SOK:n henkilöstöjohtaja vaihtuu

S-ryhmässä pitkän uran tehnyt, SOK:n henkilöstöjohtajana ja konsernijohtoryhmän jäsenenä vuodesta 2016 toiminut KM Susa Nikula siirtyy uusiin haasteisiin S-ryhmän ulkopuolelle.

− Olen nähnyt S-ryhmää laajasti, liiketoiminnan ja HR:n vinkkelistä, osuuskaupassa ja SOK-yhtymässä. Matka on ollut hieno. Olen ylpeä siitä, miten olemme yhdessä S-ryhmän osaavan HR-ammattilaisten verkoston kanssa erityisesti viime vuosina kehittäneet henkilöstötyötä useilla rintamilla. Erityisen palkitsevaa on ollut nostaa työkykyjohtaminen S-ryhmässä strategiselle tasolle. Kehitysnälkäisenä ihmisenä tunnen, että nyt on oikea aika erilaiselle vaiheelle ja uudenlaisille haasteille, Susa Nikula sanoo.

Susa Nikula toimii tehtävässään 1.5.2021 asti. Uuden henkilöstöjohtajan rekrytointi aloitetaan pääsiäisen jälkeen.

− Haluan toivottaa Susalle menestystä myös seuraavissa tehtävissään. Susa on vienyt S-ryhmässä onnistuneesti läpi useita suuria muutoksia, modernisoinut työnantajakuvaamme, rakentanut tasa-arvoisempaa yrityskulttuuria ja luonut pohjaa monikulttuuriselle työyhteisölle, kiittää SOK:n pääjohtaja Hannu Krook.

Lisätiedot:

Hannu Krook, pääjohtaja, SOK, puh.010 768 0200
Susa Nikula, henkilöstöjohtaja, SOK, puh. 044 992 9297

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmältä jättiponnistus ja koko Suomen laajuinen investointi tulevaisuuteen: jo lähes 300 S-marketia uudistettu9.4.2021 09:10:27 EEST | Tiedote

Suomen suurin ruokakauppaketju S-market panostaa palveluidensa kehittämiseen poikkeusoloissakin. Vuoden 2020 alussa aloitettu S-marketien uudistus on muokannut jo lähes 300 myymälästä entistäkin laadukkaamman, asiakaslähtöisemmän ja energiatehokkaamman ruokakaupan. Miljoonaluokan panostus jatkuu: uudistusvauhti on kova ja valtaosa koko S-market-ketjusta on uudistunut vuoden 2021 loppuun mennessä.

S-ryhmä kartoitti Kiinasta tulevan puuvillan alkuperää laajalla tavarantoimittajaselvityksellä31.3.2021 13:07:03 EEST | Tiedote

S-ryhmä tekee jatkuvaa yhteistyötä tavarantoimittajiensa kanssa edistääkseen myymiensä tekstiilien vastuullisuutta ja tekstiiliketjujensa läpinäkyvyyttä mahdollisimman pitkälle. Kiinan Xinjiangin alueella tuotettu puuvilla herättää paljon keskustelua ja S-ryhmän marketkauppa selvitti 220 Kiinassa sijaitsevan tai Kiinasta peräisin olevia raaka-aineita käyttävän valmistajan linkitykset alueelle.

Mielenterveyssyistä johtuvat pitkät sairauspoissaolot jatkoivat S-ryhmässä laskuaan koronavuonna31.3.2021 08:12:49 EEST | Tiedote

Mielenterveyden oireet ja niiden vuoksi lisääntyvät työkyvyttömyyseläkkeet ovat kasvava haaste työelämälle. S-ryhmässä kehitetyllä Mielen tuki -mallilla on saatu erinomaisia tuloksia, ja sairauspoissaolojen nousu on saatu katkaistua. Erityisesti mielialahäiriöistä ja masennuksesta johtuvat pitkät sairauspoissaolot jatkoivat viime vuonna edelleen laskuaan. Koronakriisin sävyttämä poikkeusvuosi näkyy kuitenkin lisääntyneenä ahdistuneisuutena.