SSO on sydämen asialla ja asentaa kaikkiin ruokakauppoihin sydäniskurit

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on päättänyt hankkia 120-juhlavuoden kunniaksi sydäniskurit kaikkiin alueensa ruokakauppoihin, joissa niitä ei vielä ole. Turvallisuusteko on osa #pieniähyviätekoja -sarjaa, missä SSO tekee missionsa mukaista työtä, eli parempaa paikkaa elää. Uuden sydäniskurit asennetaan kesään mennessä.

Toimialajohtaja Heikki Vottonen, toimitusjohtaja Tapio Finér sekä yritysturvallisuuspäällikkö Paavo Hänninen esittelevät SSO:n toimipaikkoihin tulevia sydäniskureita.

Sydäniskurin eli defibrillaattorin avulla voidaan merkittävästi parantaa sydänpysähdyksestä selviämisen ja toipumisen mahdollisuuksia. Sydäniskurin käyttöä ei tarvitse arkailla, sillä laite opastaa ääneen vaihe vaiheelta toimimaan oikein. Vahinkoa iskurilla ei voi saada aikaan.

– Laitteet ovat täysin turvallisia käyttää: ne eivät anna iskua, jos ei ole tarvetta. Laite analysoi tilanteen aina ensin, ja vasta tarvittaessa antaa iskun, selventää SSO:n yritysturvallisuuspäällikkö Paavo Hänninen ja muistuttaa, että sydäniskuri ei poista tarvetta paineluelvytyksen aloittamiselle.

– Aina ensin aloitetaan paineluelvytys, eli ei jäädä odottamaan iskuria vaan elvytys aloitetaan välittömästi, sillä sydämenpysähdyksessä jopa jokainen sekunti on tärkeä.

SSO kouluttaa henkilökuntaansa käyttämään sydäniskureita ensiapukoulutusten yhteydessä.
– Jokaisessa toimipaikassa, missä on sydäniskurit, on henkilökunta opastettu laitteen käyttöön, Hänninen vakuuttaa.

Asiakasomistajien toive

– SSO haluaa sydäniskureiden hankinnalla edistää alueen asukkaiden turvallisuutta jokaisessa toimipaikassaan. Kaupat ovat kylillä, varsinkin maaseudulla keskeisiä paikkoja, joissa ihmiset kohtaavat. Toive sydäniskureista tuli asiakasomistajilta sopivasti samaan aikaan, kun SSO:ssa suunniteltiin juhlavuotta, kertoo SSO:n toimitusjohtaja Tapio Finér.

– Iskureita on jo toki ollutkin alueemme toimipaikoissa, mutta nyt on hankittu lähemmäs kolmekymmentä iskuria lisää, joilla varmistamme, että jokaisen toimipaikkamme sisätiloista sellainen löytyy. Yksikin pelastettu ihmishenki on investoinnin arvoinen, Hänninen sanoo.
Iskurit asennetaan toimipaikkojen sisätiloihin, ja ovat näin ollen saatavilla toimipaikan aukioloaikojen mukaisesti.

– Uusien sydäniskureiden asennus aloitetaan tammikuun toisella viikolla Suomusjärveltä, ja kaikki iskurit saadaan asennettua kesään mennessä. Lähimmän sydäniskurin sijainnin voi jokainen helposti käydä katsomassa osoitteesta defi.fi, Hänninen vinkkaa.

yritysturvallisuuspäällikkö Paavo Hänninen, p. 040 5292 551

SSO:n kesädeitti-tapahtumissa haastatellaan alaikäiset kesätyönhakijat26.1.2023 15:30:00 EET | Tiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO järjestää helmi-maaliskuun aikana Kesädeitti-tapahtumia Salossa, Nummelassa ja Lohjalla. Kesädeiteille kutsutaan kaikki 15–17-vuotiaat SSO:sta kesätöitä hakeneet nuoret, joista jokainen pikahaastatellaan tapahtumassa. Kutsu Kesädeiteille lähetetään sähköpostitse. Kaikki SSO:lle hakuaikana hakeneet kesätyönhakijat haastatellaan: alaikäiset S-kesishakijat Kesädeitti-tapahtumissa ja täysi-ikäiset kesätyöhakijat erillisissä videohaastatteluissa.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n ensimmäinen ABC-latausasema avattu ABC Piihoviin12.1.2023 12:41:59 EET | Tiedote

S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen alkoi keväällä 2021, ja vuoden 2022 lopussa se on jo yli 200 latausaseman laajuinen. SSO:n alueella on nyt avattu ensimmäinen latausasema ABC Piihoviin. Nyt ABC-latauksen koko asiointi hoituu ABC-mobiililla. Perjantaina 20.1.2023 ABC Piihovilla luvassa tutustumista sähköautoiluun ja ABC lataukseen alan asiantuntijoiden johdolla.

SSO:n Kannustajat -ohjelma saa jatkoa – juhlavuoden kunniaksi jaossa 60 000 € tukipotti28.12.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO käynnisti kesällä 2022 uuden Kannustajat -ohjelman, jonka kautta jaettiin 15 000 euroa sponsorointitukea paikallisille yhdistyksille. Ensimmäistä kertaa järjestettyyn ohjelmaan ilmoittautui mukaan 51 paikallista yhdistystä, joista SSO:n asiakasomistajien avulla valittiin 18 yhdistystä, jotka pääsevät saamillaan tukisummilla toteuttamaan pieniä hyviä tekoja omissa yhteisöissään. Ohjelmasta saatujen hyvien kokemusten perusteella, ohjelma saa jatkoa myös tulevana vuonna.