SSO jakaa 15 000 euron tukipotin lasten ja nuorten harrastustoiminnan ja hyvinvoinnin edistämiseen

Suur-Seudun Osuuskauppa jakaa vuonna 2022 Kannustajat-ohjelman kautta 15 000 euron tukipotin. Tuki kohdistetaan lasten ja nuorten harrastustoiminnan ja hyvinvointia edistävän toiminnan parissa toimiville paikallisille seuroille, harrastusyhdistyksille, kulttuuritoimijoille sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Lokakuussa 2022 SSO:n asiakasomistajat pääsevät mukaan päättämään kenelle Kannustajat-tukea jaetaan.

Paikallisten lasten ja nuorten harrastustoiminta ja hyvinvointi keskiössä

SSO on mukana tekemässä arjen hyviä tekoja asiakkaidensa hyväksi ja tukee oman toimialueensa elinvoimaisuutta. Urheilussa, liikunnassa ja kulttuurissa SSO keskittyy ensisijaisesti lasten ja nuorten paikallisen toiminnan tukemiseen.

– Asiakasomistajillemme tehtyjen kyselyjen mukaan, meidän toivotaan yhä enemmän kohdistavan tukea lasten ja nuorten hyvinvointia tukevaan toimintaan. Yhdessä voimme mahdollistaa monipuoliset harratusmahdollisuudet nuorten vapaa-aikaan ja ehkäistä syrjäytymistä. Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen onkin näiden poikkeuksellisten aikojen jälkeen nyt erityisen tärkeää, toteaa asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen.

Kannustajat-ohjelmaan voivat hakea mukaan kaikki hakukriteerit täyttävät, toimialueella lasten ja nuorten harrastustoiminnan sekä hyvinvointia edistävän toiminnan parissa työtä tekevät yhdistykset.

– Toivommekin, että paikalliset yhdistykset olisivat aktiivisia ja mahdollisimman moni hyödyntäisi mahdollisuuden hakea ja saada tukea toimintaansa, toteaa Karppinen.

Asiakasomistajat päättävät tukipotin jakautumisesta

Tukipotti jaetaan Kannustajissa mukana olevien yhdistysten kesken Kannustajat-äänestyksen avulla. SSO:n asiakasomistajat pääsevät lokakuussa 2022 äänestämään yhdistystä, jolle he haluaisivat tuen kohdistuvan. Äänestystuloksen perusteella 15 000 euron tukipotti jaetaan korkeintaan 18:lle eniten ääniä saaneelle yhdistykselle.

– Haluamme varmistaa, että tuki jakautuu mahdollisimman tasaisesti toimialueemme eri yhdistysten kesken, joten äänestyksessä kolmannes tuettavista yhteisöistä on Lohjalta, kolmannes Salosta ja loput muualta SSO:n alueen kunnista. Tämä on hieno tilaisuus tehdä yhdessä hyviä pieniä tekoja oman kotiseudun lasten ja nuorten hyväksi, sanoo Karppinen.

Hakuaika Kannustajiin alkaa heinäkuun 18. ja päättyy 31.8.2022. Hakemuksia voivat lähettää paikalliset yhdistykset ja yhteisöt, jotka täyttävät hakukriteerit.

Lisätietoja:

markkinointipäällikkö Päivi Talikka, paivi.talikka@sok.fi, 044 7705 177

Venner ja SSO herättävät kasvisten supervoimat eloon hedelmä- ja vihannesosastoilla15.6.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Ravitsevan ruuan puolesta toimiva yhteiskunnallinen yritys Venner sekä Suur-Seudun Osuuskauppa SSO aloittavat innovatiivisen yhteistyön. Yhteistyö tuo ruokakasvatuksen kaikkien ulottuville, osaksi myymäläkokemusta Vegemi-sovelluksen avulla. SSO haluaa varmistaa, että alueensa lapsiperheet inspiroituvat pitämään huolta itsestään kasvisten kautta. Venner on olemassa, jotta ravitseva ruoka kuuluisi kaikille. Yhteistyö SSO:n kanssa mahdollistaa sovelluksen veloituksettoman käytön kuluttajalle.