Storytel ja A-lehdet sisältöyhteistyöhön – muun muassa Imagen ja Mondon artikkeleita kuunneltavaksi Storyteliin

Storytel ja A-lehdet julkaisevat yhteistyössä sarjan uusia äänisisältöjä Storytelissä.
Kuva: Storytel Oy

Kirjapalvelu Storytel ja mediakonserni A-lehdet ovat sopineet yhteistyöstä äänisisältöjen tuotannossa. Tammikuussa 2020 Storytelissä julkaistaan ääniformaatissa Image-lehden artikkeleita ja Apu-lehden dekkareita. Lisäksi Storytelissä on jo nyt kuunneltavissa A-lehtien tuottamia podcasteja, ja kevään aikana julkaistaan myös muun muassa Mondo-lehden artikkeleita.

Storytelin maajohtaja Mari Wärri kertoo, että uudenlaiset äänisisällöt kiinnostavat kirjapalvelun käyttäjiä. Perinteisten äänikirjojen lisäksi palvelussa kuunnellaan podcasteja sekä artikkelisisältöjä.  Erilaisia faktasisältöjä kulutetaan paljon: tietokirjojen ja muiden tietosisältöjen osuus kokonaiskulutuksesta oli Suomen Storytelissä viime vuonna 27 prosenttia.

Wärri iloitsee siitä, että A-lehtien sisällöt tulevat kuunneltaviksi juuri Storyteliin. ”On upeaa päästä tekemään yhteistyötä tunnettujen ja arvostettujen lehtibrändien kanssa. Esimerkiksi Mondon laadukkaat matkajutut ja Imagen terävät analyysit ajankohtaisista ilmiöistä ovat Suomessa vertaansa vailla, ja monipuolistavat faktasisältöjen valikoimaamme hienosti.”

Lukijoiden rakastamat aikakauslehtisisällöt toimivat erinomaisesti myös audiomuodossa. ”Kehittämme uusia mediakerronnan muotoja, ja Storytel-yhteistyö avaa nyt laajemman jakelukanavan ja peiton äänisisällöistä kiinnostuneiden kuluttajien parissa”, sanoo Anna Ruohonen, A-lehtien liiketoimintajohtaja.

Esimerkiksi Imagen artikkelit ovat kuunneltuina noin puolen tunnin mittaisia, ja artikkelit lukee  toimittaja ja ääninäyttelijä Raiko Häyrinen. Tammikuussa julkaistaan myös alun perin Apu-lehden jatkokertomuksina ilmestyneet dekkarit, JP Koskisen Kultainen kesä ja Arttu Tuomisen Kaksi enkeliä. Kultaisen kesän lukee Raiko Häyrinen ja Kaksi enkeliä näyttelijä Iikka Forss. Sisältöjä ei ole aiemmin ollut saatavilla audioformaatissa ja ne julkaistaan ainoastaan Storytelissä.

Yhteistyösopimuksen puitteissa Storytelissä tullaan julkaisemaan myös muita A-lehtien sisältöjä vuoden 2020 aikana.

Lisätietoja:

Mari Wärri
Storytel Oy, maajohtaja
mari.warri@storytel.com

Anna Ruohonen
A-lehdet, liiketoimintajohtaja
anna.ruohonen@a-lehdet.fi

Kuva: Storytel Oy

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa. Paitsi digitaalinen kirjapalvelu, Storytel on myös kasvava kustannuskonserni, jonka kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, StorySide ja People's Press. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä 19 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin ja kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehtien medialiiketoiminta julkaisee yli kahtakymmentä lukijoiden rakastamaa aikakauslehteä, tuottaa Suomen suosituimpia digitaalisia medioita verkkoon, edustaa noin 50:tä erilaista vaikuttajaa ja kehittää koko ajan uusia mediakerronnan muotoja.