Stefan Damlin ny vd på Vasa Elektriska

Ekon.mag. Stefan Damlin är koncernen Vasa Elektriskas nya verkställande direktör. Damlin har ansvarat för den globala projektstyrningen i Wärtsilä Marine Power Solutions. Tidigare var Damlin Wärtsilä Finlands verkställande direktör.

Stefan Damlin är ny vd för Vasa Elektriska

Stefan Damlin övergår till Vasa Elektriska den 1 augusti och påbörjar sitt arbete som vd den 17 september. Sedan 2001 har Vasa Elektriska letts av Hannu Linna som ska gå i pension. Platsen söktes av mer än 50 personer.

Styrelseordförande Joakim Strand
tfn 050 310 0076

Stefan Damlin är ny vd för Vasa Elektriska

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom elhandel, elöverföring, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter ungefär 150 personer och omsättningen år 2017 utgjorde ca 130 milj. euro.

Elpriset stiger efter en lång reaperiod19.6.2018 08:15Tiedote

På grund av en uppgång i kostnaderna för elanskaffning höjer Vasa Elektriska Ab priset på elenergi. Höjningen gäller elavtal som är i kraft tillsvidare. Anskaffningskostnaderna har påverkats av bl.a. en tvär uppgång i priset på utsläppsrätter, högre bränslekostnader, låga vattennivåer i Norden samt ett höjt marknadspris på el. Det nya priset gäller från 1.8.2018. Höjningen är den första bolaget gjort på mer än fem år.