STARK nimittää Terhi Jokisen viestintäjohtajaksi

Stark Suomi Oy on nimittänyt YTM Terhi Jokisen yhtiön viestintäjohtajaksi 3.8.2020 alkaen. Jokinen vastaa tehtävässään STARK-rakennustarvikeketjun viestinnästä sekä sidosryhmä- ja mediasuhteista ja tukee henkilöstöä ja johtoa viestintäasioissa yhdessä tiiminsä kanssa. Hän raportoi toimitusjohtaja Harri Päiväniemelle.

Terhi Jokinen siirtyy tehtävään Ramirent-konsernin viestintäpäällikön roolista. Aiemmin hän on työskennellyt mm. UPM:n paperiliiketoiminnassa useissa eri viestinnän ja markkinoinnin tehtävissä. Uransa hän aloitti toimittajana.

- Terhi Jokisella on vankka ja monipuolinen tausta viestinnän eri osa-alueilla ja hänen osaamisensa tuo lisäpontta ja tukea yhtiömme strategian toteuttamiseen, sanoo toimitusjohtaja Harri Päiväniemi. Haluamme panostaa entistä aktiivisempaan ja vuorovaikutteisempaan viestintään ja sidosryhmäsuhteiden hoitoon sekä vauhdittaa mm. asiakas- ja vastuullisuusviestintäämme. Terhillä on vahvat näytöt myös henkilöstöviestinnästä, ja hän on vastannut useiden strategisten muutosprojektien viestinnästä. Uskon, että sekä asiakkaamme, että Stark hyötyvät hänen osaamisestaan asiakaslähtöisen liiketoimintamme edelleen kehittämisessä.

- Stark on vahva toimija mielenkiintoisella, minulle jo ennestään tutulla toimialalla, toteaa Terhi Jokinen. Lähden suurella innolla uuteen ja vastuulliseen tehtävääni, tukemaan yhteistyössä tiimin ja eri toimintojen kanssa yhtiötä sen strategisten tavoitteiden toteuttamisessa ja kehittämään yritystä rakennusalan parhaana materiaalitoimittajana ja palveluntarjoajana.

- Rakentaminen on kiistatta yksi ihmiselämän isoja asioita, Jokinen jatkaa. Haluan inspiroida ja sitouttaa asiakkaita ja muita organisaation sisäisiä ja ulkoisia sidosryhmiä. Näen tehtävässä mahdollisuuden tehdä merkityksellistä työtä hyvässä ammattilaisten työyhteisössä ja reilussa yrityskulttuurissa, jossa on myös vahva kansainvälinen ulottuvuus; Stark Suomi Oy kuuluu STARK Group -konserniin, joka on Pohjois-Euroopan johtava rakennustarvikemyyjä.

STARK lukuina

Starkin liikevaihto 2019 päättyneellä tilikaudella oli yli 571 milj. euroa. Markkinaosuus on lähes 20 % ja henkilöstöä työskentelee 26 toimipisteessä ja jakelukeskuksissa noin 1000. Stark Suomi Oy kuuluu STARK Group -konserniin, joka on Pohjois-Euroopan johtava rakennustarvikemyyjä. Se toimii kuudessa maassa ja yli 400 toimipisteessä. STARK Groupin liikevaihto on 4,3 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 10 000.

Harri Päiväniemi, toimitusjohtaja, puh.+358 40 643 1800
Terhi Jokinen, viestintäjohtaja, puh. +358 40 566 1000

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Päällimmäisenä meillä on halu auttaa asiakkaitamme löytämään heille sopivat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi. Stark on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä  STARK Groupia.

STARK vahvistamaan yksinpurjehtija Ari Huuselaa – edessä maailman vaativin purjehduskilpailu20.5.2020 09:00:06 EESTTiedote

STARK on solminut pääyhteistyökumppanisopimuksen suomalaisen yksinpurjehtija Ari Huuselan kanssa. Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija maailman vaativimmassa valtamerikilpailussa, jonka 43 000 km reitti purjehditaan maailman ympäri itäsuunnassa pysähtymättä, yksin ja ilman ulkopuolista apua. Huuselan Imoca-luokan vene starttaa ikoniseen Vendée Globe -kilpailuun rakennusalan vahvalla STARK-brändillä ja STARK-nimisenä marraskuun alussa.

STARK tuo Joutsenmerkityt sisäovet ensimmäisenä Suomen markkinoille30.4.2020 08:53:55 EESTTiedote

STARK tuo ensimmäisenä Suomessa markkinoille Joutsenmerkityt sisäovet RAW brändin alla. Rakentajan on helppo tehdä hyvä ympäristövalinta, kun kestävän kehityksen mukaisiin rakennuksiin asennetaan ovia. Joutsenmerkki varmistaa, että sisäovet täyttävät alan tiukimmat ympäristövaatimukset. Sisäovien puuosat ovat jäljitettävää puuta, käytetty liima ja maalit täyttävät tiukat kemikaalivaatimukset ja ovien puulevyt formaliinivaatimukset, joka myötävaikuttaa myös sisäilman laatuun.

Starkin yhteistoimintaneuvottelut päättyivät työtehtävien vähennyksiin11.12.2019 15:45:28 EETTiedote

Stark Suomi Oy:n lokakuussa aloittamat yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa ovat päättyneet. Päätöksensä myötä Stark vähentää enintään 50 työntekijää, joista osalle voidaan tarjota osa-aikaista työtä. Osa irtisanomisista pyritään välttämään luonnollisen poistuman, kuten eläköitymisen avulla. Starkin palveluksessa on noin 1000 työntekijää 26 toimipisteessä sekä ketjuohjauksessa ja jakelukeskuksissa.