Sorsa lentää Eurooppaan – rakastettu Rakkaudesta lajiin -sarja sai jatkoa

Veikkauksen tuottaman Rakkaudesta Lajiin -dokumenttisarjan toinen kausi seuraa Sebastian Sorsan johdolla suomalaisten jalkapalloammattilaisten elämää Euroopassa. 8-osaisen sarjan ensimmäinen jakso on julkaistu ja seuraavat jaksot ilmestyvät joka viikon perjantai osoitteessa veikkaus.fi/rakkaudesta-lajiin. Jaksot nähdään myös JIM-kanavalla huhtikuun alusta lähtien.

- Sarjan missio on kertoa tarinaa siitä, kuinka intohimo on johdattanut suomalaisia urheilijoita heidän elämässään mitä erilaisimpiin paikkoihin, kertoo oman mittavan pelaajauransa syksyllä 2017 lopettanut viisinkertainen Veikkausliiga-mestari Sebastian Sorsa.

Hän kiittelee, että on ollut äärimmäisen mielenkiintoista päästä kurkistamaan ammattilaisten arkeen ja kulissien taakse.

- Tapaamani tähdet ovat kaikki omalla tavallaan kiinnostavia persoonia. Heillä on kuitenkin eräs vahvasti yhdistävä tekijä, jonka sain tuntea konkreettisesti nahoissani: kilpailuvietti. Sain kokea sen erilaisissa mittelöissä, joihin minut vieraana haastettiin ja sen sanon, että ulkomailla pelaavat ovat siellä syystä, kertoo viisinkertainen Veikkausliiga-mestari Sorsa.

Sarja alkoi Veikkausliigasta

Rakkaudesta Lajiin-sarjan ensimmäisen kausi nähtiin kesällä 2018. Tuolloin Sorsa kiersi Veikkausliigaseurojen testeissä try-outeilla ja tutui seurojen paikallisiin erikoisuuksiin. Sarjan uudella kaudella mennään Eurooppaan ja tavataan iso joukko mielenkiintoisia Huuhkaja- ja Helmaripelaajia. Mukana ovat muun muassa hurjassa maalivireessä dominoiva Teemu Pukki sekä Italialaisen jalkapallon jättiläisissä pelaavat AC Milanin Nora Heroum ja Juventuksen Tuija Hyyrynen.

Ensimmäisessä jaksossa Sebastian Sorsa laittaa grillin kuumaksi Saksassa Bayer Leverkusenissa Lukas Hradeckyn ja Joel Pohjanpalon vieraana. Miksi Pohjanpalo päätti jäädä Leverkuseniin ja miten lääketehtaan seurassa kuntoudutaan vakavasta loukkaantumisesta? Entä kumman takapuolta kuumottaa Sorsan ja Hradeckyn välisen pilkkukisan jälkeen? Kaikki näihin vastaus löytyy ensimmäisestä jaksosta joka löytyy täältä.

Suomalaisille jo yli miljardi euroa voittoja Eurojackpotista14.3.2019 10:10:00 EETTiedote

Suomalaispelaajien voitot Eurojackpotista ylittivät miljardin rajan viime perjantaina. Peli on ollut suomalaisille suotuisa, sillä Suomeen on osunut jo 15 päävoittoa, jotka ovat lisäksi olleet suuria; kymmenen suurimman voiton joukossa on neljä Suomen voittoa. Keskimääräinen suomalaisen päävoiton suuruus on 40,5 miljoonaa euroa. Ruotsiin on osunut vain yksin täysosuma. Se oli suuruudeltaan 20,3 miljoonaa euroa.