Sokos helpottaa vaatteiden nettitilaamista ja ottaa käyttöön digitaalisen sovituspalvelun

Yhä useampi ostaa vaatteet verkkokaupasta ja vallitseva koronatilanne on siirtänyt ostamista verkkoon entisestään. Sokoksella verkkokaupan myynti on kasvanut tämän vuoden aikana kaksinumeroisin luvuin. Sokos helpottaa vaatteiden nettiostamista ja kokeilee verkkokaupassaan kotimaista TailorGuide-palvelua, joka auttaa löytämään oman koon helposti.

Sokos vahvistaa asemaansa muodin tavaratalona tuomalla uusia muotimerkkejä valikoimaan ja uudistamalla verkkokauppansa palveluita. Sokos.fi:n uusin palvelu on suomalainen TailorGuide-kokosuosituspalvelu, joka on suunniteltu erityisesti muodin verkkokaupoille.

”Osa kokee muodin ostamisen verkossa hankalaksi, kun ei pääse sovittamaan ja toteamaan omaa kokoaan. Haluamme helppokäyttöisen digitaalisen sovituspalvelun avulla auttaa jatkuvasti kasvavan verkkokauppamme asiakkaita oikean koon valitsemisessa. Meille on tärkeää kehittää sekä kivijalkamyymälöidemme henkilökohtaista palvelua että ostokokemusta verkossa”, kertoo SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen.

S-ryhmässä haetaan jatkuvasti parhaita ratkaisuja oman toiminnan ilmasto- ja ympäristövaikutusten pienentämiseksi.

”Palauttaminen on yksi suurimpia verkkokaupan kulueriä ja tuotteiden edestakainen kuljettaminen kuormittaa myös ympäristöä. TailorGuide-palvelun avulla voimme auttaa asiakkaitamme valitsemaan sopivan koon, jolloin myös asiakkaan aikaa ja vaivaa säästyy”, kertoo sokos.fi-verkkokaupan Product Owner Juho Mustakangas.

”TailorGuiden käyttäminen on helppoa ja turvallista. Palvelu suosittelee kokoa käyttäjän mittoihin perustuen sekä hyödyntämällä valmistajien omia kokotaulukoita. TailorGuide-palvelun piirissä on naisten ja miesten muotimerkkejä ja lisäämme kokoa ajan mukaan uusia tuotemerkkejä. Olen innoissani alkaneesta kokeilusta, ja odotamme asiakkaidemme palautetta ja kokemuksia tästä uudesta palvelusta”, jatkaa Mustakangas.

Vartalon mittaus tehdään käyttämällä TailorGuide-sovellusta. Sovelluksella otetaan kolme kuvaa: edestä, sivulta ja taustasta. Kuvat tuhoutuvat heti mittojen laskennan jälkeen, eivätkä näin ollen jää laitteen muistiin. Mitat säilytetään TailorGuiden pilvipalvelussa, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.

Palvelu näkyy verkkokaupan tuotekortilla TailorGuide-linkkinä niiden tuotteiden kohdalla, jotka ovat TailorGuide-palvelun piirissä. Kun käyttäjällä on oma profiili, palvelun avulla on mahdollisuus saada omien mittojen mukaiset kokosuositukset. Linkin kautta avautuvan pop-up-ikkunan kautta voi halutessaan luoda profiilin myös manuaalisesti, ilman mobiiliapplikaation avulla tehtyä mittausta.

Sovellus on ladattavissa Google Playsta ja App Storesta. TailorGuide-sovellus toimii lähes kaikissa Android- ja iOS-älylaitteissa, joissa on etukamera

Päivi Juntunen, SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja, paivi.juntunen(at)sok.fi, puh. 010 768 1023

Juho Mustakangas, SOK Vähittäiskaupan ketjuohjaus, Digitaaliset palvelut, Product Owner, juho.mustakangas(at)sok.fi, puh. 010 768 1410

Marko Aarila, TailorGuide, toimitusjohtaja, marko(at)tailor.guide, puh. 040 830 1708

Sokos
Sokos on muodin ja kauneuden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 20 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää.

Uusin Sokos-tavaratalo avattiin elokuussa 2020 Rovaniemelle.

www.sokos.fi

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.

Tomi Björck tuo suosituimmat annoksensa ruokakauppaan - Food Market Herkulle suunniteltu menu vie makumatkalle moderniin aasialaiseen keittiöön31.8.2020 10:00:00 EESTTiedote

Huippukokki Tomi Björckin parhaita ravintola-annoksia saa nyt myös ruokakaupan valikoimista. Björckin Food Market Herkulle suunnittelema menu kokoaa yhteen hänen kaikkien aikojen suosikkinsa ja vie ruokaseikkailulle aasialaisen keittiön makuihin. Menu on saatavilla Herkku-myymälöissä ja verkkokaupassa pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella syyskuun ajan. Björck ja Herkun tiimi tarjoavat menua myös ravintola-annoksina Helsingin keskustan Herkun Bistrossa syyskuun ajan sekä Keskuskadulle avattavassa pop up -konttiravintolassa rajoitetun ajan.