo pitkään tehty monipuolisesti työtä.

Uudenvuodenlupaukset näkyvät ostoskoreissa: 20 % enemmän hedelmiä, 20 % vähemmän makeisia7.1.2021 08:36:01 EETTiedote

Joulun herkuttelujen jälkeen moni suomalainen haluaa syödä hieman kevyemmin ja terveellisemmin, ja tämä näkyy myös ruokaostoksissa. Tammikuussa myydään tavallista enemmän tuoreita hedelmiä ja kasvispakasteita, kun taas karkkien ja sipsien myynti laskee, osoittaa S-ruokakauppojen myyntidata vuosilta 2018-2020. Myös tipattoman tammikuun viettäjät näkyvät tilastoissa.