SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokotel panostaa rekrytointiin yhteistyössä Enjoyn kanssa

Kotimaan matkailu ja turismi ovat kasvussa, mutta alalle ei saada uusia työntekijöitä riittävästi. Suomen suurimpiin hotelliyhtiöihin kuuluva Sokotel Oy sekä Suomen suurin hospitality-alaan erikoistunut henkilöstöpalveluyritys Extremely Nice Job Oy – tuttavallisemmin Enjoy – ovat sopineet rekrytointiyhteistyöstä 2.1.2019 alkaen. Yhteistyö on yksi Sokotelin rekrytointipanostuksista hotelli- ja ravintola-alan haastavassa työvoimatilanteessa.

”Sokotel on jo nyt menestyvä yritys ja työpaikkana luotettava ja hyvämaineinen. Jatkossa haluamme olla se halutuin työnantaja. Liiketoimintamme kasvaa ja meillä henkilökunnalla on mahdollisuus kehittyä monipuolisissa tehtävissä, joten edellytyksiä on. Yhteistyön myötä haluamme näyttää suuntaa hospitality-alan edelläkävijänä ja yhteinen intressimme onkin kasvattaa paitsi Sokotelin ja Enjoyn, niin myös koko toimialan kiinnostavuutta. Tämä tulee lähitulevaisuudessa näkymään Sokotelin toiminnassa monella muullakin tavalla,” paljastaa Sokotel Oy:n henkilöstöpäällikkö Sami Juntunen.

“Sokotel hakee yhteistyöstä Enjoyn kanssa liiketoiminnallista ketteryyttä ja optimaalista reagointia työvoiman saatavuuden haasteisiin. Hotelli- ja ravintola-ala kärsii työvoimavajeesta kaikkialla Suomessa. Tähän työntekijöiden ja työn kohtaamisen haasteeseen parhaimman ratkaisun pystyy tarjoamaan toimialalle erikoistunut kumppani,” Enjoyn toimitusjohtaja Olli Tuominen kertoo.

Ravintola-alan työvoiman tarve on osittain myös kausiluontoista ja osa-aikaisen työvoiman tarve kiireellistä.

”Sokotel tarvitsee jatkossakin kasvavassa määrin myös kausiluontoisesti hotelli- ja ravintola-alan ammattilaisia. Liiketoimintamme kasvun myötä työllistämme heitä entistä enemmän ja siihen tarvitsemme parhaan mahdollisen kumppanin. Yhteistyössä pystymme edelleen palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla; joustavasti ja ihmisläheisesti,” sanoo Juntunen.

Sami Juntunen
Henkilöstöpäällikkö, Sokotel Oy
sami.juntunen@sok.fi

Olli Tuominen
Toimitusjohtaja, Enjoy Group
olli.tuominen@enjoy.fi

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokotel

Sokotel on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö. Operoimme Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia ja 14 Sokos Hotellia pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa ja Oulussa. Lisäksi Sokotel operoi Sokos Hotelleja Pietarissa (3) ja Tallinnassa (2).

Sokotel Oy on noussut alan menestyneimpien yritysten joukkoon ja on saanut vuosina 2017 ja 2018 Kauppalehden Menestyjät-sertifikaatin. Saavutimme myös vuonna 2017 erinomaiset tulokset henkilöstötutkimuksessa ja yrityksemme valittiin yhdeksi Suomen innostavimmista työpaikoista 2018.

Enjoy Group

Extremely Nice Job Oy – tuttavallisemmin Enjoy Group – on valtakunnallisesti toimiva henkilöstöpalveluyritys. Enjoy tunnetaan hotelli- ja ravintola-alalla rautaisista ammattilaisista ja alan vahvasta tuntemuksesta. Yrityksen verkosto kattaa koko Suomen alueella yli 5000 ravintola-alan ammattilaista. Enjoy Groupin asiakasyritykset sijaitsevat kaupunkien sykkeessä sekä sesonkikohteissa ympäri Suomea.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC-asemalle voi nyt tilata puhelimen sovelluksella ruoan ennakkoon valmiiksi pöytään26.6.2019 09:28:00 EESTTiedote

Suomen kesään kuuluvat yöttömät yöt, hyttyset ja matkailu kotimaassa. Reissuun on aina mukava lähteä, mutta matkaan saattaa tulla ikävä henkinen ja fyysinen mutka, kun nälkä alkaa kurnia vatsassa. Onneksi suomalaiseen maisemaan kuuluvat myös huoltoasemat. ABC-mobiilin uusi ruoan ennakkotilausmahdollisuus helpottaa erityisesti niiden 62 prosentin elämää, jotka kertovat ärsyyntyvänsä, jos ruokaa joutuu odottamaan liian kauan. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan lähes puolet on viimeisen vuoden aikana ruokaillut huoltoasemalla. ABC-ketjun kesäkuun alussa 2019 teettämään kyselytutkimukseen vastasi 1005 ajokortin omistavaa suomalaista.