SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokotel panostaa rekrytointiin yhteistyössä Enjoyn kanssa

Kotimaan matkailu ja turismi ovat kasvussa, mutta alalle ei saada uusia työntekijöitä riittävästi. Suomen suurimpiin hotelliyhtiöihin kuuluva Sokotel Oy sekä Suomen suurin hospitality-alaan erikoistunut henkilöstöpalveluyritys Extremely Nice Job Oy – tuttavallisemmin Enjoy – ovat sopineet rekrytointiyhteistyöstä 2.1.2019 alkaen. Yhteistyö on yksi Sokotelin rekrytointipanostuksista hotelli- ja ravintola-alan haastavassa työvoimatilanteessa.

”Sokotel on jo nyt menestyvä yritys ja työpaikkana luotettava ja hyvämaineinen. Jatkossa haluamme olla se halutuin työnantaja. Liiketoimintamme kasvaa ja meillä henkilökunnalla on mahdollisuus kehittyä monipuolisissa tehtävissä, joten edellytyksiä on. Yhteistyön myötä haluamme näyttää suuntaa hospitality-alan edelläkävijänä ja yhteinen intressimme onkin kasvattaa paitsi Sokotelin ja Enjoyn, niin myös koko toimialan kiinnostavuutta. Tämä tulee lähitulevaisuudessa näkymään Sokotelin toiminnassa monella muullakin tavalla,” paljastaa Sokotel Oy:n henkilöstöpäällikkö Sami Juntunen.

“Sokotel hakee yhteistyöstä Enjoyn kanssa liiketoiminnallista ketteryyttä ja optimaalista reagointia työvoiman saatavuuden haasteisiin. Hotelli- ja ravintola-ala kärsii työvoimavajeesta kaikkialla Suomessa. Tähän työntekijöiden ja työn kohtaamisen haasteeseen parhaimman ratkaisun pystyy tarjoamaan toimialalle erikoistunut kumppani,” Enjoyn toimitusjohtaja Olli Tuominen kertoo.

Ravintola-alan työvoiman tarve on osittain myös kausiluontoista ja osa-aikaisen työvoiman tarve kiireellistä.

”Sokotel tarvitsee jatkossakin kasvavassa määrin myös kausiluontoisesti hotelli- ja ravintola-alan ammattilaisia. Liiketoimintamme kasvun myötä työllistämme heitä entistä enemmän ja siihen tarvitsemme parhaan mahdollisen kumppanin. Yhteistyössä pystymme edelleen palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla; joustavasti ja ihmisläheisesti,” sanoo Juntunen.

Sami Juntunen
Henkilöstöpäällikkö, Sokotel Oy
sami.juntunen@sok.fi

Olli Tuominen
Toimitusjohtaja, Enjoy Group
olli.tuominen@enjoy.fi

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokotel

Sokotel on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö. Operoimme Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia ja 14 Sokos Hotellia pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa ja Oulussa. Lisäksi Sokotel operoi Sokos Hotelleja Pietarissa (3) ja Tallinnassa (2).

Sokotel Oy on noussut alan menestyneimpien yritysten joukkoon ja on saanut vuosina 2017 ja 2018 Kauppalehden Menestyjät-sertifikaatin. Saavutimme myös vuonna 2017 erinomaiset tulokset henkilöstötutkimuksessa ja yrityksemme valittiin yhdeksi Suomen innostavimmista työpaikoista 2018.

Enjoy Group

Extremely Nice Job Oy – tuttavallisemmin Enjoy Group – on valtakunnallisesti toimiva henkilöstöpalveluyritys. Enjoy tunnetaan hotelli- ja ravintola-alalla rautaisista ammattilaisista ja alan vahvasta tuntemuksesta. Yrityksen verkosto kattaa koko Suomen alueella yli 5000 ravintola-alan ammattilaista. Enjoy Groupin asiakasyritykset sijaitsevat kaupunkien sykkeessä sekä sesonkikohteissa ympäri Suomea.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.