Sote-keskuskokeilujen opit – Mihin asioihin yksityisten näkökulmasta on kiinnitettävä huomiota? 11.12.

Kokeilut, kokeilemalla kehittäminen ja kokeilukulttuuri ovat nyt pinnalla. Valinnanvapautta on kokeiltu nykyisen palvelusetelilainsäädännön puitteissa ympäri maata kohta kaksi vuotta. Järjestelmää kokeillaan, jotta siitä voidaan oppimalla rakentaa paras mahdollinen.

Mitä siis sote-keskuskokeiluista on jo opittu? Mihin on vielä kiinnitettävä huomiota? Miten tästä eteenpäin?

Tervetuloa keskustelemaan kokeilujen tuloksista aamiaisen merkeissä. Kokeiluissa mukana olevien yritysten kanssa teemoja pohtivat muut kokeiluja rakentamassa olleet tahot ja valmistelijat.

Tilaisuus pidetään Cafe Ekbergin tiloissa, osoitteessa Bulevardi 9. Varmista paikkasi ilmoittautumalla tästä.

Lauri Koponen, vaikuttajaviestinnän asiantuntija
p. 0405233563, lauri.koponen@hyvinvointiala.fi

Päivämäärä: tiistai 11.12.2018
Aika: klo 08:30 – 11
Paikka: Cafe Ekberg

Ohjelma:
8:30 Aamiaista tarjolla

9:00 Tervetuloa!
Eveliina Vigelius, elinkeinoasioiden asiantuntija, Hyvinvointiala HALI ry

9:15 Valinnanvapauden hintalappu?
Joonas Turunen, johtaja, perusterveydenhuolto, Mehiläinen
Riitta Pylvänen, valinnanvapauskokeilun projektipäällikkö, Jyväskylän alue

9:45 Tökkiikö tekniikka?
Karita Reijonsaari, kehitysjohtaja, Terveystalo
Jari Porrasmaa, erityisasiantuntija, Sosiaali- ja terveysministeriö

10:15 Pärjääkö pieni?
Tiina Wangel, yrittäjä, toimitusjohtaja, Tiimikke Oy
Sami Salminen, LL, kunnanlääkäri, Kunnanlääkärit Kiuruvesi Oy

10:30 Päivän positiiviset – mitä hyvää on jo hanskassa?
Vuokko Lehtimäki, hankepäällikkö, Sosiaali- ja terveysministeriö

10:45 Keskustelua

11:00 tilaisuus päättyy

HALIn eduskuntavaalitavoitteet: Ratkaisuja hyvinvoivan Suomen uudistamiseksi12.2.2019 13:41:44 EETTiedote

Hyvinvointipalveluiden tulevaisuus keskusteluttaa, ja syystä. Olemme Suomessa tottuneet toimiviin julkisiin hyvinvointipalveluihin. Nyt olemme kuitenkin tienristeyksessä. Väki ikääntyy, työvoimasta on pula, eikä julkinen palveluverkko yksin ole enää pitkään kyennyt vastaamaan nykytarpeisiin. Koko järjestelmän uudistuspaine on kova. Vielä on mahdollisuus valita hyvinvoinnin polku.