Sponsor Capital merkittäväksi omistajaksi TLT-Groupiin

LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2017. Sponsor Capitalin hallinnoima rahasto nousee TLT-Group -konsernin enemmistöomistajaksi ja konsernin kaikki nykyomistajat jatkavat uuden syntyvän yhtiön omistajina noin 40 %:n omistusosuudella. Uuden omistajan mukaantulo vahvistaa TLT-Groupin kykyä jatkaa voimakasta kasvua ja vahvistaa asemaansa kaikilla pääliiketoiminta-alueillaan.

Vuonna 2010 perustettu TLT-Group -konserni on kasvanut vauhdikkaasti ja saavuttanut aseman yhtenä energiainfrastruktuurin verkkoratkaisujen johtavista kokonaistoimittajista. Liikevaihto vuonna 2016 oli noin 62 m€ ja konserni työllisti noin 220 työntekijää. Konsernion nykyaikaisten verkkoratkaisujen kokonaistoimittaja, joka hallitsee haastavimmatkin tietoliikenne-, sähköverkko- ja kaukolämpöverkkoprojektit sekä suunnittelu- ja ylläpitotoimeksiannot. Konsernin monialainen osaaminen ja yhteistyöverkosto kattaa verkkorakentamisen kaikki vaiheet esisuunnittelusta ylläpitoon. Konserniin kuuluvat yhtiöt ovat TLT-Building Oy, TLT-Engineering Oy, TLT-Connection Oy, Voiman Oy, Turun Asennus ja Luokkahitsarit Oy, Kaukolämpöputkitus Oy, Turun Linjatekniikka Oy ja Maanrakennus Laiho Oy.

Yhtiön pääkonttori on Turussa. Lisäksi konsernilla on toimipisteitä myös Paimiossa, Vantaalla, Salossa, Forssassa, Kankaanpäässä, Jyväskylässä, Sastamalassa, Ylöjärvellä, Karstulassa, Saarijärvellä, Porissa, Kalajoella, Liedossa, Raumalla, Uudessakaupungissa, Viitasaarella ja Helsingissä. TLT-Groupin asiakaskunnan muodostavat yksityiset ja julkiset sähköverkkojen, kaukolämpöverkkojen ja tietoliikenneverkkojen haltijat.

”Järjestelyllä vahvistetaan yhtiömme kykyä jatkaa nopeaa kasvua sekä varmistetaan konsernille tulevaisuudessa riittävät resurssit toiminnan kehittämiseen kaikilla valituilla toimialueilla. Samalla varmistamme erinomaiselle henkilökunnallemme hyvän ja mielenkiintoisen työpaikan jatkossakin”, toteaa TLT-Groupin perustaja ja konsernin toimitusjohtaja Miika Tuominen.

”Yhtiön erinomainen tekninen osaaminen, vahvat näytöt merkittävien asiakasprojektien hallinnasta sekä vakaat markkinanäkymät luovat erinomaiset edellytykset konsernin kasvulle myös tulevaisuudessa” toteaa Sponsor Capitalin partneri Ari Jokelainen.

Lisätietoja antavat:

Ari Jokelainen, Sponsor Capital Oy:n partner, puh: +358 50 590 6750, ari.jokelainen@sponsor.fi

Miika Tuominen TLT-Group konsernin toimitusjohtaja, puh: +358 50 514 7494, miika.tuominen@tlt-c.fi

TLT-Group konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 62 m€ ja konserni työllistää noin 220 työntekijää. TLT-Group on nykyaikaisten verkkoratkaisujen kokonaistoimittaja, joka hallitsee haastavimmatkin tietoliikenne-, sähköverkko ja kaukolämpöverkkoprojektit sekä ylläpitotoimeksiannot. Yritysryhmän monialainen osaaminen ja yhteistyöverkosto kattaa verkkorakentamisen kaikki vaiheet esisuunnittelusta ylläpitoon. Eri yritysten ydinosaamista hyödyntäen rakennetaan kutakin projektia varten asiakkaan tarpeisiin optimoitu, kustannustehokas palvelukokonaisuus. www.tltgroup.fi

Sponsor Capital on vuonna 1997 perustettu suomalainen pääomasijoittaja. Sponsor Capital hallinnoi 375 miljoonan euron pääomasijoitusrahastoja. Toimintansa aika Sponsor capital on sijoittanut lähes 30 suomalaiseen yritykseen. Sponsor Capital tekee pääosin enemmistösijoituksia keskisuuriin suomalaisiin yrityksiin, joilla on erinomainen johto, vahva markkina-asema sekä ennustettava kassavirta. Sponsor Capital toimii vastuullisesti, pitkäjänteisesti, tulosorientoituneesti ja aina uskoen yrittäjähengen tärkeyteen. Suuret suomalaiset instituutiot sijoittavat pääomiaan Sponsor Capitalin kautta. www.sponsor.fi

Työelämän ohjelmistokonserni Saarni Cloud kasvaa jälleen - Csi Helsinki ja Kiva Work osaksi yhteisöä19.12.2022 13:08:58 EET | Tiedote

Ohjelmistoratkaisut työnteon ja työntekijän tukemiseen ovat siivittäneet Saarni Cloud -konsernin vahvaan kasvuun. Nyt konserni vahvistaa palveluvalikoimaansa uusilla yritysjärjestelyillä. Joulukuussa toteutetun yhdistymisen myötä asianajotoimistojen ohjelmistoratkaisuihin erikoistunut CSI Helsinki Oy liittyi osaksi konsernia. Lisäksi Saarni Cloud tiivistää yhteistyötään ja jatkaa vähemmistöomistajana henkilöstökyselyitä tarjoavassa Kiva Workissa.