DT Finland Oy (STARK)

STARK aloittaa konevuokrausliiketoiminnan Turusta

Stark-rakennustarvikeketju avaa Suomen ensimmäisen palvelevan konevuokraamon rautakaupan yhteydessä. Turun Skanssin Stark-myymälässä sijaitsevassa vuokraamossa on runsas valikoima, joka palvelee Turun seudun rakennusliikkeitä ja samalla kaikkia Starkin asiakkaita. Konevuokraamossa ammattilaisia ja kuluttajia palvelee myyjät, joilla on useiden vuosien kokemus vuokraustoiminnassa.

STARK Rent konevuokraustoiminta alkaa Turun Skanssista 13.9.

”Konevuokraustoiminnan yhdistäminen rautakauppaan on Euroopassa yleistä”, kertoo toimitusjohtaja Harri Päiväniemi ”Esimerkiksi Tanskassa konevuokraustoimintaa on ollut jo kolmekymmentä vuotta. Suomessa Stark on ensimmäinen oman, laajamittaisen, palvelevan vuokraustoiminnan aloittaja. Näemme, että Suomessa on nyt hyvä hetki lähteä viemään eteenpäin tätä rautakaupan yhteydessä toimivaa palvelua ja näin myös edesauttaa ja sujuvoittaa asiakkaittemme liiketoimintaa.”

”Starkissa ammattilaista palvelee aina ammattilainen, ja Turun Skanssin myymälän yhteydessä sijaitsevassa vuokraamossa työskentelee ammattitaitoiset ja kokeneet vuokraamomyyjät”, sanoo kehitysjohtaja Lasse Kalmi, joka vastaa vuokrausliiketoiminnan kehittämisestä koko Stark-ketjun näkökulmasta. ”Skanssin valikoimasta löytyy nyt noin 200 tuotetta, myös ns. raskasta kalustoa; Betonointi-, pumppu-, nosto- ja siirtokalustoa sekä poraus- ja piikkauskoneita, sirkkeleitä, sahoja ja leikkureita, alumiinitelineitä ja nostimia. Tuotevalikoimaan on helppo tutustua vuokrauskuvastosta.”

Vuokrauspalvelu sujuvoittaa rakentajan omaa tekemistä

Konevuokrauspalvelu helpottaa rakentajan arkea ja mahdollistaa rakentajalle tuottavuuden kasvua hänen omassa tekemisessään. Vuokrauksen kautta rakentajalla ei ole aina tarvetta investoida kalliisiin koneisiin.  Hän saa Starkilta käyttöönsä korkealaatuiset ja käyttöturvalliset tuotteet ilman huolto- ja varastointikustannuksia sekä käyttöopastuksen ammattilaiselta. Vuokrausajat ovat joustavia ja samalla käynnillä rakentaja voi hankkia myymälästä muut työmaalla tarvitsemansa rakennustarvikkeet.

Harri Päiväniemi

Lasse Kalmi
kehitysjohtaja

STARK Rent konevuokraustoiminta alkaa Turun Skanssista 13.9.

DT Finland Oy (STARK)

STARK on palvellut suomalaisia rakentajia 150 vuotta

Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut 150 vuotta suomalaisia rakentajia ja on nykyisinkin yksi alansa johtavista toimijoista. Starkissa ammattiasiakasta palvelee aina ammattilainen. Kuluttaja on myös tervetullut ja hän saa ammattilaisen palvelua esimerkiksi korjausrakentamisen projektiinsa. Asiakas saa aina avukseen vastuumyyjän, joka huolehtii hänen projektistaan, auttaa suunnittelussa ja materiaalivalinnoissa. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän myymäläverkosto ja verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta www.stark-suomi.fi. STARK kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group – konserniin.

STARK Suomi juhlii tänä vuonna 150-vuotista taivaltaan rakennusalan materiaalitoimittajana. Starkin pitkä historia kuvaa yrityksen kehityksen tuontikaupasta monialayhtiöksi ja alan johtavaksi valtakuunnalliseksi rakennusmateriaalien jakelijaksi Suomessa. Juhlavuoden teemana on ”vahva vuodesta 1868”.

Lue lisää julkaisijalta DT Finland Oy (STARK)

Vastuullisessa rakentamisessa valinnat tehdään ympäristö ja ympäröivä asutus huomioiden9.11.2018 15:24Tiedote

Tampereen Kauppakeskus Ratinan rakentamisessa ympäristövastuullisuus oli eräs suunnittelun kulmakiviä. Rakentamisessa tähdättiin vahvasti teknisillä ratkaisuilla myös käytönaikaisen energiankulutuksen vähentämiseen. Ratinan rakennuttaja Sponda hakee kohteelle BREEAM® -ympäristösertifikaattia. STARK toimitti Ratinan Kauppakeskuksen pääurakoitsijalle Aki Hyrkkönen Oy:lle PEFC-sertifioitua sahattua, höylättyä, mitallistettua ja kyllästettyä puutavaraa, Kerto® LVL -kertopuuta sekä vanereita.

STARK Summit18 – huippupuhujien inspiroimana katse tulevaisuudessa12.10.2018 10:37Tiedote

STARK juhlisti 150. juhlavuottaan ammattirakentajan yhteistyökumppanina 10.10. Helsingin Messukeskuksessa pidetyssä STARKSummit18 – seminaarissa, jossa luotiin tärkeimpien yhteistyökumppaneiden ja kansainvälisten huippupuhujien inspiroimana katse tulevaisuuteen. Tapahtuman pääpuhujia olivat Alexander Stubb, Aalto-yliopiston apulaisprofessori Antti Peltokorpi sekä tulevaisuuden ja trendien tutkija Magnus Lindkvist ja panelisteina Metsä Tissuen toimitusjohtaja Esa Kaikkonen sekä Saint Gobain Suomen toimitusjohtaja Olli Nikula. Seminaarin juonsi Baba Lybeck.

STARK nimittää Pasi Korhosen hankintajohtajaksi20.9.2018 14:10Tiedote

Pasi Korhonen on nimitetty 1.10. alkaen STARK Suomen hankintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Korhonen siirtyy Starkille Eltel Networks Oy:n hankintajohtajan tehtävästä. Hän on aiemmin toiminut kansainvälisissä hankinnan johtotehtävissä mm. Skanskalla, Outokumpu Oyj:ssä, Ruduksella sekä irlantilaisessa rakennustarvikekonserni CRH plc:ssä. Nykyinen osto- ja logistiikkajohtaja Kari Wahlman jatkaa johtoryhmässä logistiikkajohtajana.

Vastuullinen puurakentaminen on MaxBuildin toiminnan ytimessä12.7.2018 15:37Tiedote

Maaseutumainen ja tunnelmallinen puinen kylä, kuitenkin pääkaupungissa ja hyvien palvelujen ja yhteyksien äärellä. Idyllinen yhteisöllinen asuinmiljöö - toimitusjohtaja Kristo Herold rakennusliike MaxBuildistä esittelee ylpeänä Helsingin Myllypurossa seitsemää ns. pitkästä tavarasta rakennettua taloyhtiötä (n. 140 asuntoa), vuonna 2016 valmistuneessa puutalokylässä Myllyväenkadulla, jossa viehättävät pihakadut kiertävät rinteessä keskuskadun sydäntä. Heinä- elokuun vaihteessa aloitetaan raivaustyö läheisellä Valssimyllynkadulla, jonne nousee niin ikään kestävästi tuotetuista puumateriaaleista 53 rivi- ja paritaloasuntoa kallioiselle metsäalueelle kaupungin yläpuolelle.