Starwood Capital Group ja Avara hankkivat 2200 asunnon asuntosijoitussalkun Suomesta

”Tämä järjestely tarjoaa sijoittajillemme pääsyn korkealuokkaiseen, hyvillä sijainneilla olevien asuinkiinteistöjen sijoitussalkkuun, joka hyödyntää vuokramarkkinoiden rakenteellista muutosta”, sanoo johtaja Matthew Parrott Starwood Capitalilta. ”Odotamme innolla yhteistyötä Avaran kanssa kasvattaaksemme mahdollisuuksiamme Suomen kasvukeskuksissa.”

”Olemme innostuneita yhteistyöstä Starwoodin kanssa. Se luo alustan kasvulle sekä mahdollisuuden luoda sijoitussalkulle edelleen arvoa”, Avaran rahoitus- ja sijoitusjohtaja Harri Retkin sanoo.

Starwood Capital on sijoittanut yli 30 maahan eri puolilla maailmaa, mukaan lukien Pohjois- ja Etelä-Amerikka, Eurooppa ja Aasia. Sillä on mittava kokemus asuinkerrostalokiinteistöistä. Starwood Capitalilla on hallinnoitavanaan sijoitussalkku, joka sisältää noin 74 000 asuinkerrostalohuoneistoa. Se on yksi suurimmista markkinahintaisten asuinkiinteistöjen omistajista Yhdysvalloissa, jolla on kiinteistöjä Floridan, Coloradon, Washingtonin ja Kalifornian osavaltioissa sekä Washington D.C.:ssä. Starwood Capital sijoittaa tähän järjestelyyn Starwood Capital Opportunity Fund XI -rahastonsa kautta. Se on yhtiön 11. opportunistinen kiinteistörahasto, joka suljettiin huhtikuussa 2018 keräten 7,5 miljardin dollarin sijoitussitoumukset. Sen on tarkoitus tehdä merkittävät sijoitukset asuinkerrostalokiinteistöihin.

Pangea Property Partners and Advium Corporate Finance toimivat järjestelyssä Starwood Capitalin ja Avaran neuvonantajina. White&Case toimi juridisena neuvonantajana.

Starwood Capital Group

Mika Savolainen, toimitusjohtaja, p. 040 098 6526
Harri Retkin, sijoitus- ja talousjohtaja, p. 040 704 6014
Tuomas Rantsi, liiketoiminta- ja kiinteistökehitysjohtaja, p. 040 838 5276

Mediakommenttipyynnöt Starwood Capital Groupille:
Tom Johnson, CEO, Abernathy MacGregor (AMG), tbj (at) abmac.com, puh. +1 212 371 5999 (New York – huomioi aikaero)

Avara

Avara on Suomen johtava asuinkiinteistösijoitusten sijoitus- ja omaisuudenhoitoyhtiö, jonka johdettavana valtakunnallisesti on noin 1,2 miljardin euron arvoinen asuinkiinteistöomaisuus viidessä eri salkussa. Avara toimii arvostettuna, luotettavana ja vastuullisena strategisena kumppanina sijoittajille, jotka haluavat sijoittaa asuinkiinteistöihin Suomessa. Lue lisää osoitteessa www.avara.fi.

Starwood Capital Group

Starwood Capital Group on yksityinen sijoituspalvelukonserni, joka on keskittynyt maailmanlaajuisesti kiinteistö-, energia ja infrastruktuuritoimialoihin sekä öljy- ja kaasusektorille. Yrityksellä ja sen kumppaneilla on noin 4 000 työntekijää 12 toimipisteessä viidessä maassa eri puolilla maailmaa. Perustamisestaan vuonna 1991 lähtien Starwood Capital Group on kerännyt 45 miljardia dollaria pääomia, ja tällä hetkellä sen hallinnoitava varallisuus on yli 60 miljardia dollaria.

Starwood Capital Group on sijoittanut globaalisti käytännössä jokaiseen kiinteistösijoittamisen kategoriaan. Yhtiö vaihtelee opportunistisesti painotusta eri omaisuusluokkien, maantieteellisen jakauman ja rahoituksellisen etuoikeusaseman välillä perustuen riski-tuotto-suhteen kehityksen suuntaan. Viimeisten 27 vuoden aikana Starwood Capital Group on yhteistyökumppaneineen toteuttanut menestyksellisesti sijoitusstrategiaa kehittämällä pääomasijoitusmarkkinoilla ja pörssissä olevia yrityksiä. www.starwoodcapital.com.