SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

SOK:n hallitus laajenee ja vahvistuu myös ulkopuolisella osaamisella

Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan hallintoneuvosto on valinnut SOK:n hallituksen vuodelle 2019. Hallitukseen valittiin uusina jäseninä Osuuskauppa KPO:n toimitusjohtaja Kim Biskop, Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Kimmo Simberg, Aalto University School of Businessin professori Rita Järventie-Thesleff sekä Dentsu Aegis Network Oy:n toimitusjohtaja Nermin Hairedin.

Hallitus kasvaa samalla seitsemänhenkisestä yhdeksänhenkiseksi.

- Haemme uudella hallituskokoonpanolla vahvan liiketoimintaosaamisemme rinnalle laajaa, tulevaisuusorientoitunutta näkemystä. Sekä Järventie-Thesleff että Hairedin ovat oman alansa huippuasiantuntijoita, jotka auttavat meitä vastaamaan globalisoituvan kaupanalan kilpailun haasteisiin, SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen sanoo.

Hallituksesta jäivät pois erovuorossa olleet Osuuskauppa Suur-Savon toimitusjohtaja Heikki Hämäläinen sekä Pirkanmaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakko.

SOK:n hallitus 2019:

Taavi Heikkilä, pääjohtaja, SOK, puheenjohtaja
Kim Biskop, toimitusjohtaja, Osuuskauppa KPO
Juha Kivelä, toimitusjohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa,
Hannu Krook, toimitusjohtaja, Varuboden-Osla
Veli-Matti Liimatainen, toimitusjohtaja, HOK-Elanto
Kimmo Simberg, toimitusjohtaja, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa
Olli Vormisto, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa
Rita Järventie-Thesleff, professori, Aalto University School of Business
Nermin Hairedin, toimitusjohtaja, CEO, Dentsu Aegis Network Oy

Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Hannu Krook.

:
SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen, p. 044 7884087

SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen, p. 044 7884087

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC-asemalle voi nyt tilata puhelimen sovelluksella ruoan ennakkoon valmiiksi pöytään26.6.2019 09:28:00 EESTTiedote

Suomen kesään kuuluvat yöttömät yöt, hyttyset ja matkailu kotimaassa. Reissuun on aina mukava lähteä, mutta matkaan saattaa tulla ikävä henkinen ja fyysinen mutka, kun nälkä alkaa kurnia vatsassa. Onneksi suomalaiseen maisemaan kuuluvat myös huoltoasemat. ABC-mobiilin uusi ruoan ennakkotilausmahdollisuus helpottaa erityisesti niiden 62 prosentin elämää, jotka kertovat ärsyyntyvänsä, jos ruokaa joutuu odottamaan liian kauan. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan lähes puolet on viimeisen vuoden aikana ruokaillut huoltoasemalla. ABC-ketjun kesäkuun alussa 2019 teettämään kyselytutkimukseen vastasi 1005 ajokortin omistavaa suomalaista.