SSO hakee joustavia ratkaisuja rajoitustoimien ajaksi

Suomen hallituksen ”operaatio loppukiriksikin” nimetyt uudet rajoitustoimet vaikuttavat SSO:n ravintola- ja liikennemyymäläkauppaan 8.3.2021 alkaen. Kolmen viikon ravintolasulun ajaksi SSO tarjoaa töitä ravintoloiden työntekijöille muilta toimialoilta.

- sulkuajan lomautukset vältetään tarjoamalla töitä kaupan puolelta
- marketien aukioloja laajennetaan 15.3. alkaen

SSO:n ravintoloiden asiakastilat suljetaan jälleen kolmeksi viikoksi, mutta suurin osa ravintoloista jatkaa palveluiden tarjoamista take awayn muodossa. Prismakeskusten Hesburgerit Lohjalla, Nummelassa ja Salossa, samoin Antonio Lohjalla, Salossa sekä Salon Rikala Bar & Grill palvelevat sulun aikanakin noutoruokaravintoloina. Myös SSO:n liikennemyymälät pysyvät avoinna ja palvelevat rajoitusten sallimissa rajoissa.

Tarjoamme kaikille ravintoloiden työntekijöille töitä muissa tehtävissä, pääosin kaupan alan toimipaikoissa. Viime keväänä toimialojen välisellä yhteistyöllä lomautustarve saatiin minimiin ja pärjäsimme hyvin. ”Yhteistyöllä pärjäämme varmasti nytkin. Meille on tärkeää, että sulkutilan vaikutukset henkilöstölle voidaan pitää mahdollisimman vähäisinä. Mikäli rajoitustoimet tai epävakaa tilanne jatkuisi ennakoitua pidempään, pitää meidän luonnollisesti arvioida tilannetta uudelleen”, kertoo Finér.

SSO:n marketeihin entistäkin laajempia aukioloja

SSO laajentaa marketien aukioloja entisestään: S-market Lempola palvelee 15.3. alkaen klo 24.00 saakka ja S-marketit Kemiö, Tupuri, Otalampi, Lohi, Tynninharju sekä Vihti klo 22.00 saakka. Prismat puolestaan palvelevat 15.3. alkaen ympäri vuorokauden. Oman marketin aukiolo on helpoin tarkistaa osoitteesta sso.fi tai S-mobiilista.

Asiakkaamme ovat toivoneet laajempia aukioloja ja erityisesti iltoihin on toivottu lisää tunteja. Laajemmat aukioloajat vapauttavat ihmiset käymään kaupassa silloin, kun se heidän aikatauluunsa ja vuorokausirytmiinsä sopii. Nyt pandemia-aikana laajat aukiolot tasoittavat myös asiakasvirtaa ja varmistavat rauhallisempaa asiointia. ”Prismojen verkkokauppaa suosittelen myös lämpimästi – noutopisteistä ostokset voi hakea itselleen sopivana aikana todella näppärästi”, vinkkaa Finér.

”Toivotaan tietysti, että tilanne helpottaa kolmen viikon kuluttua. Turvallinen asiointi on yhteinen juttu: Pidetään yhdessä huolta käsihygieniasta, yli kahden metrin turvaväleistä ja pidetään maskia, niin kyllä tämä aika vielä jaksetaan yhdessä yli”, jatkaa Finér.

Kauppakeskus Lohen vuokralaiset voivat joustavammin päättää omista aukioloistaan12.3.2021 16:00:26 EET | Tiedote

Kauppakeskus Lohi haluaa helpottaa vuokralaistensa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa ja siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta lyhyempiä minimiaukioloaikoja 13.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Lohen toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaammin. Muutos on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa nettisivuiltamme kauppakeskuslohi.fi. S-market palvelee jatkossakin pitkillä aukioloajoilla, ma-la 7-22 ja su 9-22 (15.3 alkaen). Myös Apteekki palvelee laajemmilla aukioloilla - muut liikkeet vähintään ma-su klo 12-18. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus on erittäin tärkeää ja kauppakeskus Lohessa voi jatkossakin asioida turvallisesti lähikontaktit välttäen. Kiinnitämme erityistä huomiota turvallisuuteen ja turvallisen asioinnin varmistaminen on yhteispeliä. Käsidesiä on asiakkaiden saatavilla kaikkien sisääntuloje

Nuorten arkeen hyviä hetkiä Hope ry:n kautta – SSO tukee toimintaa17.2.2021 14:02:40 EET | Uutinen

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n hyväntekeväisyyskampanjan avulla tuetaan paikallista lasten ja nuorten syrjäytymistä ehkäisevää työtä. Yhteistyössä asiakasomistajien kanssa etsittiin paikallista, lasten ja nuorten hyvinvointia edistävää tukikohdetta. Asiakasomistajien ehdottamien kohteiden joukosta valittiin tukikohteeksi Hope Lohja, jonka toimintaa SSO tukee 1000 euron lahjoituksella. Tempaus oli yksi muiden joukossa, sillä SSO tekee vuosittain vahvasti työtä paikallisten toimijoiden kanssa tehdäkseen missionsa mukaisesti kotiseudusta yhdessä paikallisten ihmisten kanssa parempaa paikkaa elää.