DT Finland Oy (STARK)

STARK tehostaa logistiikkatoimintoja – keskusvarasto ja tuotanto siirtyvät Postille

DT Finland Oy (STARK-ketju) siirtää Lahden keskusvarastonsa sekä varastopalvelujen tuotannon Postille. Stark-ketjun keskusvarastot siirtyvät Postin varastokeskukseen Orimattilan Pennalaan vuoden 2018 alussa. Yhteistyösopimuksen myötä keskusvaraston toiminnoissa työskentelevät henkilöt siirtyvät vanhoina työntekijöinä 1.10.2017 Postin sisälogistiikkaan erikoistuneeseen tytäryhtiöön, Flexo Palvelut Oy:n.

–Yhteistyösopimuksen myötä Posti vastaa tulevaisuudessa Starkin tuotevarastoinnista, varastointiin liittyvästä käsittelystä ja varastoinnin kehittämisestä kokonaispalveluna, kertoo DT Finland Oy:n toimitusjohtaja Harri Päiväniemi.

-Yhdistämällä logistiikkaosaamisensa Postin kanssa, Stark vahvistaa palvelutasoaan, sen laatua ja tehokkuutta entisestään ketjutoiminnassaan, sekä luo edellytykset monikanavaisen kaupan kehittämiseen, sanoo ostojohtaja Kari Wahlman DT Finlandilta.

– Toimiva logistiikka on asiakaslupauksemme keskiössä. Tarvitsemme luotettavan yhteistyökumppanin, joka pystyy tarjoamaan meille kokonaisvaltaisen ratkaisun. Sujuvan yhteistyön avulla voimme Starkissa keskittyä ydinliiketoimintaamme ja keskittyä palvelemaan asiakkaitamme tehokkaasti ja joustavasti, lisää Wahlman.

Postin Toimitusketjuratkaisut -liiketoiminnan johtaja Harri Kämppä toivottaa Starkin ja siirtyvän henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi.

-Yhteistyösopimus Starkin kanssa on meille suuri kunnia. Toivotamme Starkilta siirtyvän henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi ja voimme tarjota henkilöstölle oman ammattinsa, eli logistiikan, mukaista monipuolista työtä.

Kämppä uskoo, että Posti rautakauppalogistiikan markkinajohtajana pystyy tarjoamaan logistiikassa Starkin liiketoimintaa vahvistavan palvelukokonaisuuden.

Lahden keskusvaraston nykyinen henkilökunta siirtyy Flexo Palvelut Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä 1.10. alkaen.

Yhteistyösopimuksen taustalla ovat myös Lahden kaupungin suunnitelmat kehittää nykyisen keskusvaraston aluetta, sekä vanhojen varastorakennusten mittaviksi arvioidut korjaus- ja investointitarpeet.

Ostojohtaja Kari Wahlman
DT Finland Oy (STARK-ketju)

Posti MediaDesk
puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00-16.30)

DT Finland Oy (STARK)

STARK (DT Finland Oy) on sujuvan rakentamisen mahdollistaja. Kattava rakennustarvikkeiden tuotevalikoima, täsmällinen ja joustava logistiikka sekä rakennustarvikkeiden erikoisosaajamme palvelevat rakentamisen ja teollisuuden ammattilaisia sekä kuluttajia. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän myymäläverkosto ja verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta www.stark-suomi.fi. STARK kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group -konserniin.

Posti on palveluyritys, joka toimittaa markkinoiden älykkäimmät ja asiakaslähtöisimmät postin ja logistiikan ratkaisut. Posti kasvaa uusille palvelualueille ja on entistä merkityksellisempi asiakkaidensa arjessa. Meillä on toimintaa 11 maassa, liikevaihtomme vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja henkilöstömme määrä on noin 20 500. Liiketoimintamme kattavat myös logistiikkapalveluja tarjoavan Itella Venäjän ja sähköiseen liiketoimintaan keskittyvän OpusCapitan. www.posti.com.

Lue lisää julkaisijalta DT Finland Oy (STARK)

Vastuullinen puurakentaminen on MaxBuildin toiminnan ytimessä12.7.2018 15:37Tiedote

Maaseutumainen ja tunnelmallinen puinen kylä, kuitenkin pääkaupungissa ja hyvien palvelujen ja yhteyksien äärellä. Idyllinen yhteisöllinen asuinmiljöö - toimitusjohtaja Kristo Herold rakennusliike MaxBuildistä esittelee ylpeänä Helsingin Myllypurossa seitsemää ns. pitkästä tavarasta rakennettua taloyhtiötä (n. 140 asuntoa), vuonna 2016 valmistuneessa puutalokylässä Myllyväenkadulla, jossa viehättävät pihakadut kiertävät rinteessä keskuskadun sydäntä. Heinä- elokuun vaihteessa aloitetaan raivaustyö läheisellä Valssimyllynkadulla, jonne nousee niin ikään kestävästi tuotetuista puumateriaaleista 53 rivi- ja paritaloasuntoa kallioiselle metsäalueelle kaupungin yläpuolelle.

STARK esittelee Porin Asuntomessuilla maan laajimman terassimateriaalivalikoiman5.7.2018 10:00Tiedote

Tänä vuonna 150-vuotisjuhliaan viettävä STARK on mukana Porin Asuntomessuilla maan kattavimmalla terassimateriaali- ja tarvikevalikoimalla. Osastolla Ua18 ovat terassirakentajan inspiraatioksi esillä laadukkaat terassilaudat sekä kivi- ja laattamateriaalit piharakentamiseen perustus- ja kiinnitystarpeineen, portaineen ja kaiteineen. Materiaaleissa on runsaasti vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia yksilöllisiin valintoihin.

STARK parantaa asiakaskokemusta Suutarilan uudistuneella myymäläkonseptilla14.5.2018 14:00Tiedote

STARK avasi Helsingin Suutarilassa täysin uudistetun myymälän, joka toimii STARKin uuden palvelukonseptin lippulaivana. Myymälä vastaa tästä lähtien paremmin asiakastarpeisiin helposti löydettävien tuotteiden ja modernin ulkonäön avulla. Noutavat asiakkaat huomaavat uudistuneen ilmeen myös noutopihalla, mutta ratkaisevan suuri harppaus on parannus paikallisen rakennusliikkeen palveluprosessissa.