Sponsor Capital vauhdittamaan StaffPointin kasvua

Sponsor Capitalin hallinnoima rahasto nousee StaffPoint-konsernin pääomistajaksi noin 70% :n omistusosuudella. Tulevaisuudessa tavoitteena on vahvistaa yhtiön kilpailutekijöitä ja vauhdittaa kasvua.

StaffPoint on 130 miljoonan euron liikevaihdolla henkilöstöalan johtavia toimijoita ja yksi Suomen suurimmista työnantajista. Konserni muodostuu kahdesta liiketoiminta-alueesta: (i) henkilöstö- ja rekrytointipalveluista vastaa StaffPoint Oy ja (ii) valmennuspalveluista vastaa Spring House Oy.

StaffPointilla on 14 toimipistettä Suomessa ja toimintaa Baltiassa ja Espanjassa. Viime vuosina StaffPoint on panostanut merkittävästi koko työelämän kaaren kattavien palvelujen ja digitaalisten työvälineiden kehittämiseen. Henkilöstövuokraajasta on kehittynyt täyden palvelun strateginen HR-kumppani asiakkailleen.

Suomalainen pääomasijoitusyhtiö Sponsor Capital on 5.10.2017 solmitun sopimuksen toteuduttua StaffPoint-konsernin uusi enemmistöomistaja. Vanhoina omistajina jatkavat työeläkeyhtiö Varma ja StaffPointin johto. Sopimus vaatii kilpailuviraston hyväksynnän.

”Meillä on tarjota alan monipuolisimmat palvelut, joissa yhdistyvät mm. arvostetut johdon suorahakupalvelut, eritasoiset rekrytointipalvelut, henkilöstövalmennus-, ura- ja työvoimapalvelut sekä käyttäjiensä arvostama myStaff-resursointijärjestelmä. Olemme innoissamme mahdollisuudesta hyödyntää Sponsor Capitalin osaamista kilpailutekijöidemme vahvistamisessa”, kertoo konsernijohtaja Mika Kiljunen.

”Olemme ylpeitä ja iloisia päästessämme yhdessä ammattitaitoisen johdon ja henkilöstön kanssa jatkamaan yhtiön kehittämistä. Alan vahvat kasvunäkymät, tilapäistyövoimaratkaisujen kasvava tarve ja StaffPointin hyvä asema markkinoilla luovat hyvän pohjan vastata tulevaisuuden haasteisiin ja tarpeisiin mielenkiintoisella kasvumarkkinalla”, toteaa Sponsor Capitalin partneri Juuso Kivinen.

Juuso Kivinen, Partner

Thomas Sandvall, Partner

Mika Kiljunen, Konsernijohtaja
StaffPoint-konserni