DT Finland Oy (STARK)

STARK nimittää Pasi Korhosen hankintajohtajaksi

Pasi Korhonen on nimitetty 1.10. alkaen STARK Suomen hankintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Korhonen siirtyy Starkille Eltel Networks Oy:n hankintajohtajan tehtävästä. Hän on aiemmin toiminut kansainvälisissä hankinnan johtotehtävissä mm. Skanskalla, Outokumpu Oyj:ssä, Ruduksella sekä irlantilaisessa rakennustarvikekonserni CRH plc:ssä. Nykyinen osto- ja logistiikkajohtaja Kari Wahlman jatkaa johtoryhmässä logistiikkajohtajana.

Pasi Korhonen

”Olemme tyytyväisiä hankintajohtajan nimityksestä ja toivotamme Pasi Korhosen tervetulleeksi. Hän on ansioitunut hankinnan ammattilainen ja siirtyy meille Eltel Networksin hankintajohtajan tehtävästä. Hyödymme varmasti hänen meille tuomastaan kokemuksesta ja osaamisesta, hän on aiemmin työskennellyt monissa kansainvälisissä yrityksissä hankinnassa ja kategoriahallinnassa,” toteaa toimitusjohtaja Harri Päiväniemi.

”Olen todella iloinen uudesta tehtävästäni ja mahdollisuudesta liittyä Starkin osaavaan hankintatiimiin. Omalla työpanoksellani haluan varmistaa Starkin strategian toteutumisen ja mahdollistaa tehokkaan, innostuneen ja kehittyvän hankintatoimen myös tulevaisuudessa. Yhdessä suunnittelemalla ja tekemällä varmistamme sekä ulkoisten, että sisäisten asiakkaidemme onnistumisen tavoitteissaan,” kommentoi Pasi Korhonen nimitystään.

Korhonen raportoi STARK Groupin hankintaa johtavalle Jørgen Holmgaardille, sekä STARK Suomen toimitusjohtaja Harri Päiväniemelle, ja on tehtävässään sekä konsernihankinnan, että STARK Suomen johtoryhmän jäsen.

Kari Wahlman jatkaa johtoryhmässä STARK Suomen logistiikkajohtajana

STARK Groupin pohjoismainen hankintaorganisaatio perustettiin elokuussa 2017, jolloin Kari Wahlman jatkoi uuden ostojohtajan tehtävänsä ohella myös Suomen logistiikan vetovastuussa. Näin haluttiin varmistaa muutosajan vaatima koordinaatio ja synergioiden perusteellinen hyödyntäminen. Wahlman on viimeiset vuodet toiminut sekä logistiikka- että ostojohtajan avainrooleissa. Hän jatkaa STARK Suomen logistiikkajohtajana ja johtoryhmän jäsenenä, raportoiden toimitusjohtaja Harri Päiväniemelle.

”Hankinta ja logistiikka ovat toimialalla tulevan kilpailukyvyn kannalta keskeisiä toimintoja ja edellyttävät sen mukaisia panostuksia. Siksi Starkin osto- ja logistiikkajohtajan roolit on päätetty eriyttää, jolloin Kari Wahlmanilla logistiikkatiimeineen on mahdollisuus täysipainoisesti keskittyä logistiikkatoimintojen asiakaslähtöiseen ja strategian mukaiseen kehittämiseen sekä myymälöiden ja jakelukeskusten toiminnan entistä parempaan optimointiin strategian mukaisille asiakasryhmille,” sanoo Harri Päiväniemi.

Harri Päiväniemi

Pasi Korhonen

DT Finland Oy (STARK)

STARK on palvellut suomalaisia rakentajia 150 vuotta

Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut 150 vuotta suomalaisia rakentajia ja on nykyisinkin yksi alansa johtavista toimijoista. Starkissa ammattiasiakasta palvelee aina ammattilainen. Kuluttaja on myös tervetullut ja hän saa ammattilaisen palvelua esimerkiksi korjausrakentamisen projektiinsa. Asiakas saa aina avukseen vastuumyyjän, joka huolehtii hänen projektistaan, auttaa suunnittelussa ja materiaalivalinnoissa. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän myymäläverkosto ja verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta www.stark-suomi.fi. STARK kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group – konserniin.

STARK Suomi juhlii tänä vuonna 150-vuotista taivaltaan rakennusalan materiaalitoimittajana. Starkin pitkä historia kuvaa yrityksen kehityksen tuontikaupasta monialayhtiöksi ja alan johtavaksi valtakuunnalliseksi rakennusmateriaalien jakelijaksi Suomessa. Juhlavuoden teemana on ”vahva vuodesta 1868”.

Lue lisää julkaisijalta DT Finland Oy (STARK)

Vastuullisessa rakentamisessa valinnat tehdään ympäristö ja ympäröivä asutus huomioiden9.11.2018 15:24Tiedote

Tampereen Kauppakeskus Ratinan rakentamisessa ympäristövastuullisuus oli eräs suunnittelun kulmakiviä. Rakentamisessa tähdättiin vahvasti teknisillä ratkaisuilla myös käytönaikaisen energiankulutuksen vähentämiseen. Ratinan rakennuttaja Sponda hakee kohteelle BREEAM® -ympäristösertifikaattia. STARK toimitti Ratinan Kauppakeskuksen pääurakoitsijalle Aki Hyrkkönen Oy:lle PEFC-sertifioitua sahattua, höylättyä, mitallistettua ja kyllästettyä puutavaraa, Kerto® LVL -kertopuuta sekä vanereita.

STARK Summit18 – huippupuhujien inspiroimana katse tulevaisuudessa12.10.2018 10:37Tiedote

STARK juhlisti 150. juhlavuottaan ammattirakentajan yhteistyökumppanina 10.10. Helsingin Messukeskuksessa pidetyssä STARKSummit18 – seminaarissa, jossa luotiin tärkeimpien yhteistyökumppaneiden ja kansainvälisten huippupuhujien inspiroimana katse tulevaisuuteen. Tapahtuman pääpuhujia olivat Alexander Stubb, Aalto-yliopiston apulaisprofessori Antti Peltokorpi sekä tulevaisuuden ja trendien tutkija Magnus Lindkvist ja panelisteina Metsä Tissuen toimitusjohtaja Esa Kaikkonen sekä Saint Gobain Suomen toimitusjohtaja Olli Nikula. Seminaarin juonsi Baba Lybeck.

Vastuullinen puurakentaminen on MaxBuildin toiminnan ytimessä12.7.2018 15:37Tiedote

Maaseutumainen ja tunnelmallinen puinen kylä, kuitenkin pääkaupungissa ja hyvien palvelujen ja yhteyksien äärellä. Idyllinen yhteisöllinen asuinmiljöö - toimitusjohtaja Kristo Herold rakennusliike MaxBuildistä esittelee ylpeänä Helsingin Myllypurossa seitsemää ns. pitkästä tavarasta rakennettua taloyhtiötä (n. 140 asuntoa), vuonna 2016 valmistuneessa puutalokylässä Myllyväenkadulla, jossa viehättävät pihakadut kiertävät rinteessä keskuskadun sydäntä. Heinä- elokuun vaihteessa aloitetaan raivaustyö läheisellä Valssimyllynkadulla, jonne nousee niin ikään kestävästi tuotetuista puumateriaaleista 53 rivi- ja paritaloasuntoa kallioiselle metsäalueelle kaupungin yläpuolelle.