SSO:ssa vältytään vielä lomautuksilta

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO tekee omalta osaltaan kaikkensa turvatakseen toimialueensa, Lohjan ja Salon seudun asukkaiden ruokahuollon.

–  Kaikissa SSO:n yli 30 ruokakaupassamme – Prismoissa, S-marketeissa ja Sale-myymälöissä – henkilökuntamme tekee nyt hartiavoimin töitä, sillä tilanne on aiheuttanut kovaa kysynnän kasvua, toimitusjohtaja Tapio Finér toteaa ja vakuuttaa samalla, että ruoka ei lopu osuuskaupan myymälöistä.

–  Olen valtavan ylpeä siitä yhteishengestä ja auttamisen halusta, jota henkilökuntamme on tässä poikkeuksellisessa tilanteessa osoittanut. Ruokakaupan henkilökunta on saanut avukseen lisäkäsiä muilta toimialoiltamme, kuten ravintoloista, hotellista ja ABC-liikennemyymälöistä, Finér kertoo.

Tilanne vaihtelee toimialoittain hyvin paljon ja 28.3 alkaen ravintoloiden aukioloaikoja muutetaan ja osa ravintoloista suljetaan. Auki jäävät ravintolat palvelevat noutopalveluna. Myös ABC-liikennemyymälöiden aukioloihin tulee muutoksia 1.4. alkaen.

–  Poikkeusaukioloajat ovat voimassa toistaiseksi, rajoittamislainsäädäntö ja niissä tapahtuvat mahdolliset muutokset huomioiden, kertoo Finér.

SSO kävi alkuviikosta pandemian vaikutusten johdosta yhteistoimintaneuvottelut koko henkilöstön kesken. Neuvottelut käytiin nopeasti ja hyvässä yhteishengessä.

–  Tällä hetkellä, kun pystymme toimimaan yhdessä näin laajasti ja joustavasti meillä ei ole tarvetta lomautuksiin. Pandemian kestoa on tietysti mahdotonta arvioida. Mitä pidempään se jatkuu, sitä suuremmat ovat taloudelliset menetykset. Siksi arvioimme tilannetta jatkuvasti ja tarvittavia päätöksiä tehdään tilanteen mukaan, Tapio Finér toteaa.

Toimiva suomalainen ruokakauppa on keskeinen osa valtakuntamme huoltovarmuutta. Nyt kriisitilanteessa sen merkitys ymmärretään entistä paremmin. Tilannetta auttaa se, että SSO:n myymistä tuotteista noin 80 % on kotimaisia.

–  SSO:ssa mietitään jatkuvasti uusia keinoja, joilla ihmisten vaikeutunutta arkea voitaisiin helpottaa. Asiakkaiden ja oman henkilökuntamme terveydestä huolehtiminen on meille nyt ykkösprioriteetti. Siksi olemme kehittäneet ja ottaneet käyttöön koko joukon keinoja – Pieniä hyviä tekoja – joiden ansiosta ostaminen on mahdollisimman hygieenistä ja turvallista, Finér kertoo.

Muutokset pähkinänkuoressa 28.3.2020:

Ravintolat Kuulas Lohjan Prismassa, Rosso Nummelassa, Buffa Halikon Prismassa, Toasti Kauppakeskus Lohessa sekä Kahvila Figaro ja ravintola Antonio Salon Kauppakeskus Plazassa suljetaan 27.3. päivän päätteeksi. Kauppakeskus Lohen ravintola Antonio, Rikala Bar & Grill, Hesburgerit Halikon, Lohjan ja Nummelan Prisman yhteydessä palvelevat supistetuin aukioloajoin 28.3.2020 alkaen. Antonio Lohi palvelee ma-pe 11-18, la 12-18 ja su 12-17, Hesburgerit Halikossa ja Nummelassa joka päivä 10-20, Hesburger Lohjalla ma-pe 11-20 ja la-su 12-19, Rikala Bar & Grill ma-pe 11-15. www.raflaamo.fi

ABC-liikennemyymälät ABC Lohja ja ABC Piihovi palvelevat 1.4.2020 alkaen klo 6-22. ABC Masuuni palvelee ma-pe klo 5.00-18.00 ja la-su klo 10-18, ABC Perniö ma-su klo 9.00-18.00, Lähi-ABC Tytyri ma-pe klo 6.00-17.00 ja la-su klo 9.00-17.00. Lähi-ABC Salo Perniöntiellä suljetaan toistaiseksi.www.abcasemat.fi

Lisätietoja: toimitusjohtaja Tapio Finèr, p. 040 540 2006