Stockmann Roof by Teatteri -terassiravintola laajenee vielä korkeammalle

Stockmann Roof by Teatteri -kattoterassi laajentui entistä korkeammalle. Uudistus kaksinkertaistaa suositun terassin avoimet aurinkotilat ja lisää kattoalueen viihtyvyyttä sekä käyttömahdollisuuksia entisestään. Kuva: Visual Business Matti Hämäläinen

Tavaratalon kattotiloja valjastettiin viime kesänä ensimmäistä kertaa kaupalliseen käyttöön sitten tavaratalon valmistumisen vuonna 1930. Kattoterassin suosio oli heti suurta, ja täksi kesäksi avattava laajennus kaksinkertaistaa Helsingin Stockmann Roof by Teatteri -kattoterassin avoimen terassialueen asiakaspaikat. Tavaratalon koko Erottajanpuoleisen päädyn kokoinen, nyt kolmella tasolla palveleva terassi lisää huomattavasti mahdollisuuksia esteettömästä auringonpaisteesta nauttimiseen ja tuo nyt avattavaan uuteen, korkeimmalle nousevaan osioonsa myös baarin, DJ:n ja sohvaryhmiä.

”Kylmää viime kesää kirottiin kaikkien aikojen julmimmaksi terassien tappajaksi, mutta siitä huolimatta Roof ylitti avauksestaan lähtien kaikki odotuksemme. Se osoitti, että tällaista on Helsingin keskustaan kaivattu, ja nyt pääsemme vastaamaan kysyntään kansainvälisen tason viihtyisällä rooftop-loungella. Otamme 8. ja 9. kerrosten lisäksi myös 10. kerroksen kattotilan käyttöömme. Sinne tulee paitsi oma baari, myös DJ-piste, viihtyisiä sohvaryhmiä ja istutuksia, kuten minttutarha”, innostuu Ravintola Teatterin ravintolatoimenjohtaja Pekka Tyynilä ja jatkaa: ”Stockmann Roof on tunnelmaltaan ja palvelultaan täydellinen lisä Ravintola Teatterille. Asiakaspaikkojen ohella lisäämme myös palvelua, sillä viime kesästä oppineena Hanko Sushin paikan päällä valmistetut annokset tarjoillaan pöytiin nyt myös lounaalla. Koska naapurustossa ei ole asukkaita, voi DJ soittaa Stockmannin katolla viikonloppuisin puolille öin.”

Terassilaajennuksen lisäksi Stockmann Roofin toinen kesäuutuus on Tyynilän mukaan vaaleanpunainen: ”Kattoterassi tarjoaa etelä-eurooppalaiselle rosé-villitykselle luonnollisen ympäristön. Listallamme on alkuun kolme erilaista rosé-viiniä. Myös spritzien suosio jatkuu ja Roofin minttutarhasta saamme tuoreet yrtit nimikko-mojitoomme. Koska näitä kesäjuomia tulisi nauttia lämpimässä, ympäröivät avointakin terassia lasiseinät. Ne paitsi suojaavat tuulelta ja mahdollistavat esteettömät näkymät alas kaupungin vilinään, myös kaitsevat kattojen yllä vallitsevaa omanlaistaan tunnelmaa lounaasta ja afterworkista auringonlaskuun.”

Stockmann Roofia operoiva Royal Ravintolat toteutti myös Helsingin Stockmannin katutasoon ravintolauudistuksen avaamalla tavaratalon 1. kerrokseen Comptoir Farouge -mezebaarin, salaatteihin ja voileipiin erikoistuneen Ooh La Laa -delin ja Hanko Sushi Bar:in.

”Roofin laajennuksen myötä meillä on myös ravintoloidemme puolesta nyt Suomen paras ja inspiroivin tavaratalotarjonta. Muiden kansainvälisten huipputavaratalojen lailla meille tullaan ostosten ohella myös jonkin tietyn ja taatun elämyksen vuoksi. Viime viikolla avautuneen uuden ravintolaryppään ohella koko eteläpäädyn katon valjastaminen Roofille tukee myös Stockmannin positiota laadukkaiden brändien viihtyisänä kotina”, iloitsee Helsingin Stockmannin tavaratalojohtaja Jenni Pöllänen.

Stockmann Roof by Teatteri -ravintolalla on oma sisäänkäynti Pohjoisesplanadilla ja sen aukioloajat ovat ma-to 11-21, pe-la 11-24 ja su 12-18. Terassin 8. kerroksessa sijaitseva osuus suurelta osin katettu, 9. ja 10. kerrokseen nousevat osuudet ovat avointa aurinkoterassia. Koko terassia rajaa tuulelta suojaava lasitus.

Jenni Pöllänen
tavaratalojohtaja
Stockmann
jenni.pollanen@stockmann.com

Pekka Tyynilä
ravintolatoimen johtaja
Royal Ravintolat
pekka.tyynila@royalravintolat.com

Tavaratalon koko Erottajanpuoleisen päädyn kokoinen, nyt kolmella tasolla palveleva terassi lisää huomattavasti mahdollisuuksia esteettömästä auringonpaisteesta nauttimiseen ja tuo nyt avattavaan uuteen, korkeimmalle nousevaan osioonsa myös baarin, DJ:n ja sohvaryhmiä. Kuva: Visual Business Matti Hämäläinen

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus. Siihen kuuluu 46 yksilöllistä ruokaravintolaa sekä 20 Hanko Sushi -, 5 Pizzarium- ja 2 Pizzeria Luca -ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1 000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2018 on yli 100 miljoonaa euroa.

Hanko Sushi avaa Regatta SPA -kylpylään3.5.2018 13:05Tiedote