Storytel ja Hidasta elämää julkaisevat Club for Five -basso Tuukka Haapaniemen lukemia iltasatuja aikuisille sekä meditaatioita lapsille

Storytel ja Hidasta elämää julkaisevat yhteistyössä uuden hyvinvointiaiheisen sisältökokonaisuuden Storytelissä. Se tarjoaa myös uudenlaista kuunneltavaa: rauhoittavia iltasatuja aikuisille ja meditaatiota lapsille.

Kuva: Storytel

Kirjapalvelu Storytel ja hyvinvointimedia Hidasta elämää jatkavat sisältöyhteistyötä. Tänään 22. lokakuuta julkaistava kokonaisuus pitää sisällään 20 hyvinvointiteemaista artikkelia, yhdeksän ohjattua meditaatiota ja neljä iltasatua aikuisille.

Aikuisille suunnatut, rauhoittavat iltasadut edustavat kokonaan uudenlaista sisältöä. Niiden esittelyteksteissä aikuista kehotetaan sulkemaan silmät ja uppoutumaan levollisten sanojen mukaan. 10–20 minuutin mittaiset iltasadut lukee Club for Five -yhtyeestä ja bassoäänestään tunnettu Tuukka Haapaniemi.

Hidasta elämää -sivuston toimitusjohtaja Pequ Nieminen kertoo, että aikuisille suunnattuja iltasatuja ei ole hänen tietääkseen julkaistu Suomessa aiemmin.

”Sain idean maailmalta seuraamastani calm.com-palvelusta, joka lanseerasi pari vuotta sitten unitarinat aikuisille. Suomen seksikkäin basso Tuukka Haapaniemi oli Sannan loistoidea lukijaksi ja minulle tuttu musapuolelta”, aiemmin Club for Fiven tuotantopäällikkönä toiminut Nieminen jatkaa.

“Aikuisten iltasatuja on maailmalla paljon: äänitteinä ja kirjoina. Suomalaisen kirjoittama tarina suomalaiselle kuulijalle on kuitenkin eri asia”, Hidasta elämää -sivuston päätoimittaja Sanna Wikström kertoo.

Wikströmin ja Emmi Ohraniemen kirjoittamissa iltasaduissa lähdetään muun muassa mielikuvamatkalle metsään ja fiilistellään puhtaita lakanoita.

Meditaatioiden ohjaajana puolestaan kuullaan jälleen Sanna Wikströmiä. Mindfulness-harjoitusten ja unimeditaation lisäksi mukana on kolme lapsille suunnattua lyhyttä meditaatiota, jotka lapsi voi tehdä yksin tai yhdessä aikuisen kanssa.

“Suomenkielisiä, ohjattuja meditaatioita on aiemmin ollut heikosti saatavilla – ainakin helposti ja yhdestä paikasta. Lasten meditaatiot ovat meille uusi mielenkiintoinen kokeilu”, Wikström kertoo.

Uusissa audioartikkeleissa lukijana jatkaa aiemmin julkaistuista artikkeleista tuttu Satu Silvo. Artikkelit käsittelevät muun muassa metsän parantavaa vaikutusta, sinkkumarkkinoiden outoja rakkauskäsityksiä ja pärjääjäsyndroomaa.

Hidasta elämää -artikkelit, -meditaatiot ja -iltasadut ovat kuunneltavissa vain kirjapalvelu Storytelissä. Storytelistä löytyvät lisäksi Otavan kustantamat Hidasta elämää -kirjat.

Lisätietoa ja lehdistökuuntelut:

Kustannuspäällikkö Mirka Vesala, Storytel Oy
mirka.vesala@storytel.com

Toimitusjohtaja Pequ Nieminen, Hidasta elämää
pekka@hidastaelamaa.fi

Kuva: Storytel

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni. Storytelin kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms ja Norstedts Kartor. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja, äänikirjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä 18 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

Hidastaelamaa.fi on vuonna 2010 perustettu hyvinvointimedia, jonka tuottama sisältö auttaa ihmisiä parantamaan kokemusta elämästä.