Sokos Hotelleille useita palkintoja kansainvälisessä luksushotellikisassa. Joensuun Kimmel on Euroopan paras kokoushotelli, Lahden Seurahuone Euroopan vastuullisin hotelli.

Sokos Hotellit Joensuussa, Kotkassa, Lahdessa ja Tampereella palkittiin arvostetulla World Luxury Hotel Awards -tunnustuksella. Tunnustukset myönnetään tasokkaille hotelleille, jotka kykenevät tarjoamaan sekä erinomaiset puitteet että palvelutason vierailleen.
Original Sokos Hotel Kimmel, Joensuu. Luxury Conference & Event Hotel, continent / Europe

Joensuun Original Sokos Hotel Kimmel sai Euroopan parhaan kokous- ja tapahtumahotellin palkinnon. Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone palkittiin Euroopan vastuullisimpana hotellina. Lisäksi Original Sokos Hotel Seurahuone, Kotka ja Tampereen Solo Sokos Hotel Torni saivat kansallisen tason palkinnot, Kotkan Seurahuone parhaana konseptihotellina ja Tampereen Torni kokous- ja kongressihotellina.

Kilpailussa yli 300 000 matkailijaa sai äänestää suosikkihotelliaan maailman parhaaksi omassa kategoriassaan. Voittajat valitaan joka vuosi maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Palkintogaala järjestettiin Turkin Antalyassa 22. lokakuuta 2022.

Luksusta nykykarjalaiseen tapaan Joensuussa

Vuonna 2021 täysin uusittu Original Sokos Hotel Kimmel on nykykarjalaista luksusta tarjoileva tapahtumatalo Pielisjoen rannalla Joensuussa. Karjalaista mystiikkaa henkivät huoneet, tasokkaat ravintolapalvelut, muuntuvat kokoustilat ja Nautiskelukylpylä Kimmel Spa muodostavat uniikin hotellielämyksen niin Staycation-, bisnes- kuin kokousvieraille.

”Tasokas hotellikokonaisuus siivittää myös henkilökuntamme joka päivä loistosuorituksiin. Tämä palkinto on iso kiitos Kimmelin henkilökunnalle heidän omistautumisestaan vieraillemme täydellä sydämellään”, toteaa hotellinjohtaja Kaija-Riitta Uusitalo tunnustuksesta ylpeänä.

Hienojen hetkien lahtelaishotelli

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneen ravintolasalissa on vietetty ikimuistoisia juhlia jo 1890-luvulta lähtien. Nykyään siellä nautitaan myös Suomen parhaaksi kehuttua aamiaista. Vuosina 2020–2021 avautuneet 50 tyylikästä Loft-huonetta tarjoavat kansainvälisen tason hotellielämyksen talon muiden palveluiden rinnalla.

Vastuullisuusteot näkyvät hotellissa monina arjen tekoina – esimerkiksi kaikki hotellin jätevedet puhdistetaan, ja Seurahuoneen katolla on aurinkokeräimet, joilla lämmitetään osa hotellin käyttövedestä.

Merellistä tunnelmaa Kotkassa

Kotkansaaressa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Seurahuoneessa merielementin voi aistia monin tavoin sisustusmateriaaleista erilaisiin merellisiin yksityiskohtiin. Monipuolinen ravintolamaailma, persoonalliset huoneet ja katolla sijaitseva näköalasauna sekä talon rento palvelutapa saavat positiivista palautetta vierailta.

Kunnianosoitus Tampereen historialle

Solo Sokos Hotel Tornin 88 metrin korkeuteen yltävä hotellitorni ja siihen yhdistyvät vanhat veturitallit luovat uniikit puitteet kokea Tampereen kiehtovaa tarinaa ja ilmiöitä.  Hotellin 25. kerroksessa sijaitseva Moro Sky Bar on suosittu kohtaamispaikka. Paja Kongressista löytyy 10 kokous- ja juhlatilaa jopa 700 hengen tilaisuuksille.

Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus. Sokos Hotels on nimetty Suomen arvostetuimmaksi, luotetuimmaksi ja vastuullisimmaksi hotelliketjuksi jo useana vuonna peräkkäin.

Saadut tunnustukset:

Original Sokos Hotel Kimmel, Joensuu: Luxury Conference & Event Hotel, Continent / Europe

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone: Luxury Sustainable Hotel, Continent / Europe

Original Sokos Hotel Seurahuone, Kotka: Luxury Concept Hotel, regional / Finland

Solo Sokos Hotel Torni, Tampere: Luxury Conference & Event Hotel, regional / Finland

Outi Vitie
markkinointijohtaja
Sokos Hotels
outi.vitie@sok.fi

Origiinal Sokos Hotel Kimmel. Kokoustila.
Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone. Luxury Sustainable Hotel, continent / Europe.
Solo Sokos Hotel Torni, Tampere. Luxury Conference & Event Hotel, regional / Finland
Original Sokos Hotel Seurahuone, Kotka. Luxury Concept Hotel, regional / Finland

Sokos Hotels

Sokos Hotels on 45 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uusimmassa hotellityypissä, Heymossa maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin, myös tänä vuonna. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.

www.sokoshotels.fi

S-ryhmän päivittäistavarakauppa vastasi asiakkaiden tarpeisiin ja kasvatti edelleen markkinaosuuttaan27.3.2024 09:01:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin viime vuonna niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti ainoana kaupparyhmänä markkinaosuuttaan vuonna 2023. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 8,9 prosenttia vuonna 2023. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,3 prosenttia (+1,3 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin27.3.2024 08:48:26 EET | Tiedote

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.

Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2023 – ”Entistä tiiviimpää yhdessä tekemistä arvoketjussa”26.3.2024 15:07:33 EET | Tiedote

Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu. Vastuullisuuden saralla S-ryhmässä ollaan ylpeitä muun muassa siitä, että tavoite omien päästöjen vähentämiseen täyttyy etuajassa. Ilmastotyössä sitouduttiin asettamaan kunnianhimoinen Net Zero 2050 -tavoite ja luontotyötä edistettiin yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Uusi jätelaki sai suomalaiset ryntäämään kauppaan – kompostoreiden myynti tuplaantunut lyhyessä ajassa26.3.2024 08:25:00 EET | Tiedote

Viime vuodesta alkaen asteittain Suomessa voimaan tuleva jätelain muutos on saanut suomalaiset suuntaamaan kiihtyvällä tahdilla kaupoille. Prisman myyntidatan mukaan muun muassa kompostoreiden ja kodin jätelajittelujärjestelmien myynti on noussut jopa kaksinkertaiseksi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kysyntä on ollut viime vuodesta lähtien niin suurta, että lämpökompostorit jopa hetkeksi loppuivat kaupoista.