STARKin naisjaosto vahvistamaan naisten jääkiekkoa – yhteistyö Kiekko-Espoon naisten liigajoukkueen kanssa alkaa

Kiekko-Espoo ja Starkin naisjaosto ovat sopineet yhteistyökumppanuudesta, jonka tavoitteena on rakentaa naisten jääkiekkoa vahvemmaksi. Blues Naiset on Suomen kaikkien aikojen menestynein naisten jääkiekkojoukkue ja hallitseva Suomen mestari. Kauden 2018 – 2019 joukkueesta viisi pelaaja oli voittamassa Suomelle historiallista MM-hopeaa Espoossa. Naisjääkiekkoilijat siirtyvät osaksi Kiekko-Espoon yhteisöä kaudelle 2019 – 2020. Starkin naisjaosto haluaa puolestaan tukea ja rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä, nostaa naisten osuutta rakennusalalla sekä lisätä alan vetovoimaa naisten parissa.

- Seuran ja Starkin arvot ovat hyvin samankaltaiset, joten voimme lähteä liikkeelle arvopohjalta, sanoo Starkin Riikka Tarkiainen (vas) seurassaan  Kiekko-Espoon huippujääkiekkoilijat Annina Rajahuhta ja Reetta Valkjärvi.
- Seuran ja Starkin arvot ovat hyvin samankaltaiset, joten voimme lähteä liikkeelle arvopohjalta, sanoo Starkin Riikka Tarkiainen (vas) seurassaan Kiekko-Espoon huippujääkiekkoilijat Annina Rajahuhta ja Reetta Valkjärvi.

”Olen valtavan innoissani ja ylpeä tästä kumppanuudesta, toteaa Starkin henkilöstöjohtaja ja Starkin naisjaoston puheenjohtaja Riikka Tarkiainen. Seuran ja Starkin arvot ovat hyvin samankaltaiset, joten voimme lähteä liikkeelle arvopohjalta. Työstämme arjessa paljolti samoja teemoja kuin naisjääkiekkoilijat. Starkin työntekijöistä esimerkiksi 30 % on naisia ja rakentamisen toimialalla reilusti alle 20 %. Naisjaoston toiminnan kautta haluamme rohkaista ja edesauttaa naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä ja myös toimialatasolla lisätä rakennusalan kiinnostavuutta työpaikkana. Muutosta luodaan sitkeällä työllä ja vahvan yhteistyön kautta. Tilanne on saman kaltainen naisten jääkiekossa.”

Rakennetaan naisten jääkiekkoa vahvemmaksi - tee oikein, tee yhdessä, tee sydämellä

”Tämä on erinomainen esimerkki arvomaailmojen kohtaamisesta yhteistyössä, sanoo Kiekko-Espoon puheenjohtaja Ami Rubinstein.  Molemmat osapuolet ovat sitoutuneita tekemään töitä tukeakseen naisten menestystä perinteisesti miesvaltaisilla aloilla. Yhteistyön kautta etsimme tapoja kehittää ja parantaa naiskiekkoilun näkyvyyttä, kehittymismahdollisuuksia ja helpottaa naiskiekkoilijoiden arkea.”

Blues Naisten siirtymisellä osaksi Kiekko-Espoon seurayhteisöä, jossa on jo ennestään Suomen suurimpiin tyttökiekkoseuroihin lukeutuva EKS, luodaan Espooseen saumaton tyttökiekkoilijoiden pelaajapolku kiekkokoulusta naisten edustusjoukkueeseen ja vahvistetaan tyttöjen ja naisten välistä yhteistyötä Suomen parhaan tyttökiekkopolun rakentamiseksi.

Starkin naisjaosto

Starkin naisjaoston tavoitteena on kasvattaa naisten osuutta avain- ja esimiestehtävissä, tukea ja rohkaista naisia kohti vastuullisempia työtehtäviä, sekä lisätä alan kiinnostavuutta työpaikkana. Toiminnan ydinasioita ovat verkostoituminen, perheen ja työn yhteensovittaminen, mentorointi ja itsensä johtaminen sekä urasuunnittelun ja kehittymisen tukeminen. Naisjaosto järjestää teemojen tavoitteita edistävää ohjelmaa, koulutusta, keskustelua ja verkostoitumista. Starkin 1000 työntekijästä noin 300 on naisia.

Riikka Tarkiainen, Stark Suomi Oy, puh. 044 773 0441

Ami Rubinstein, Kiekko-Espoo, puh. 050 402 8400

Kiekko-Espoo seurayhteisö muodostuu 1.500 jääkiekon ja ringeten pelaajasta. Seurayhteisön tavoitteena on tukea lapsia ja nuoria liikunnallisten elämäntapojen oppimisessa sekä tarjota Espoossa kilpaurheiluputken kiekko/ringettekoulusta aikuisten edustusjoukkueisiin sekä tyttöjen että poikien puolella.
www.kiekko-espoo.com

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Olemme Suomen 100. suurin yritys. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 27 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi.

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Päällimmäisenä meillä on halu auttaa asiakkaitamme löytämään heille sopivat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Olemme Suomen 100. suurin yritys. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta www.stark-suomi.fi. Stark kuuluu Pohjoismaiseen STARK Group – konserniin.

STARK-myymälöissä kerätään lahjoituksina lasten ja nuorten harrastusvälineitä ja -vaatteita2.8.2019 14:45:48 EESTTiedote

Noin joka kahdeksas lapsi ja nuori elää vähävaraisessa perheessä, jossa ei ole mahdollisuutta harrastaa tai hankkia sopivia harrastusvarusteita. Stark-rakennustarvikeketju on mukana Hope ry:n kanssa yhteistyössä järjestettävässä Anna mahdollisuus -hyväntekeväisyyskampanjassa. Se keskittyy liikunnan ilon tuomiseen myös heille, joille se ei ole taloudellisesti mahdollista. Stark-myymälät keräävät lasten harrastusvälineitä ja vaatteita 17.8. saakka.

Vuoden vahvin rakentaja on Pirkanmaan Pro-Rakennus Oy27.5.2019 08:39:14 EESTTiedote

Stark haluaa kehittää rakennusalaa materiaalitoimijan roolissa. Vuoden alussa Stark liittyi Aalto yliopiston Building 2030 konsortioon, jonka visiona on varautua rakentamisen toimialaan kohdistuviin tulevaisuuden muutoksiin – kuten digitalisaatioon, nopeaan kaupungistumiseen ja ilmastonmuutokseen – ja samalla varmistaa, että rakennusalan liiketoiminta on myös jatkossa kestävällä pohjalla. Myös rakentamisen laadusta puhutaan paljon. Tästä lähtökohdasta, ja ohjatakseen huomiota sille, että Suomessa on laaja joukko vahvoja, kunnianhimoisesti ja laadukkaasti rakentavia rakentajia ja rakennusliikkeitä, Stark lähti yhteistyössä Radio Novan kanssa etsimään Vuoden vahvinta rakentajaa.